Gå til innhold

2 blå hos legen.....hjeeelp!!


Gjest Dipsey

Anbefalte innlegg

Hva skjer?? Hva betyr det?

Legen mente at det var mulighet for at begge eggene hadde festet seg, og at det ene kunne ha slippet taket. Eller at det fremdeles var hcg igjen i kroppen...

Hvorfor er det slik at man enda skal vente i uvissheten da?? Blir snart galen jo!!!

Noen som har erfaringer med dette??? Har litte granne blødning enda!

Tusen takk for svar!!

Klem fra frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er gravid i ike 15+6 (naturlig befruktning), og opplevde en stor blødning i uke 5+2 (eller deromkring). D blødde jeg forholdsvis mye, friskt blod (mer enn normal mens, dryppet) Fulgt av tre uker med småblødninger. Var hos legen mandag etter blødningen begynte (begynte å blø fredag), og hun sa "Du har helt sikkert abortert" (for så å gi meg en lengre leksjon om at jeg ikke skulle anse meg som gravid før det var gått minst ti uker, og at jeg ikke måtte danne meg "slike forestillinger i hodet" ARRRG).

Men til tross for at blødningene fortsatte, følte jeg meg kjempegravid. To uker senere var jeg tilbake hos samme lege - urinprøven slo helt utvetydig fast at jeg hadde HCG i blodet, så hun henviste meg til ultralyd.

Så, tre uker etter jeg begynte å blø, kom jeg til ultralyd (var i uke 8+3) - og der påviste gynekologen et bittelite foster med bankende hjerte.

Gynekologen mente at jeg etter all sannsynlighet skulle hatt to der inne, men hadde mistet den ene.

Så det går an.

Krysser fingrene for at du får et like positivt resultat som undertegnede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dipsey, det er trist å se hva du går gjennom. På min 2 forsøk testet jeg positivt, men jeg startet å blod 19 dager etter innsetting. Jeg blod litt først 2 dager men blod mer fra 3 dag. Jeg test forsett positivt en uker etter jeg startet blod. Det er så forferdelig å leve i uvisshet. Til slutt tok jeg UL hos gynekolog, han kunne ikke se noen foster. Leger sa at vi kan test positivt 1-2 uker etter SP, avhenge av hvor høy hcg verdi du hadd i kroppen. Kanskje du kan ta en ul hos gynekolog. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dipsey, dette er jo mer spennende enn en thriller dette her.

Håper, håper du er like heldig som KaVa som skriver innlegget under her. Kanskje den ene klamrer seg fast likevel.

Lykke, lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er gravid i ike 15+6 (naturlig befruktning), og opplevde en stor blødning i uke 5+2 (eller deromkring). D blødde jeg forholdsvis mye, friskt blod (mer enn normal mens, dryppet) Fulgt av tre uker med småblødninger. Var hos legen mandag etter blødningen begynte (begynte å blø fredag), og hun sa "Du har helt sikkert abortert" (for så å gi meg en lengre leksjon om at jeg ikke skulle anse meg som gravid før det var gått minst ti uker, og at jeg ikke måtte danne meg "slike forestillinger i hodet" ARRRG).

Men til tross for at blødningene fortsatte, følte jeg meg kjempegravid. To uker senere var jeg tilbake hos samme lege - urinprøven slo helt utvetydig fast at jeg hadde HCG i blodet, så hun henviste meg til ultralyd.

Så, tre uker etter jeg begynte å blø, kom jeg til ultralyd (var i uke 8+3) - og der påviste gynekologen et bittelite foster med bankende hjerte.

Gynekologen mente at jeg etter all sannsynlighet skulle hatt to der inne, men hadde mistet den ene.

Så det går an.

Krysser fingrene for at du får et like positivt resultat som undertegnede!

Går det an??!! Ikke for å ta helt av, men det tenner en gnist inni meg!!!

Den som lever får se...men jeg tar igrunnen ingenting for gitt fisk..

