Gå til innhold

Urettferdig barnløs! (langt)


Gjest barnløs

Anbefalte innlegg

Gjest barnløs

Det er det vi er!

Hvorfor blir det så lagt vekt på at høytider og merkedager er "barnas" dag! Jul, er jo for de små vettu... Påske, også for de små med påskeegg. 17 mai, hurra for pølse og is.

Julekortene strømmer inn for tiden. Av alles små håpefulle, iført nissedrakt og lue. Hvor er foreldrene på bildet? Kanskje barna er så flinke at de klarer det selv...hvorfor er ikke foreldrene med på bildet? Er det kun barn som skal være med på julekortbildet????

Skulle ønske at jeg hadde noen små håpefulle som jeg kunne kost meg med, lagd relasjoner for, og hatt det som en familie. Min familie. Den familien jeg har ...er mannen min!

Det er urettfeigt! Hvorfor er det sånn at de som fortjener det masse, ikke får barn, og de som absolutt ikke burde tenkt på sex, ja de blir jo gravide i en fei!!!

Hvorfor, hvorfor, hvorfor, og hvis jeg har et spørsmål til, så er det hvorfor?? Ingen kan nok gi meg svar. Jeg får gå i dybden på megselv, og se det positive i det negative..for det er der en plass, langt under alt annet, så er det noe positivt i alt..

Jaja, det var min lille klagesang for i dag! Ikke ble det på rim, og ikke særlig ryddig skrevet heller. Men jeg er ingen forfatter. Skriver bare sånn det er, og fra hjertet!

Jeg vil jeg vil, men jeg får det ikke til!!!!!

Fint for alle som blir gravide, og synd for dem som ikke blir det! Og jeg blir det jo ikke....(enda). Men før eller siden skal nok småtasser få kalt meg for "mamma". Må bare ha litt is i magen!

Som de sier i julekalenderen,,,jaja, neinei!

Ha en fortsatt fin kveld alle sammen, og stå på! Det er noe som er verdt kjempe for!

Stor klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må henge meg litt opp i det du sier, Og siterer deg her:

"Det er urettfeigt! Hvorfor er det sånn at de som fortjener det masse, ikke får barn, og de som absolutt ikke burde tenkt på sex, ja de blir jo gravide i en fei!!! "

_________________________

Hvem er det som avgjør hvem som fortjener og bli/ikke bli gravide?Du?En langtids ufrivillig barnløs fortjener vel ikke noe mere og få barn enn andre mennesker uten de problemene?!

Og hvem er det som absolutt ikke burde ha s*x og blir gravide "i en fei"?

Bare lurer litt på hva du mener skjønner du.Alle barn er vel like velkommne selv om de fra begynnelsen ikke var like mye planlagte alle sammen, eller om de blir til på første forsøk, eller etter 10 års strev(?).

Og som du skriver, din tid kommer nok også, forskjellen er bare det at du måtte vente litt lenger enn de fleste andre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnløs

Jeg må henge meg litt opp i det du sier, Og siterer deg her:

"Det er urettfeigt! Hvorfor er det sånn at de som fortjener det masse, ikke får barn, og de som absolutt ikke burde tenkt på sex, ja de blir jo gravide i en fei!!! "

_________________________

Hvem er det som avgjør hvem som fortjener og bli/ikke bli gravide?Du?En langtids ufrivillig barnløs fortjener vel ikke noe mere og få barn enn andre mennesker uten de problemene?!

Og hvem er det som absolutt ikke burde ha s*x og blir gravide "i en fei"?

Bare lurer litt på hva du mener skjønner du.Alle barn er vel like velkommne selv om de fra begynnelsen ikke var like mye planlagte alle sammen, eller om de blir til på første forsøk, eller etter 10 års strev(?).

Og som du skriver, din tid kommer nok også, forskjellen er bare det at du måtte vente litt lenger enn de fleste andre :-)

Er du av typen så må finne feil ved andres innlegg??

Det jeg mente var...personer som blir fratatt barna sine, som vanskjøter dem, som lar dem gå for lut og kaldt vann, som seksuelt misbruker dem, fysisk misbruker dem osv osv...listen er lang over personer som ikke burde blitt gravide...

