Gå til innhold

OE fjernet tilgangen til usikkert vedlegg :-(

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det finnes en innstilling for det - husker ikke helt hvor den er eller hva den heter, men om du roter litt rundt i innstillingene i OE så finner du den sikkert.

Hjelper å rote rundt litt ja :) - Velg "Verktøy" - "Alternativer" - "Flik: Sikkerhet" - "Huk bort ved: Ikke tilat å lagre eller åpne vedlegg som kan inneholde virus". Sånn :)

Ulv I Faarikaal

Hjelper å rote rundt litt ja :) - Velg "Verktøy" - "Alternativer" - "Flik: Sikkerhet" - "Huk bort ved: Ikke tilat å lagre eller åpne vedlegg som kan inneholde virus". Sånn :)

Ikke spesielt lurt å la innstillingen stå slik.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Joda, hvis man har et oppdatert antivirusprogram og oppdaterer jevnlig med sikkerhetsfikser fra Windows Update. Og det bør man jo gjøre uansett.

Et visus _kan_ komme hoppende FØR du har oppdatert visusdefinisjoner, eller før viuset er inkludert i definisjonene og da er det gjort.

Et visus _kan_ komme hoppende FØR du har oppdatert visusdefinisjoner, eller før viuset er inkludert i definisjonene og da er det gjort.

Hvis du skal ha det stående slik må du jo pese som en hel helt nesten uansett hva du skal åpne slags vedlegg. Pes.

Ulv I Faarikaal

Ja, for hvis man ikke passer på sikkerheten så har man Tore på Sporet på døren før man vet ordet av det.

"hvordan føles det å treffe din datter igjen etter 34 år - vart du glad no?"

Ikke minn meg på det. Ikke vet jeg om det fins noen små ulvunger rundt omkring. En bøtteknott i passende alder, skremmende lik meg og uten kjent far løper rundt !

Ulv I Faarikaal

Nåh.. sikkerhet er vel og bra, men det får være grenser for paranoia også :)

Alle i IT avdelinger er mer eller mindre paranoide når det gjelder virus. Jeg har sett virus destruere 8 disker fulle av data, det tok 3 dager/netter å få alt opp igjen. 4 feltsenger og sengetøy fra IKEA måtte til. Aktørene så ut som spøkelser til slutt.

Annonse

Vi har virus på serveren - som antivirusprogrammet ikke klarer å ta. Hvordan i all verden skal vi gå frem da?? Jeg tenker på hvis det f.eks ligger i registreret ...

Vi har virus på serveren - som antivirusprogrammet ikke klarer å ta. Hvordan i all verden skal vi gå frem da?? Jeg tenker på hvis det f.eks ligger i registreret ...

search and destroy:

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/vinfodb.html

Hvilket virus ?

Det husker jeg ikke, men det er antagelig et mailvirus for aktiviteten på nettverket er enormt.

Scanna den disken via min maskin - da fant den flere som den ikke kunne reparere. Så satte vi disken tilbake igjen i servere, kjørte antivirus på den - da fant den bare ett. Det i tillegg til den store aktiviteten gjør at vi med ganske stor sikkerhet regner med at det er virus.

Tror det er lite sjangs for at rykende fersk virus skal komme hoppende inn uten at jeg har fått oppdatert virusprogrammet mitt. Internettet er "gedigent" (svært stort) og her sitter jeg i et bitte lite hjørne og surfer. Så jeg tror sannsynligheten for å få et helt nytt virus som ikke gjenkjennes av mitt antivirusprogram, er minimal. Virusprogrammet mitt oppdateres automatisk flere ganger i løpet av uken, så jeg føler meg ganske trygg.

Alle i IT avdelinger er mer eller mindre paranoide når det gjelder virus. Jeg har sett virus destruere 8 disker fulle av data, det tok 3 dager/netter å få alt opp igjen. 4 feltsenger og sengetøy fra IKEA måtte til. Aktørene så ut som spøkelser til slutt.

Der jeg jobber er det ganske enkelt forbudt for alle ansatte å bruke Outlook Express eller MS Office, av sikkerhetsårsaker. Det gjør selvsagt jobben litt enklere for de systemansvarlige.. men jeg misunner dem i grunn ikke likevel, de har ansvaret for en maskinpark med jevn fordeling av alle versjoner av Windows nyere enn 3.11, flere versjoner av MacOS, og flere ulike Linux-distroer. Mye å kunne :)

Ulv I Faarikaal

Der jeg jobber er det ganske enkelt forbudt for alle ansatte å bruke Outlook Express eller MS Office, av sikkerhetsårsaker. Det gjør selvsagt jobben litt enklere for de systemansvarlige.. men jeg misunner dem i grunn ikke likevel, de har ansvaret for en maskinpark med jevn fordeling av alle versjoner av Windows nyere enn 3.11, flere versjoner av MacOS, og flere ulike Linux-distroer. Mye å kunne :)

Virker som et bredt område ja. Jeg var med da windows kom, altså windows uten versjonsnummer. 1,0 ? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...