Nesten som rugetiden ei gang til dette...hehe

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest En med erfaring

Har du noen gang hørt om kjemisk graviditet? Egget fester seg men slipper taket med det samme. Hcgn henger jo i kroppen en stund etterpå. Altså du får to blå men er likevel ikke lenger gravid. Hcg nivået må tilsvare lengden på graviditet. I første omgang betyr alt over 20 at man er gravid, etter noen dager må nivået overskride tusener for normal utvikling av graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dipsey, det er trist å se hva du går gjennom. På min 2 forsøk testet jeg positivt, men jeg startet å blod 19 dager etter innsetting. Jeg blod litt først 2 dager men blod mer fra 3 dag. Jeg test forsett positivt en uker etter jeg startet blod. Det er så forferdelig å leve i uvisshet. Til slutt tok jeg UL hos gynekolog, han kunne ikke se noen foster. Leger sa at vi kan test positivt 1-2 uker etter SP, avhenge av hvor høy hcg verdi du hadd i kroppen. Kanskje du kan ta en ul hos gynekolog. Lykke til.

Tusen takk for svar..

Vet at ingenting er en selvfølge, og at det kan gå mest sannsynlig den veien. Men en gnist er tent, og jeg håper på det beste men er meget forberedt på det værste!

Vi får se..

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dipsey, dette er jo mer spennende enn en thriller dette her.

Håper, håper du er like heldig som KaVa som skriver innlegget under her. Kanskje den ene klamrer seg fast likevel.

Lykke, lykke til :o)

Ja ikke sant...filmen om Dipsey og mannen,,,,skrekkslagne scener..hehe..

Vi håper og tror men tar igrunnen ingenting for gitt..som jeg sa til KaVa, så føles det som om jeg er igang med rugetiden en gang til. Når jeg skal til gyn på torsdag, så regner jeg forhåpentligvis at vi kan få noe mer klart svar da...

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen gang hørt om kjemisk graviditet? Egget fester seg men slipper taket med det samme. Hcgn henger jo i kroppen en stund etterpå. Altså du får to blå men er likevel ikke lenger gravid. Hcg nivået må tilsvare lengden på graviditet. I første omgang betyr alt over 20 at man er gravid, etter noen dager må nivået overskride tusener for normal utvikling av graviditet.

Å?

Ifølge hcgtabellene jeg har lest så har min hcg vært helt normal ifølge lengden på svangeskapet!! Men ja, jeg har hørt om klinisk graviditet. Men fikk beskjed fra Riksen at jeg var "ordentlig" gravid..

Noen andre som vet noe om dette???

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det an??!! Ikke for å ta helt av, men det tenner en gnist inni meg!!!

Den som lever får se...men jeg tar igrunnen ingenting for gitt fisk..

Nesten som rugetiden ei gang til dette...hehe

klem fra

Det går an, og er visstnok (ifølge gynekologen min) ikke uvanlig. Men jeg vil ikke tenne falske håp hos deg, det er jo ikke sikkert at det er slik hos deg (selv om vi selvsagt håper det).

Sørg bare for å få skikkelig oppfølging, med ultralyd så snart som legen mener det kan være mulig å se noe. Usikkerheten er det værste, og jo før du _vet_ med sikkerhet at du 1) har abortert, eller 2) ennå er gravid, er det kjempevanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst å oppmuntre deg litt, men samtidig er jeg litt redd for å gi falske forhåpninger da, men...:-)

Jeg har iallefall hørt at det faktisk kan skje i blant, at man blir gravid med tvillinger helt fra starten av. Men så er det kanskje et eller annet galt med en av dem, eller kroppen finner ut at det bare er rom for en der. Så blør man, den ene støtes ut, og man har et foster igjen....og graviditeten går videre som normalt med ett foster.

Jeg har en venninne hvis søster egentlig skulle vært tvilling på denne måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går an, og er visstnok (ifølge gynekologen min) ikke uvanlig. Men jeg vil ikke tenne falske håp hos deg, det er jo ikke sikkert at det er slik hos deg (selv om vi selvsagt håper det).