Forstår du nå hva jeg mener?? Eller skal jeg utdype det enda mer slik at du ikke skal henge deg negativt opp i det jeg skrev.? Beklager, men visse inlegg fra andre gjør meg "pissed off"..No hard feelings

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tone-tone

Er du av typen så må finne feil ved andres innlegg??

Det jeg mente var...personer som blir fratatt barna sine, som vanskjøter dem, som lar dem gå for lut og kaldt vann, som seksuelt misbruker dem, fysisk misbruker dem osv osv...listen er lang over personer som ikke burde blitt gravide...

Forstår du nå hva jeg mener?? Eller skal jeg utdype det enda mer slik at du ikke skal henge deg negativt opp i det jeg skrev.? Beklager, men visse inlegg fra andre gjør meg "pissed off"..No hard feelings

mvh

Ok, jeg har ikke født barn selv, kan ikke gjøre det, men har ønsket å gjøre det lenge. Nå har jeg innsett realiteten her i verden, det er ingen menneskerettighet å få barn! Vi har nå blitt fosterforeldre til en liten venn, og hvem sier at hans foreldre ikke hadde rett til å gi dette barnet livet???

Kanskje det var meningen at jeg som ikke kan få barn selv, skal hjelpe et av disse barna??

Se litt positivt på livet, ikke sitt å synes synd på deg selv. Prøv å finne lyspunkter i det meste. Det er jo jul snart, og kanskje du ikke kan føde barn selv, men å få omsorg for et barn kan du nok gjøre alikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig noen som tør skrive sine "forbudte" følelser her!

Det var deilig å lese om at jeg ikke er alene om å "forbanne" julen i år, og det den bærer med seg. Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, om det hjelper deg noe. (-:

Og jeg er også helt enig at det er max URETTFERDIG, at vi som er i stabile, gode forhold har problemer med å få barn. For etter min mening er det altfor mange som er "uegnede" foreldre i dag. Det skulle vært omvendt... men dessverre så har verden aldri vært et rettferdig sted. Slik er det bare... )-:

Men vi får håpe at vår tid kommer, og det gjør den nok! Vi får bare håpe at det skjer KJAPT!

Lykke til, ønsker du får en fin jul - tross savnet.

Klem meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest betrakteren

Ok, jeg har ikke født barn selv, kan ikke gjøre det, men har ønsket å gjøre det lenge. Nå har jeg innsett realiteten her i verden, det er ingen menneskerettighet å få barn! Vi har nå blitt fosterforeldre til en liten venn, og hvem sier at hans foreldre ikke hadde rett til å gi dette barnet livet???

Kanskje det var meningen at jeg som ikke kan få barn selv, skal hjelpe et av disse barna??

Se litt positivt på livet, ikke sitt å synes synd på deg selv. Prøv å finne lyspunkter i det meste. Det er jo jul snart, og kanskje du ikke kan føde barn selv, men å få omsorg for et barn kan du nok gjøre alikevel.

Endelig en som tør å si ifra her! På dette forumet backer de ikke hverandre positivt, de drar hverandre ned i søla og elendigheten.

Kun egne barn har verdi her, hvorfor stiller ikke alle disse fantastiske flotte menneskene som Gud sikkert ville skulle være fantastiske flotte foreldre til rene og pene barn opp for barn som trenger dem? Som adoptivforeldre, støttekontakter, avlastere osv. Nei, fordi kun EGET avkom har verdi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som en motvekt mot alle disse søte julekortene av barn med rød lue, sittende på en høyball omgitt av nisser; For noen år siden trykket mannen min og jeg opp bilde av oss selv og sendte ut som julekort! Syntes det var artig sjøl. Dette var derimot før vi kastet p-pillene og "alle andre" hadde heller ikke fått barn ennå.

Bare kom til å tenke på dette når jeg leste innlegget ditt.

God jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en som tør å si ifra her! På dette forumet backer de ikke hverandre positivt, de drar hverandre ned i søla og elendigheten.

