Gå til innhold

FU: Hva er det mest spesielle landet du har vært i?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det må være Bulgaria. Det var som å reise 30 år tilbake i tid på alle måter. Esler beitet rundt hotellet vi bodde på, og når det regnet, rant det vann gjennom taket i resepsjonen. Ingen pratet engelsk noe særlig, vi måtte klare oss frem på tysk.

Butikkene var også veldig gammeldagse, alt vi skulle ha, befant seg bak disker. Det er tungvindt å handle klær på den måten, så det ble det ikke noe av for vår del :)

Ellers så er det vel Spania, Andalucía, som har gjort størst inntrykk.

Da jeg var i Thailand for ca 15 år siden opplevdes det ganske spesielt, mye fordi jeg bodde der i en thailandsk familie og gikk på vanlig thailandsk skole (utvekslingsstudent).

Russland er også ganske spesiell synes jeg når en opplever "vanlige" steder sammen med russere en kjenner og ikke bare ser severdigheter som "turist".

Annonse

Annonse

Dit vil jeg reise. Fortell.

Ikke akkurat turistland nr. 1, men overraskende hyggelig og "velorganisert". Pakistanere i Pakistan er veldig trivelig å ha med å gjøre. Det er de norske pakistanerene også, men akkurat det faktum går rett over hodet på de fleste nordmenn. Ikke plassen å dra dersom du vil ha en dram, det finnes, men er ikke så enkelt. Stort land, og stor spredning i hvor moderne de er. I motsetning til det vi tror, så er ikke Kashmir det som opptar folk flest. Kashimirerne er ekstremt hyggelige, og behandler selv andre pakistanere som gjester og turister. Det siste er ikke selvopplevd, men info fra ei pakistansk jente jeg hadde middag med for 3 uker siden. Jeg har bare vært i Karachi, stor by, mye forurensning, men de går langt utenpå inderne i renslighet og "orden". Inderne har, for å si det pent, et hygieneproblem. Timingen for et besøk er ikke den aller beste, men når ting letter litt, hvorfor ikke?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...