Sørg bare for å få skikkelig oppfølging, med ultralyd så snart som legen mener det kan være mulig å se noe. Usikkerheten er det værste, og jo før du _vet_ med sikkerhet at du 1) har abortert, eller 2) ennå er gravid, er det kjempevanskelig.

Ja, jeg vet, så jeg håper at gyn på torsdag kan se litt, eller gi meg mere svar.

Henger ikke i den tråden om at jeg fremdeles er gravid, for jeg har ingen følelse om at jeg er det. Men håpet det kan ingen ta fra meg.. :o)

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst å oppmuntre deg litt, men samtidig er jeg litt redd for å gi falske forhåpninger da, men...:-)

Jeg har iallefall hørt at det faktisk kan skje i blant, at man blir gravid med tvillinger helt fra starten av. Men så er det kanskje et eller annet galt med en av dem, eller kroppen finner ut at det bare er rom for en der. Så blør man, den ene støtes ut, og man har et foster igjen....og graviditeten går videre som normalt med ett foster.

Jeg har en venninne hvis søster egentlig skulle vært tvilling på denne måten.

Tusen takk for svar.

Jeg vet at man ikke skal ha falske forhåpninger, og det har jeg ikke heller. Har begge bena godt plantet på jorda.

Håper på det beste, men er meget godt forberedt på det værste.

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar.

Jeg vet at man ikke skal ha falske forhåpninger, og det har jeg ikke heller. Har begge bena godt plantet på jorda.

Håper på det beste, men er meget godt forberedt på det værste.

klem fra

Jeg krysser i alle fall fingrene for deg:-) Lykke til. Hold oss orientert, da!

Synes dette er rene thrilleren, jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, så jeg håper at gyn på torsdag kan se litt, eller gi meg mere svar.

Henger ikke i den tråden om at jeg fremdeles er gravid, for jeg har ingen følelse om at jeg er det. Men håpet det kan ingen ta fra meg.. :o)

Klem fra

Glemte å legge til at symptomene mine ikke forsvant, og at jeg rett og slett følte meg gravid, på tross av blødningene og doktorens bastante kommentar om abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser i alle fall fingrene for deg:-) Lykke til. Hold oss orientert, da!

Synes dette er rene thrilleren, jeg:-)

ja, thriller er det om ikke en grøsser...

terningkast 6 på vglista om ivf/icsi forsøk var blitt laget som en film..hehe

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å legge til at symptomene mine ikke forsvant, og at jeg rett og slett følte meg gravid, på tross av blødningene og doktorens bastante kommentar om abort.

Den som lever får se...

Mulig jeg fremdeles har studde pupper...men fnyser det bort...kjenner ikke etter symptomer lenger..så det som skjer det skjer...jeg kan ikke si deg mer...tralla tralla la...

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som lever får se...

Mulig jeg fremdeles har studde pupper...men fnyser det bort...kjenner ikke etter symptomer lenger..så det som skjer det skjer...jeg kan ikke si deg mer...tralla tralla la...

klem fra

Jupp. Graviditetssymtomer har dessuten en tendens til å "produsere seg selv" dersom man leter etter dem med lys og lykte...

Lykke til hos gynekologen. Håper du får et definitivt svar, slik at du vet om du skal forberede deg på en ny runde med forsøk igjen, eller ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å?

Ifølge hcgtabellene jeg har lest så har min hcg vært helt normal ifølge lengden på svangeskapet!! Men ja, jeg har hørt om klinisk graviditet. Men fikk beskjed fra Riksen at jeg var "ordentlig" gravid..

Noen andre som vet noe om dette???

klem fra

En kjemisk graviditet har du definitivt ikke hatt. Da stiger hcg KUN bitte litt, i mitt tilfelle bare til 24 - og thats it!

Krysser fingrene jeg og for at dette kan ende bra:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...