Gjest Attføringa Skrevet 3. november 2000 Del Skrevet 3. november 2000 "rehabiliteringspenger gis bare for den tid du er under aktiv behandling med utsikt til bedring av arbeidsevnen" Dette står det i søknadskjema til rehabiliteringspenger ! Hva betyr dette sånn helt eksakt ? Saken min er den at jeg har vært litt sent ute med å søke om attføring, og i tillegg har legen min rota noe veldig, og ikke sendt inn legeærklæring til Trygdekontoret før i dag ( skulle gjort det den 13.10) Sykepengetiden min gikk ut i dag (3.11) så nå har jeg ingen lønn ! Og behandlingstiden for attføringssøknaden min kan ta opptil 3 mnd. !!!! Kan jo ikke gå så lenge uten lønn... Snakket med trygdekontoret som sa jeg kunne søke om rehabiliteringspenger, forutsatt at jeg gikk til behandling ! Og det skal jeg egentlig gjøre, har også gjort det, men har ikke vært der på et par måneder nå ! Det er av den enkle grunn at jeg har veldig vanskelig for å komme meg dit ( i forhold til barnepass, reisetid, ol.)En annen ting er at vi rett og slett ikke har hatt råd, med to som har begynt i barnehage osv. Det jeg lurer på er om det f.eks. hjelper hvis jeg begynner nå, og går dit en gang annen hver uke eller noe sånt ? Vet dette høres veldig rart ut, men det er nå bare sånn at penger må jeg ha ! Og på Sosialen får man jo omtrent ingenting, de ser jo ikke på utgifter i det hele tatt ! Har vært der en gang før, og da bestemte jeg meg aldri mer !!! Det må da være en annen måte, jeg er jo sykemeldt og venter på attføring ! Håper du forsto spørsmålet mitt, som ble rimelig rotete, og kan svare meg ) På forhånd takk !! Og du, forressten, hvor lang behandlingstid er det for rehabiliteringspenger ? Ikke si et par måneder her og *krysser fingrene* for da er jeg jo like langt ( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8523-rehabiliteringspenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Irene Grøneng, rettshjelper Skrevet 3. november 2000 Del Skrevet 3. november 2000 TK har rådet deg til å søke rehab.penger, så da har de (forhåpentligvis!) til hensikt å gi dette i ventetiden. men noen _rett_ har du ikke når du ikke har behandling. Saksbehandlingstiden er vanligvis 2-3 mndr, men siden TK har fått legeerklæring på yrkesrettet, så skulle det da ikke være noe i veien for å fremskynde saksbehandlingen!?! Og som et PS så skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke bare kan behandle attf.søknaden istedet for å måtte behandle _2_ søknader ... utbetaling for november skjer jo ikke før om 3 uker... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8523-rehabiliteringspenger/#findComment-40373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.