Gå til innhold

Jeg har en PLAN,tror du den funker?

Anbefalte innlegg

Gjest julekalkunen

Jeg er en overvektig jente med ca 20 kilo for mye,men hver gang jeg skal slanke meg ender jeg bare opp med å spise enda mer!

What to do?

Jeg har funnet ut at hvis jeg spiser 2000 kalorier om dagen og trener 3 timer spinning + litt vekttrening hver dag med fri på lørdager så kan jeg kanskje klare å bli kvitt fettet?

Kanskje litt som å banne i kirken å snakke om fett nå i disse juletider,men hva synes du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86098-jeg-har-en-plantror-du-den-funker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest QuePasta

All honnør til deg dersom du klarer gjennomføre dette. Men det høres fryktelig ambisiøst ut - 3 timer hver dag er hva eliteutøvere trener i visse grener. Det er jo en fare for at du mister motivasjonen fort. Kanskje du skulle kikke litt på de GI-diettene etter jul?

Hvis du orker dette, så vil det nok hjelpe, men klarer du det i lengden?

Spis både frokost, lunch og middag, men vær obs på hva du spiser og hvor mye. Du må legge om kostholdet og vanene dine.

Ikke spis sent på kvelden og unngå usunn mat.

Kan du trimme i tillegg, så er jo dette en kjempebonus, men gå ikke for hardt ut. Legg opp til ett fornuftig trimopplegg, slik at du kan fortsette med dette etter at du har kommet ned i vekt. Begynn forsiktig og øk treningen, hvis du føler for det.

Gå aldri for hardt ut, det vil drepe lysten til å trene langvarig.

Lykke til:-))

Gjest julekalkunen

Hvis du orker dette, så vil det nok hjelpe, men klarer du det i lengden?

Spis både frokost, lunch og middag, men vær obs på hva du spiser og hvor mye. Du må legge om kostholdet og vanene dine.

Ikke spis sent på kvelden og unngå usunn mat.

Kan du trimme i tillegg, så er jo dette en kjempebonus, men gå ikke for hardt ut. Legg opp til ett fornuftig trimopplegg, slik at du kan fortsette med dette etter at du har kommet ned i vekt. Begynn forsiktig og øk treningen, hvis du føler for det.

Gå aldri for hardt ut, det vil drepe lysten til å trene langvarig.

Lykke til:-))

Hei!

Ja jeg tror jeg orker å trene såpass mye for det har jeg gjort de siste månedene.

Jeg passer på at jeg får nok søvn og hvile mellom øktene og tar treningsfri én gang i uken.

Takk for lykkeønskningene,skal fortelle hvordan det går :)

Gjest julekalkunen

All honnør til deg dersom du klarer gjennomføre dette. Men det høres fryktelig ambisiøst ut - 3 timer hver dag er hva eliteutøvere trener i visse grener. Det er jo en fare for at du mister motivasjonen fort. Kanskje du skulle kikke litt på de GI-diettene etter jul?

Hmm..GI ja,jeg prøver å spise mat med lav GI ,sånn som fullkornbrød med proteinrikt pålegg som holder meg mett lenge.

Greia mi er at hvis noe er forbudt så kicker jeg helt på det.

3 timer om dagen har jeg trent de siste månendene og så lenge jeg hviler godt mellom øktene og har en treningsfri dag i uken så går det helt fint.

God jul til deg :)

Gjest QuePasta

Hmm..GI ja,jeg prøver å spise mat med lav GI ,sånn som fullkornbrød med proteinrikt pålegg som holder meg mett lenge.

3 timer om dagen har jeg trent de siste månendene og så lenge jeg hviler godt mellom øktene og har en treningsfri dag i uken så går det helt fint.

"3 timer om dagen har jeg trent de siste månendene og så lenge jeg hviler godt mellom øktene og har en treningsfri dag i uken så går det helt fint."

Wow - kjempeimponerende! Lykke til videre og god jul selv!

Annonse

Spinning bør i alle fall hjelpe mot vekta, for det er utholdenhetstrening som hjelper.

Pass på at de kaloriene du får i deg er "sunne" karorier. Det hjelper ikke særlig hvis alle kaloriene kommer fra potetgull og pommes frites, hvis du skjønner (men dette vet du sikkert fra før av).

Lykke til!

Imponerende at du klarer å trene så mye. Skulle ønske det var meg, trenger å få opp kondisen...

Gjest julekalkunen

Spinning bør i alle fall hjelpe mot vekta, for det er utholdenhetstrening som hjelper.

Pass på at de kaloriene du får i deg er "sunne" karorier. Det hjelper ikke særlig hvis alle kaloriene kommer fra potetgull og pommes frites, hvis du skjønner (men dette vet du sikkert fra før av).

Lykke til!

Takk for lykkeønskningene :)

Det dreier seg jo bare om å prioritere. Jeg velger å prioritere mer mat og mer trening for å gå ned i vekt.

Det går sikkert an å spise mindre og trene mindre,men det har ikke funket for meg tidligere.

Skal skrive og fortelle hvordan det går!

Du kommer til å bli overtrent og få belastningsskader i løpet av no time.

Men trening er definitivt bra !! Bare bruk litt mer tid.