Kun egne barn har verdi her, hvorfor stiller ikke alle disse fantastiske flotte menneskene som Gud sikkert ville skulle være fantastiske flotte foreldre til rene og pene barn opp for barn som trenger dem? Som adoptivforeldre, støttekontakter, avlastere osv. Nei, fordi kun EGET avkom har verdi!

Kun den som har skoen på, vet hvor den trykker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en motvekt mot alle disse søte julekortene av barn med rød lue, sittende på en høyball omgitt av nisser; For noen år siden trykket mannen min og jeg opp bilde av oss selv og sendte ut som julekort! Syntes det var artig sjøl. Dette var derimot før vi kastet p-pillene og "alle andre" hadde heller ikke fått barn ennå.

Bare kom til å tenke på dette når jeg leste innlegget ditt.

God jul!

Gjorde noe lignende vi og...

Satte en parykk på mannen min, og tok noen artige bilder - som vi brukte som julekort til hans familie.

I år sender vi julekort av en liten gutt med nisselue på. Han er resultatet av fem prøverørsforsøk.

Så stå på jenter, og God Jul til dere alle:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har ikke født barn selv, kan ikke gjøre det, men har ønsket å gjøre det lenge. Nå har jeg innsett realiteten her i verden, det er ingen menneskerettighet å få barn! Vi har nå blitt fosterforeldre til en liten venn, og hvem sier at hans foreldre ikke hadde rett til å gi dette barnet livet???

Kanskje det var meningen at jeg som ikke kan få barn selv, skal hjelpe et av disse barna??

Se litt positivt på livet, ikke sitt å synes synd på deg selv. Prøv å finne lyspunkter i det meste. Det er jo jul snart, og kanskje du ikke kan føde barn selv, men å få omsorg for et barn kan du nok gjøre alikevel.

Det syns jeg var fine tanker!

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...skjønner selvfølgelig din frustrasjon!!

Jeg har heldigvis kun ei venninne som er nær nok til å kunne ha sendt babyjulekort, men hun vet hva vi jobber med så hun sender ikke sånt til oss.

MEN, jeg gleder meg med julen allikevel; kanskje jeg har bevart så mye av barnet i meg at jeg OGSÅ kan glede meg til jul!? God mat, familie og gode venner og IKKE MINST pakker!!

(jeg har sagt klart fra at selvom de voksne med unger ikke kjøper noe til hverandre så gjelder ikke det meg!!!!!)

Jeg ønsker dere alle en god jul, for vi skal vel forpokker kose oss selvom mange maser om barnas høytider ditt og datt!?? ;-)

GOD jul alle medsøstre(og brødre selvfølgelig)!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tone-tone

Kun den som har skoen på, vet hvor den trykker....

Ja - men jeg vet ivertfall hvordan det er å ikke kunne få føde barn, har hatt mine prøverørsforsøk, abort og frustrasjoner.

Men det jeg mener er at det må være grenser for å bli selvsentrert, når en blir fornærmet over å få julekort av andres barn. Andre har da lov til å være glade, og hele verden kan ikke sitte å synes synd på oss som ikke kan få barn. Da blir vi ivertfall venneløse etter en stund - viss alt som har med barn å gjøre skal tones ned, folk skal veie sine ord på gullvekt for å ikke støte osv. Det kan ikke bli sånn at dersom ikke jeg kan få, så skal ikke noen andre få heller!!

Klart jeg vet at jeg kanskje fornærmer noen her nå, men en skal unne andre glede også. Kanskje de som sender dere julekort med barn på gjør det for å glede dere, tror ingen gjør det for å hovere ivertfall. Vær glad for å bli behandla som alle andre og ikke som noen særinger fordi dere ikke har barn. Det var ivertfall jeg da vi strevde med dette. Men jeg kan prate for meg, men har lov til å mene. Det er etter min mening ikke posistivt å begrave seg i selvmedlidenhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke kan støtte henne i hennes vanskelige følelser så IKKE SVAR! Vi som er her i dette forumet er her for å gi og mottata trøst og forståelse.

Kan dere ikke gå på et annet forum å kverurulere f.eks forumet for misbruk og prøv å tråkk på deres følelser! Hvem er dere til å dømme noen!!!

