Gå til innhold

Hyppig vannlating

Anbefalte innlegg

Gjest Plagsomt

Jeg er plaget med hyppig vannlating. Spesielt må jeg hyppig på toalettet hvis jeg skal slappe av. Ofte flere ganger i timen, hvis jeg har drukket brus eller kaffi. Må også opp hver kveld etter jeg har lagt meg. Har vært mere eller mindre plaget med dette i flere år. Har ikke blærebetennelse. Er litt skeptisk til å begynne med medisiner, da jeg også ammer litt. Er det noe som kan hjelpe mot problemet, noe helsekost eller noe? Har prøvd litt blæretrening, men synes ikke det hjelper særlig, og jeg synes det er meget stressende å holde på med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8558-hyppig-vannlating/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Plagsomt.

Dine plager kan ha flere årsaker, fra rent stress via irritable nerver i blæra til svake slimhinner. Du bør i alle tilfeller unngå kaffe som både er vanndrivende og øker vannlatingstrangen. I stedet bør du i en periode bruke tilskudd av silisium (helsekostprodukt) som er viktig for sunne slimhinner i urinveiene. Kjerringrokk inneholder mye silisium og dette er noe av forklaringen på dens popularitet mot urinveisplager. Dvergpalme brukes også mot økt vannlatingstrang hos både kvinner og menn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/8558-hyppig-vannlating/#findComment-40757
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...