Gå til innhold

Vondt i håndleddet, verker og blir ikke bedre....

Anbefalte innlegg

Gjest nybakke

vondt i håndleddet og litt oppover i armen...

vet ikke helt om dette er riktig sted for dette, men er ikke helt sikker selv på hva problemet er.... *s*

Fikk for rundt en måned siden, mulig lenger....veldig vondt i håndleddet mitt...og det verket litt oppover i underarmen.... regnet med at det var pga at jeg i en periode hadde sittet på internett flere timer daglig, da det var de siste tre ukene før terminen min og jeg ikke orket å gjøre mye annet og likvel var hjemme... *s*

Så jeg begynte å bruke venstrearmen på musa istedenfor for å unngå at det ble verre i armen....glemte meg bort innimellom men i 90% av gangene brukte jeg IKKE den vonde armen....

Så nå to uker etter jeg har født og nesten ikke vært i nærheten av pc'en i det hele tatt...merker jeg har hånden har blitt verre... mulig det er at den blir ekstra belastet av bæringen av lillegutt og slikt..... så jeg ber samboern avlaste meg så mye som mulig når det gjelder ting jeg må gjøre med den hånden....hvertfall de to ukene han er hjemme nå etter fødselen....

Men jeg lurer rett og slett på hva dette kan være og hva jeg kan gjøre med det? NÅ er situasjonen ogs å slik at jeg ikke har penger til å dra til legen før den 11....da kommer lønninga, men hadde trengt noen tips frem til da... for jeg skal være alene med lillegutt på dagtid og må ta mesteparten av nattskiftet også fra fredagen av.....og gruer meg til smertene jeg vet kommer da....

Det gjør vondt å belaste håndleddet, stikker til tider/verker oppover i underarmen men ikke lenger opp (hvertfall ikke foreløpig) og når jeg prøver å rulle/vri håndleddet knekker det veldig mye mer enn vanlig...

Nå fullammer jeg jo ogå og lurer på om jeg da vil få medikamenter dersom det er betennelse eller hva som gjøres

Og er det noe jeg kan gjøre for å behandle selv?

Fortsetter under...

Hei,

Har et par tips som kanskje kan hjelpe litt:

-På apoteket selger de støttebandasje for håndledd med en metallplate inni som stiver av håndleddet helt.

-Orudis er en reseptbelakt salve som fungerer bra der betennelsene ligger nært huden, men tror ikke du kan bruke den når du ammmer,-sjekk med legen din.

Kjøp støttebandasje, legg på varme håndklær(kan varmes i mikroen),forsøk og ikke belaste armen høyst nødvendig, la armen hvile i fatle-høyt oppe v brystet.

Du har nok en sene eller muskel i klem.

Var på legevakten på søndag fordi det var så ille at fy!!!

Ble påvist senebetennelse og har fått henvisning til fysioterapi, har første timen idag...

Skal høre med terapeuten om de har noen støtter der, ellers hva de anbefaler og så skal jeg få kjøpt meg det idag enten hos dem eller på apotek...

Samboern er hjemme denne uken og avlaster meg med stell av den nyfødte, Men han må jo tilbake på jobb snart... ellers må han sykmelde seg eller få velferdspermisjon uten lønn....... Beste er såklart om han kommer seg på jobb igjen.......

Nå blir nok senebetennelsen bedre også når jeg får behandling...... så uansett takk for gode råd og tips!!!!!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...