Gå til innhold

OE fjernet tilgangen til usikkert vedlegg :-(

Anbefalte innlegg

Virker som et bredt område ja. Jeg var med da windows kom, altså windows uten versjonsnummer. 1,0 ? :-)

Jeg brukte DOS helt fram til Windows 3.1 kom.. før det virket det ikke verdt det å skifte :) Word Perfect og alle spillene mine fungerte jo helt utmerket i DOS.. disse musegreiene var jo bare i veien.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg brukte DOS helt fram til Windows 3.1 kom.. før det virket det ikke verdt det å skifte :) Word Perfect og alle spillene mine fungerte jo helt utmerket i DOS.. disse musegreiene var jo bare i veien.

Første hjemme var ABC 80, den kosta 10.000 kr. Neste var på jobben, PC med fargeskjerm, 10 mb hd og CPM operativsystem til 200.000 kr.

Prisingen var underlig: prisen var 85.000 + skjermkort, + tastatur + hd, + operativsystem, + regnskapsprogram

Neste hjemme var en 8088 turbo 8 mhz maskin med grønn skjerm til kr 18.000. Husker godt at når man rulla fort, ble det grønne "supermannstriper" etter karakterene. Harddisken hadde stepmotor, så den stønna som et lokomotiv. Den disken har jeg enda, men MFT kontrolleren virker ikke i nye maskiner.

Første hjemme var ABC 80, den kosta 10.000 kr. Neste var på jobben, PC med fargeskjerm, 10 mb hd og CPM operativsystem til 200.000 kr.

Prisingen var underlig: prisen var 85.000 + skjermkort, + tastatur + hd, + operativsystem, + regnskapsprogram

Neste hjemme var en 8088 turbo 8 mhz maskin med grønn skjerm til kr 18.000. Husker godt at når man rulla fort, ble det grønne "supermannstriper" etter karakterene. Harddisken hadde stepmotor, så den stønna som et lokomotiv. Den disken har jeg enda, men MFT kontrolleren virker ikke i nye maskiner.

Min første var en sånn en: http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=183 - den hadde hele fire farger, men jeg hadde ikke fargeskjerm, så jeg så bare gråtoner. Det var PCen sin, det! Den hadde til og med harddisk, spesialimportert fra USA, på opptil flere MB - husker ikke nøyaktig hvor stor den var. Den måtte parkeres før maskinen kunne slås av :)

Ulv I Faarikaal

Min første var en sånn en: http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=183 - den hadde hele fire farger, men jeg hadde ikke fargeskjerm, så jeg så bare gråtoner. Det var PCen sin, det! Den hadde til og med harddisk, spesialimportert fra USA, på opptil flere MB - husker ikke nøyaktig hvor stor den var. Den måtte parkeres før maskinen kunne slås av :)

Artig det.

Mitt første betalte prosjekt var i 1983, det var en Jernia-butikk som skulle ha reklametekst på TV, jeg brukte 2-3 dager på bare å lage Jernialogoen i BASIC, jeg brukte en ZX Spectrum, og en liten diktafon som datalager.

Alle i IT avdelinger er mer eller mindre paranoide når det gjelder virus. Jeg har sett virus destruere 8 disker fulle av data, det tok 3 dager/netter å få alt opp igjen. 4 feltsenger og sengetøy fra IKEA måtte til. Aktørene så ut som spøkelser til slutt.

."".. det tok 3 dager/netter å få alt opp igjen. 4 feltsenger og sengetøy fra IKEA måtte til. Aktørene så ut som spøkelser til slutt. ..""

*lol* :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...