Gjest annette Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Jeg skal snart lage middag,og kjøpte fersk broccoli og blomkål.Har kjøpt frossen tidligere.Liker at de ikke er gjennomkokte,men litt "al dente"..Hvor lenge skal de kokes?? 0 Siter
Gjest annette Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Noen minutter.. Det skjønner jeg å,men hvor mange??:-D 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Hvis du splitter opp stilken vil jeg tro 10-15 min. Men det kjenner du jo. 0 Siter
Vincent Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Det skjønner jeg å,men hvor mange??:-D 4-5-6-7.. alt ettersom hvor kokt du vil ha de... noen korn med natron i vannet til broccolien gjør den grønnere enn grønn. damper du eller i vann? 0 Siter
Gjest annette Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Hvis du splitter opp stilken vil jeg tro 10-15 min. Men det kjenner du jo. Thnx,Ulv....you`re my hero...Vil du være med i gryta? 0 Siter
Gjest annette Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 4-5-6-7.. alt ettersom hvor kokt du vil ha de... noen korn med natron i vannet til broccolien gjør den grønnere enn grønn. damper du eller i vann? Jeg tar de i vann... 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Thnx,Ulv....you`re my hero...Vil du være med i gryta? Har du ikke kokebok ? Eller har du misforstått og kokt den ? Jeg har en som heter "MAT". 0 Siter
Gjest annette Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Har du ikke kokebok ? Eller har du misforstått og kokt den ? Jeg har en som heter "MAT". jeg har en som heter "kjøtt og andre steker" jeg...du kunne jo falt godt inn i dette??:-D 0 Siter
Vincent Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Har du ikke kokebok ? Eller har du misforstått og kokt den ? Jeg har en som heter "MAT". Kokebok? Den norske matbibelen finner du her: http://www.dokpro.uio.no/litteratur/winsnes/frames.htm 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 jeg har en som heter "kjøtt og andre steker" jeg...du kunne jo falt godt inn i dette??:-D Jeg har 5 bøker om mat, alle ganske velbrukte. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 15. desember 2002 Skrevet 15. desember 2002 Kokebok? Den norske matbibelen finner du her: http://www.dokpro.uio.no/litteratur/winsnes/frames.htm Hehe. Da Hede til grovt Brød siden bliver taget til Maalestok for Alt, hvad der steges i Bagerovnen, saa maa jeg begynde hermed; men den er vanskelig at forklare skriftlig, da det saameget beroer paa Ovnens Indretning, saaledes at af 2 Bagerovne, der rumme lige mange Brød, behøver den, der har den høieste Hvælving, nogle Stykker Veed mere; og er en Ovns Bund lagt med Graasteen istedetfor med Muursteen, da er det næsten umuligt at faae den gjennemhedet i Vinterkulden ved at udbrænde een Gang; den maa ildes to Gange. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.