Gjest Attføringa Skrevet 3. november 2000 Skrevet 3. november 2000 "rehabiliteringspenger gis bare for den tid du er under aktiv behandling med utsikt til bedring av arbeidsevnen" Dette står det i søknadskjema til rehabiliteringspenger ! Hva betyr dette sånn helt eksakt ? Saken min er den at jeg har vært litt sent ute med å søke om attføring, og i tillegg har legen min rota noe veldig, og ikke sendt inn legeærklæring til Trygdekontoret før i dag ( skulle gjort det den 13.10) Sykepengetiden min gikk ut i dag (3.11) så nå har jeg ingen lønn ! Og behandlingstiden for attføringssøknaden min kan ta opptil 3 mnd. !!!! Kan jo ikke gå så lenge uten lønn... Snakket med trygdekontoret som sa jeg kunne søke om rehabiliteringspenger, forutsatt at jeg gikk til behandling ! Og det skal jeg egentlig gjøre, har også gjort det, men har ikke vært der på et par måneder nå ! Det er av den enkle grunn at jeg har veldig vanskelig for å komme meg dit ( i forhold til barnepass, reisetid, ol.)En annen ting er at vi rett og slett ikke har hatt råd, med to som har begynt i barnehage osv. Det jeg lurer på er om det f.eks. hjelper hvis jeg begynner nå, og går dit en gang annen hver uke eller noe sånt ? Vet dette høres veldig rart ut, men det er nå bare sånn at penger må jeg ha ! Og på Sosialen får man jo omtrent ingenting, de ser jo ikke på utgifter i det hele tatt ! Har vært der en gang før, og da bestemte jeg meg aldri mer !!! Det må da være en annen måte, jeg er jo sykemeldt og venter på attføring ! Håper du forsto spørsmålet mitt, som ble rimelig rotete, og kan svare meg ) På forhånd takk !! Og du, forressten, hvor lang behandlingstid er det for rehabiliteringspenger ? Ikke si et par måneder her og *krysser fingrene* for da er jeg jo like langt ( 0 Siter
Gjest Irene Grøneng, rettshjelper Skrevet 3. november 2000 Skrevet 3. november 2000 TK har rådet deg til å søke rehab.penger, så da har de (forhåpentligvis!) til hensikt å gi dette i ventetiden. men noen _rett_ har du ikke når du ikke har behandling. Saksbehandlingstiden er vanligvis 2-3 mndr, men siden TK har fått legeerklæring på yrkesrettet, så skulle det da ikke være noe i veien for å fremskynde saksbehandlingen!?! Og som et PS så skjønner jeg ikke helt hvorfor de ikke bare kan behandle attf.søknaden istedet for å måtte behandle _2_ søknader ... utbetaling for november skjer jo ikke før om 3 uker... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.