Hilsen meget arg!

Det er ikke en mennsekerett til å leve!!!

Jeg kvalmes av slike misfoster som dere med det er ikke menneskerett å få barn etc! Til dere som har barn det er ikke en menneskerett at barna deres ikke skal få kreft og dø heller. Men er det rettferdig?!!! Sorgen over barn som ikke blir født kan være like stor for mange, og vanskelig å leve med!!!! Spesielt i høytider!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig en som tør å si ifra her! På dette forumet backer de ikke hverandre positivt, de drar hverandre ned i søla og elendigheten.

Kun egne barn har verdi her, hvorfor stiller ikke alle disse fantastiske flotte menneskene som Gud sikkert ville skulle være fantastiske flotte foreldre til rene og pene barn opp for barn som trenger dem? Som adoptivforeldre, støttekontakter, avlastere osv. Nei, fordi kun EGET avkom har verdi!

Jeg synes du drar det vel langt når du påstår at vi i dette forumet ikke "backer hverandre positivt, de drar hverandre ned i søla og elendigheten".

Det er ikke slik at kun EGET avkom har verdi, men det er vel stort sett sånn at de som bruker dette forumet er i en fase hvor de forsøker å få egenfødte barn.Mange av de samme menneskene vil du etter en tid finne på adopsjonsforum, og hadde vi hatt et forum for fosterforeldre kunne du funnet noen der også.

For å fortsette med Blåfjell-sitatene; "Det er en tid for alt". Og for brukerne av dette forumet, er det tid for å forsøke å få egne barn, og for å lufte frustrasjoner og sorg i den forbindelse.

Det synes jeg du bør prøve å ha respekt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnløs

At noen mennesker kan reagere så negativt på noe som bare er mine innerste tanker da? Du verden, visste ikke at jeg var så flink til å provosere!

Jeg gleder meg over andre, jeg gleder meg over jula, jeg gleder meg over livet! Tro ikke at jeg sitter hver dag og er forbarmet over det andre har, som jeg ikke har. Jeg har også masse som de med barn ikke har! Så det går litt begge veier.

Men den innerste lengselen, savnet, og tilhørligheten, den kan ingen gjøre noe med!

Som noen andre skriver, " takk for de forbudte tanker"...hva i all verden er dette....trodde vi kunne dele alt, og om du da ikke liker det som står der, må du engasjere deg videre som en annen skriver???

Julekort, kjære dere! Jeg mottar da hvert julekort med glede jeg. Men man tenker at det skulle vært oss også det! Sant! Vi sender ut kort med bilde av dyrene på vi!!! hehe! Og oss!!

Andre barn...halloooooo! Våkn opp og lukt kaffen. Har vel ikke fornektet andres barn som har det vondt! Er selv avlaster for 2 barn, og er godkjente fosterforeldre! Men først ville vi være så EGOISTISKE at vi ville prøve å få hjelp til å lage egne barn. Og ja, det ER mange som burde latt være å fått barn, det er jeg ikke redd for å uttale meg om engang!

Sånn, har jeg fremstilt meg som et sårt og vonbrotent menneske nå også, et menneske som ikke kan glede seg over livet?

Det blir nesten latterlig når negativitetene skal råde her i forum! Men min negativitet, er ikke noe med instilling å gjøre, det er kun livssituasjonen som gjør at jeg har en brøkdel negativitet!! See??????????

MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du drar det vel langt når du påstår at vi i dette forumet ikke "backer hverandre positivt, de drar hverandre ned i søla og elendigheten".

Det er ikke slik at kun EGET avkom har verdi, men det er vel stort sett sånn at de som bruker dette forumet er i en fase hvor de forsøker å få egenfødte barn.Mange av de samme menneskene vil du etter en tid finne på adopsjonsforum, og hadde vi hatt et forum for fosterforeldre kunne du funnet noen der også.

For å fortsette med Blåfjell-sitatene; "Det er en tid for alt". Og for brukerne av dette forumet, er det tid for å forsøke å få egne barn, og for å lufte frustrasjoner og sorg i den forbindelse.

Det synes jeg du bør prøve å ha respekt for.

