Gjest Irianne Skrevet 4. november 2000 Del Skrevet 4. november 2000 Ser at du tidligere har svar på spørsmål ang. en 5 åring som tisser på seg. Har samme problemet med min 5 1/2 åring. Han tisser relativt ofte på seg om dagen, og også ofte om natten. Er derfor interessert i alt som kan hjelpe. Jeg har fått forståelse for at barn med disse problemene rett og slett ikke er modne. Hvordan kan moxa hjelpe? Hvis det virker, vil det da hjelpe om natten også? Gutten skal på leirskole med barnehagen i februar. I værste fall kunne vi tenkt oss å prøve disse tabletten som det snakkes så mye om (husker ikke hva de heter dessverre). Jeg lurer på om han er for "ung" til å få disse. Har hørt at det er først i 7 års alder legene gir dette. Er det andre ting som kan prøves. Feks. akupunktur, kiropraktor event. andre ting? Jeg kan ellers legge til at han er en fornøyd og oppegående gutt. Håper du har anledning til å svare meg. Skolealderen nærmer seg også, og jeg må si jeg er litt bekymret på hans vegne. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8626-hvordan-kan-moxa-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 5. november 2000 Del Skrevet 5. november 2000 Kjære Irianne. Du bør først og fremst få sjekket gutten hos lege inkludert urinprøve, men dette er kanskje allerede gjort? Jeg arbeider på et helsesenter som er tverrfaglig inkludert akupunktør, fotsonetareput og kiropraktor. Alle disse yrkesgruppene behandler fra tid til annen barn med sengevæting med god virkning, men vi har lite forskning som kan dokumentere hva som er den mest virksomme behandlingen. Derfor blir det noe prøving og feiling. Hvis kiropraktikk skal hjelpe må kiropraktoren finne en dysfunksjon i ryggen og behandlingen hjelper i slike tilfeller etter 2-3 ggr. Når det gjelder akupunktur brukes moxa fordi barn ikke liker nåler og varmebehandling gir en ekstra styrking av de affiserte meridianer. Moxabehandling 1-2 ggr i uken kan hjelpe både om dagen og om natten. Tablettene du sikter til heter Minirin og brukes om natten og oftest ikke hos så unge barn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8626-hvordan-kan-moxa-hjelpe/#findComment-40756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.