Gå til innhold

Noen som har fått strømregning?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått.. og fikk bakoversveis.. dette klarer jeg aldri i verden å betale. Strømregning for de tre neste måneder er på 9.000 kroner!

Jeg skiftet strømleverandør, siden Articentel ble den rimeligste for meg - og jeg slo til på en kampanje de hadde gående. Når første regning kommer har de endret prisen og er nå de dyreste i hele landet.

Dette står nå på sidene deres:

"Articentel endrer prisen fra 23 desember til 107.64 eks offentlige avgifter.

Pris pr kWh inkl alle off avgifter pr 23 des 02 : 145,00 øre/kWh

Articentel vil også i fremtiden jobbe for å være blant det rimeligste alternativet for deg innenfor produktene strøm og telefoni.

Som kunde hos Articentel har du garanti for at kraftprisen i løpet av året skal være blant de 10 rimeligste landsdekkende aktørene."

Er det noen som skjønner hva det betyr? Sammenlagt for året totalt? Til en hver tid? En periode i året? En måned? En uke?

Er det virkelig sånn at jeg nå MÅ betale Articentel for ut neste periode før jeg kan bytte strømleverandør?

Da kaller jeg dette virkelig juks, fanteri og spekulasjoner. Lokke med kampanjepris som er best i landet, for så å sette opp prisen langt over de andre leverandørene - også har en ingen mulighet til å angre etterpå.. har ikke en gang lukta på kampanjeprisen..fy f.. sier jeg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86182-noen-som-har-f%C3%A5tt-str%C3%B8mregning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok.. fant ut av det:

Prisgarantien gjelder for året sett under ett, og det evt overskytende (forskjellen til 10. beste på pris) blir tilbakebetalt kundene på slutten av året.

Vel, skitt au, neste periode er fom 1.1.03, så jeg har byttet leverandør i hui og hast..

"Er det virkelig sånn at jeg nå MÅ betale Articentel for ut neste periode før jeg kan bytte strømleverandør?"

Nei, det må du ikke. Du kan bytte nå.

Hei mollie..

Postet akkurat et innlegg over ditt.. har byttet leverandør allerede :)

Hei mollie..

Postet akkurat et innlegg over ditt.. har byttet leverandør allerede :)

Hva er vitsen med å bytte levrandør hele tiden? Billigst nå, men dyrest neste måned? Nei, dette styret har jeg aldri giddet. Man må se HELE året under ett, da er det kanskje bare noen fattige øre som skiller.

Hva er vitsen med å bytte levrandør hele tiden? Billigst nå, men dyrest neste måned? Nei, dette styret har jeg aldri giddet. Man må se HELE året under ett, da er det kanskje bare noen fattige øre som skiller.

Poenget med å skifte kraftleverandør er at når mange nok gjør det, så vil forbrukerne presse markedet.

Annonse

Poenget med å skifte kraftleverandør er at når mange nok gjør det, så vil forbrukerne presse markedet.

Men 145 øre/kwt er neppe så billig? Hvorfor er du så sikker på at ditt nye bytte blir noe bedre? Og husk at forbrukerrådet har advart mot forskuddsbetaling, da det kommer til å gå overende med endel selskaper.

Men 145 øre/kwt er neppe så billig? Hvorfor er du så sikker på at ditt nye bytte blir noe bedre? Og husk at forbrukerrådet har advart mot forskuddsbetaling, da det kommer til å gå overende med endel selskaper.

Arcentel hadde en hel annen pris da jeg valgte dem. De var billigst i landet, men nå er de altså dyrest. Jeg har valgt dem bort allerede og byttet til min lokale leverandør.

Mine lokale kraftleverandør er ikke av de som vil gå konkurs, de er også netteiere. Nå når prisøkningen er såpass stor vil det og være lønnsomt for meg å betale annen hver måned etterskudd, i forhold til 3 mnd forskudd hos Arcentel (som du nevnte).

Arcentel hadde en hel annen pris da jeg valgte dem. De var billigst i landet, men nå er de altså dyrest. Jeg har valgt dem bort allerede og byttet til min lokale leverandør.

Mine lokale kraftleverandør er ikke av de som vil gå konkurs, de er også netteiere. Nå når prisøkningen er såpass stor vil det og være lønnsomt for meg å betale annen hver måned etterskudd, i forhold til 3 mnd forskudd hos Arcentel (som du nevnte).

Like greit å holde seg til den lokale strømleverandøren ja. :)

http://dsweb4.dinside.no/ds/owa/pres.vis?vPar=&presid=1038

Jeg har bytta til Bodø Energi i kveld. Det er nesten havel prisen av hva jeg betaler nå. Everket mitt er tredje dyrest, og DET gidder jeg ikke! Har alltid sett at det har vært dyrere enn andre steder, men nå har jeg ikke råd til å være trofast kunde hos dem lenger.

Tror faktisk at jeg kommer til å be om litt hjelp fra Sosialkontoret på den første regninga som kommer over nyttår, om den er høy. Jeg glemte å melde flytting før 1. september, så da får jeg ikke bostøtte for første termin. Da har jeg heller ikke råd til en fordoblet strømregning... :o(

Det er hårda kår.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...