Der kom du meg i forkjøpet Agape. Satte meg akkurat ned for å skrive et svar jeg også, men så dukket ditt glimrende innlegg opp. :o)

Til betrakteren kan jeg ikke si annet enn at i løpet av de mange årene jeg selv har vært aktiv på dette forumet, er min erfaring at her støtter man hverandre opp så godt man kan. De gangene det blir kranglig her inne, er det stort sett folk som ikke er aktive her som setter disse "diskusjonene" i gang. Tipper jeg riktig når jeg antar at du ikke er blant de mest aktive på UFB forumet?

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du drar det vel langt når du påstår at vi i dette forumet ikke "backer hverandre positivt, de drar hverandre ned i søla og elendigheten".

Det er ikke slik at kun EGET avkom har verdi, men det er vel stort sett sånn at de som bruker dette forumet er i en fase hvor de forsøker å få egenfødte barn.Mange av de samme menneskene vil du etter en tid finne på adopsjonsforum, og hadde vi hatt et forum for fosterforeldre kunne du funnet noen der også.

For å fortsette med Blåfjell-sitatene; "Det er en tid for alt". Og for brukerne av dette forumet, er det tid for å forsøke å få egne barn, og for å lufte frustrasjoner og sorg i den forbindelse.

Det synes jeg du bør prøve å ha respekt for.

Godt sagt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du drar det vel langt når du påstår at vi i dette forumet ikke "backer hverandre positivt, de drar hverandre ned i søla og elendigheten".

Det er ikke slik at kun EGET avkom har verdi, men det er vel stort sett sånn at de som bruker dette forumet er i en fase hvor de forsøker å få egenfødte barn.Mange av de samme menneskene vil du etter en tid finne på adopsjonsforum, og hadde vi hatt et forum for fosterforeldre kunne du funnet noen der også.

For å fortsette med Blåfjell-sitatene; "Det er en tid for alt". Og for brukerne av dette forumet, er det tid for å forsøke å få egne barn, og for å lufte frustrasjoner og sorg i den forbindelse.

Det synes jeg du bør prøve å ha respekt for.

Stiller meg også fult ut bak Agapes innlegg - nok en gang vettuge ord fra en vettug person.

Jeg blir lei meg hver gang noen bombastisk slår fast at vi som holder på med prøverør er egoister, kun styrt av biologien. At vi kun er i stand til å ønske og elske barn som vi har født selv og som har våre gener. Dette er en forenkling og en feilaktig forståelse av situasjonen. Jeg er sikker på at de fleste av oss ikke lever i den vilfarelse at våre gener er overlegne alle andres, og at de derfor for en hver pris må spres videre.

Mitt valg at utdannelse er et bevis på at jeg ikke først og fremst er en tilhenger av biologiske forklaringer, men jeg tyr gjerne til samfunnsmessige, kulturelle og historiske forklaringer. Så også denne gangen. Ønsket om egenfødte barn er et ønske som er skapt av den kulturen og det samfunn vi fødes inn i. Det er det som er det vanlige og derfor de rammer vi fra første stund tenker innenfor. Det er slik de aller, aller fleste får barn. Og vi fores med historier om hvor fantastisk både graviditet og fødsel er. Det vanlige (dominerende) blir gjerne oppfattet som det normale - det alle gjør og det også jeg naturligvis skal gjøre.

Når så ikke dette blir så enkelt må vi få tid til å omstille tankene våre - til å tenke i nye baner utover det vanlige. Vi må tenke alternativt.

Jeg synes at jeg har sett flere eksempler i løpet av den tiden jeg har vært på dette forumet av personer som jeg mener har et avklart forhold til at de forlater ufb-siden og går over til adopsjonssiden (Hei Yogi, Tango og AAA). Ikke fordi adopsjon er et andrevalg eller mindreverdig på noen måte, men fordi de har kommet dit i prosessen. De har brukt den tid de trenger, og jeg tror ikke noen av oss kun skal bruke en ettermiddag på en slik prosess. Jeg føler derfor at det er så godt å lese innlegg fra disse personene fordi de tydelig ikke føler for noen misjonerende holdning overfor oss som fortsatt ikke har sett lyset og holder på med dette meningsløse prøverørsstyret. Vet at det er flere av dere enn de jeg har nevnt, men det er de jeg synes det er så tydelig på.

