Gurine4 Skrevet 16. desember 2002 Skrevet 16. desember 2002 Hei. Jeg har nå vært sykemeldt i 52 uker, og legen sa at vi skulle søke om rehabiliteringspenger de neste tre månedene. Han skrev ut en sykemelding ut året, og sykepengeperioden går ut nå midt i desember. Er det slik at jeg selv må ta kontakt med TK for å fylle ut søknad om rehabiliteringspenger, eller går dette automatisk? Takknemmelig for svar. 0 Siter
tigertrollet Skrevet 16. desember 2002 Skrevet 16. desember 2002 Søknad om rehab.penger kan du hente på trygdekontoret (hvis ikke legen har det) og du fyller ut en del. Så trenger de en legerklæring på at behovet er der slik at du oppfyller vilkårene. Dette kan det lønne seg å innhente selv slik at ikke trygdekontoret gjør det (tar ekstra tid). Hvis ikke legen allerede har sendt inn søknad for deg på en eller annen måte. Jeg ville tatt kontakt med trygdekontoret så fort som mulig -det tar normalt uker (kanskje opptil 3mndr) å få behandlet en søknad. Det går ikke uten videre automatisk å føre deg over på rehab.penger. 0 Siter
Gurine4 Skrevet 16. desember 2002 Forfatter Skrevet 16. desember 2002 Søknad om rehab.penger kan du hente på trygdekontoret (hvis ikke legen har det) og du fyller ut en del. Så trenger de en legerklæring på at behovet er der slik at du oppfyller vilkårene. Dette kan det lønne seg å innhente selv slik at ikke trygdekontoret gjør det (tar ekstra tid). Hvis ikke legen allerede har sendt inn søknad for deg på en eller annen måte. Jeg ville tatt kontakt med trygdekontoret så fort som mulig -det tar normalt uker (kanskje opptil 3mndr) å få behandlet en søknad. Det går ikke uten videre automatisk å føre deg over på rehab.penger. Tusen takk for hjelpen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.