Gå til innhold

Hvis du får en julegave du ikke liker..

Anbefalte innlegg

Svigermor (...ja selvfølgelig) har en egen evne til å finne sånne ting som jeg hater mest, både til jul og bursdager. Til bursdag kjøper hun en liten ting ca. 100 kr, om hun bare kunne kjøpt en pen blomst eller noe, neida jeg får de styggeste figurer fra Nille, med gull og glitter.

Merkelig egentlig, så mye som hun er hos oss, og så ser hun ikke at jeg ikke har noe av det fremme og heller ingenting i samme stil. Vet ikke om hun skjønner at jeg ikke liker det, men jeg sier høflig takk, men aldri at den er fin el. l.

MEN derimot hender det vi får spesifisert det velidg godt hva vi ønsker oss til jul. Feks. deler til ett service, jerngryte el l. Og SOM vi takker når vi åpner diss i håp om at hun tar hintet.

Kan i grunnen kjenne meg litt igjen.....jeg tar heller ikke hensyn til hvilken stil andre har, jeg gir det jeg syns er fint jeg - det gjør sikkert svigermoren din også :)

Fortsetter under...

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

6

• flisa

5

• Sofline

5

• naiv

4

Mest aktive i denne tråden

Kan i grunnen kjenne meg litt igjen.....jeg tar heller ikke hensyn til hvilken stil andre har, jeg gir det jeg syns er fint jeg - det gjør sikkert svigermoren din også :)

Trodde ideèn med å gi bort gaver var å gi noe som man tror den andre liker. Det jo DET som er så vanskelig med gaver. Å finne noe en selv liker klarer jo alle! Ingen uting å like det selv også selvfølgelig....

Trodde ideèn med å gi bort gaver var å gi noe som man tror den andre liker. Det jo DET som er så vanskelig med gaver. Å finne noe en selv liker klarer jo alle! Ingen uting å like det selv også selvfølgelig....

.....*kremt* - jeg bare tulla! hehe

Annonse

Ulv I Faarikaal

Ok

Da er vi enige

Mange voksne har ikke repekt for barn, eller er tankeløse når de, som du sier gjør narr av barn og ikke tar det de sier alvorlig. Selvfølgelig skal vi ikke diskutere global politikk med en 6-åring, men det de er opptatt av er like alvorlig for dem som kanskje global politikk er for oss, så det er to nivåer i utvikling. Med litt anstrengelse går det fint å prate med en 6-åring om mye uten å "vippe dem av pinnen". F eks å vise noe de har lært på skolen er stort sett bankers.

Men så har vi noen småtasser som skravler intenst uten stopp i tide og utide dah :-) tålmodighet og tid er viktig også. Bestemor har kanskje bedre tid til å høre etter. Men 5 små skravlebøtter på en gang i et barneselskap er kanskje for mye for en voksen.

Mange voksne har ikke repekt for barn, eller er tankeløse når de, som du sier gjør narr av barn og ikke tar det de sier alvorlig. Selvfølgelig skal vi ikke diskutere global politikk med en 6-åring, men det de er opptatt av er like alvorlig for dem som kanskje global politikk er for oss, så det er to nivåer i utvikling. Med litt anstrengelse går det fint å prate med en 6-åring om mye uten å "vippe dem av pinnen". F eks å vise noe de har lært på skolen er stort sett bankers.

Men så har vi noen småtasser som skravler intenst uten stopp i tide og utide dah :-) tålmodighet og tid er viktig også. Bestemor har kanskje bedre tid til å høre etter. Men 5 små skravlebøtter på en gang i et barneselskap er kanskje for mye for en voksen.

Jeg kjenner til det der med små skravlebøtter... hihihi!

Jeg bare sier "jaha" og så blir de fornøyde...

Gjest Annen-Cecilie

Hvis svigermor har dårlig råd, hvorfor gir hun noe dere _ikke_ har bruk for??

Hmmm. Det er nå det jeg kaller sløsing....

Hun er sterkt alkoholisert, og, for å si det pent, ikke helt på nett..

Hun får selvsagt røyken tilbake fra oss da, og det er kanskje baktanken..?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...