Når de som adopterer ofte sier at de skulle ønske at de ikke tok alle de prøverørsforsøkene de tok, så tror jeg helt sikker at de mener det. Men samtidig er det nok slik at det føltes riktig da de gjorde det, nettopp fordi de mislykkede forsøkene var nødvendige forutsetninger for å komme dit de kom. Derfor blir slike uttalelser kun etterrasjonalisering.

Hvor meningsfult dette ble vet jeg ikke - men det er noe med at man lærer i alle fall å ikke bli så bombastisk sikker på alt her i verden etter å ha gått igjennom denne prosessen. Og hva som er riktig for meg behøver slett ikke å være riktig for andre og jeg har ingen rett til å avkreve andre begrunnelser for de valg de gjør eller de følelser de har. Men jeg vil gjerne vise at jeg forstår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At noen mennesker kan reagere så negativt på noe som bare er mine innerste tanker da? Du verden, visste ikke at jeg var så flink til å provosere!

Jeg gleder meg over andre, jeg gleder meg over jula, jeg gleder meg over livet! Tro ikke at jeg sitter hver dag og er forbarmet over det andre har, som jeg ikke har. Jeg har også masse som de med barn ikke har! Så det går litt begge veier.

Men den innerste lengselen, savnet, og tilhørligheten, den kan ingen gjøre noe med!

Som noen andre skriver, " takk for de forbudte tanker"...hva i all verden er dette....trodde vi kunne dele alt, og om du da ikke liker det som står der, må du engasjere deg videre som en annen skriver???

Julekort, kjære dere! Jeg mottar da hvert julekort med glede jeg. Men man tenker at det skulle vært oss også det! Sant! Vi sender ut kort med bilde av dyrene på vi!!! hehe! Og oss!!

Andre barn...halloooooo! Våkn opp og lukt kaffen. Har vel ikke fornektet andres barn som har det vondt! Er selv avlaster for 2 barn, og er godkjente fosterforeldre! Men først ville vi være så EGOISTISKE at vi ville prøve å få hjelp til å lage egne barn. Og ja, det ER mange som burde latt være å fått barn, det er jeg ikke redd for å uttale meg om engang!

Sånn, har jeg fremstilt meg som et sårt og vonbrotent menneske nå også, et menneske som ikke kan glede seg over livet?

Det blir nesten latterlig når negativitetene skal råde her i forum! Men min negativitet, er ikke noe med instilling å gjøre, det er kun livssituasjonen som gjør at jeg har en brøkdel negativitet!! See??????????

MVH

Jeg er lei meg hvis innlegget mitt virket negativt, forsøkte bare å vinkle det litt positivt.... SORRY, det funka visst dårlig. Jeg vet altfor godt hvordan du føler det, og svarte vel utifra at jeg vet med MEG at jeg absolutt ikke alltid(nesten aldri for tida...) klarer å glede meg på andres vegne.

(det er alltid en fare for å bli missforstått når man ikke ser ansiktet og hører stemmen til den man snakker med....)

Jeg beklager igjen!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barnløs

Jeg er lei meg hvis innlegget mitt virket negativt, forsøkte bare å vinkle det litt positivt.... SORRY, det funka visst dårlig. Jeg vet altfor godt hvordan du føler det, og svarte vel utifra at jeg vet med MEG at jeg absolutt ikke alltid(nesten aldri for tida...) klarer å glede meg på andres vegne.

(det er alltid en fare for å bli missforstått når man ikke ser ansiktet og hører stemmen til den man snakker med....)

Jeg beklager igjen!!!!!

Heisann du!

Her er et forum slik at man skal diskutere alt om og men i visse tilfeller og situasjoner. Klart at alle har rett til sine innlegg, men det finnes forskjell på hvordan man skriver dem. Noen er bare ute etter å rakke ned på andre.

Synes ikke akkurat at innlegget ditt var av dem værste her!

God jul til deg også, og jeg gleder meg masse jeg også til pakkene!!!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...