Gå til innhold

forkjølelsesår/ hva kan jeg ha på???

Anbefalte innlegg

Heisann.. poden på snart to år har i de siste dagene blitt veldig forkjøla. Dette har selvsagt resultert i masse tørking av snørr og knall rød og vond nese/overleppe.

Det svir ordentlig og vi får naturlighvis ikke borti, men snørra må jo bort.

Noen som har erfaringer med hva en kan smøre på for at det skal bli bedre?? fort??

hva med inotynol..går det i ansiktet..smører med vanlig fuktighetskrem med jevne mellomrom, men han skriker og vrir seg selv i søvne.

huffa meg stakkar liten.. :)

Fortsetter under...

Gjest ikke underskrevet

Kjøp papir på apoteket som er innsatt med balsam. Vanlig papir er forferdelig å drive å snyte seg med både for voksne og barn.

Du får også kjøpt jordmorsug som gjør det lettere å få opp snørr og slim. Høres følt ut, men det er effektivt.

Smør på bittelitt Canesten til sårheten er borte. Den lindrer den såre følelsen, samt svien, og huden leger seg fortere uten å bli irritert av noen parfyme. Fuktighetskrem er vanvittig vondt på slikt!

Alternativt - smør på lypsyl mange ganger hver dag! Det gjør jeg når jeg ikke har noe annet som barna kan bruke, og det lindrer også sårheten når huden begynner å bli rød og irritert.

Til kvelden, når det ikke er altfor sårt, kan det være greit å smøre med littegrann Mentholatum. Ikke for mye, bare litt, for den sterke lukta svir i øynene...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...