Det eneste som hjelper er permanent omlegging av kosten - og la trening / bevegelse bli en del av hverdagen.

Superduperkurer virker kanskej med en gang - men det er vel en stor sannsynlighet for å gå rett opp i samme vekt igjen - om ikke en høyere.

GI -diett har jeg stor tro på.

Ta det litt med ro som sagt - og lykke til !!

Gjest julekalkunen

Du kommer til å bli overtrent og få belastningsskader i løpet av no time.

Men trening er definitivt bra !! Bare bruk litt mer tid.

Det eneste som hjelper er permanent omlegging av kosten - og la trening / bevegelse bli en del av hverdagen.

Superduperkurer virker kanskej med en gang - men det er vel en stor sannsynlighet for å gå rett opp i samme vekt igjen - om ikke en høyere.

GI -diett har jeg stor tro på.

Ta det litt med ro som sagt - og lykke til !!

Takk!

Jeg lover å slakke ned på treninga hvis jeg føler meg sliten,men det er jo verdt et forsøk for å se om det funker?

Annonse

Jeg begynte igår jeg,når tror du jeg sprekker da,da? :)

Have a little faith in me! :)

Da sprekker du i morgen! :-) du kommer til å tenke: jeg var så flink i går - og jeg bare MÅ se på Gilmore Girls først - - - ja - også den skole-serie - og søren - det går DEN filmen også da! ;.)

Gjest julekalkunen

Da sprekker du i morgen! :-) du kommer til å tenke: jeg var så flink i går - og jeg bare MÅ se på Gilmore Girls først - - - ja - også den skole-serie - og søren - det går DEN filmen også da! ;.)

Hehe,neida..Jeg har jo spinningsykkel i stua så jeg kan bare sende samboeren ut og sykle så dampen står mens jeg ser på tv vettu :))

Og dessuten har jeg trådløse hodetelefoner som er kobla til stereoen med uendelig masse musikk + bøker å lese etc.

Kan holde på i evigheter! Kunsten er faktisk å STOPPE etter 3 timer :))

Ehh..er kanskje litt stor i kjeften nå,men jeg skal vise deg jeg :))

God jul da!*s*

Takk!

Jeg lover å slakke ned på treninga hvis jeg føler meg sliten,men det er jo verdt et forsøk for å se om det funker?

Så lenge du er overvektig - og forh. utrent så er det galskap mener jeg.

Kroppen har jo ikke godt av å gå ned for mye for fort - for da risikerer du at forbrenningen blir fucka opp også.

Kan du ikke ta det pittelitt med ro ???? *S* Du høres jo ut til å ha en veldig bra plan - bortsett fra det med treningsmengden.

Gjest julekalkunen

Så lenge du er overvektig - og forh. utrent så er det galskap mener jeg.

Kroppen har jo ikke godt av å gå ned for mye for fort - for da risikerer du at forbrenningen blir fucka opp også.

Kan du ikke ta det pittelitt med ro ???? *S* Du høres jo ut til å ha en veldig bra plan - bortsett fra det med treningsmengden.

Poenget er jo at når jeg spiser såpass mye som 2000 kalorier( Ja,jeg MÅ telle ellers er jeg fort på bærtur,hehe)så må jeg jo trene en del for å forbrenne det?

Jeg har en stillesittende jobb så der blir ikke mye borte..

Siden du allerede har trent såpass mye de siste måneder, så er jeg sikker på at det vil funke hvis du klarer å fortsette en stund til.

Men det er mye trening, og lite kalorier - så pass på når du begynner å nærme deg målet ditt. Det er lett å bli overfokusert på det du gjør, når du gjør det med slik intensitet.

Kanskje burde du allerede nå begynne å planlegge hvordan din langsiktige "satsing" burde være - både når det gjelder kosthold og trening? For du kan ikke fortsette slik du nå har startet i alt for lang tid. Da blir det bare skinn og bein igjen av deg:-)

Lykke til!

Mvh

Gjest julekalkunen

Siden du allerede har trent såpass mye de siste måneder, så er jeg sikker på at det vil funke hvis du klarer å fortsette en stund til.

Men det er mye trening, og lite kalorier - så pass på når du begynner å nærme deg målet ditt. Det er lett å bli overfokusert på det du gjør, når du gjør det med slik intensitet.

Kanskje burde du allerede nå begynne å planlegge hvordan din langsiktige "satsing" burde være - både når det gjelder kosthold og trening? For du kan ikke fortsette slik du nå har startet i alt for lang tid. Da blir det bare skinn og bein igjen av deg:-)

Lykke til!

Mvh

Hehe,meg skinn og bein..neppe :))

Så glad som jeg er i mat.

Men treninga gir et utrolig psykisk og fysisk overskudd så jeg vil prøve å holde på den vanen også etter at jeg har gått ned mine 20 kilo.

Ønsker deg en riktig god jul :)

Er ikke 2000 kcal litt mye for en som slanker seg...?

Jeg vet ikke jeg, men legen sa til meg en gang at jeg måtte spise minst 2300-2500 kcal pr dag for å LEGGE PÅ MEG (jeg er undervektig).

Mener å ha lest at 1500 kcal er "slankemengden".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...