Gå til innhold

Solhatt er uten virkning, bortkastede penger

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Pussig, det virker nesten alltid på meg og mine. Eller har vi bare innbilt oss at det virket?

Men hva gjør vel det om det ikke virker så lenge det virker ;o)

Hei,

Men da er det billigere å overbevise seg selv om at et glass vann virker enda bedre! :-)

Med vennlig hilsen

Hei,

Men da er det billigere å overbevise seg selv om at et glass vann virker enda bedre! :-)

Med vennlig hilsen

Du poppet fram, ser jeg ;o)

Nei, med vann vil jeg ikke innbilde meg at jeg blir frisk. Da hadde jeg aldri merket en begynnende forkjølelse.

Du poppet fram, ser jeg ;o)

Nei, med vann vil jeg ikke innbilde meg at jeg blir frisk. Da hadde jeg aldri merket en begynnende forkjølelse.

Disse forskerne kommer fram til mye forskjellig

http://norge.primavi.com/nyheter/showNyhet1.cfm?nyhetsID=90

Ulv I Faarikaal

Pussig, det virker nesten alltid på meg og mine. Eller har vi bare innbilt oss at det virket?

Men hva gjør vel det om det ikke virker så lenge det virker ;o)

Det er vanskelig: symptomer på forkjølelse er ulik på ulike mennesker og ulike virus. Jeg har opplevd en gang å være snufstete bare en dag, mens kolleger som helt sikkert har det samme viruset samtidig, er syke i flere dager. Jeg tok ikke solhatt eller noe annet lurium. Det rare er at andre ganger har det bare vært jeg som ligger hjemme i stedet, og de andre er ikke syke i det hele tatt. Dessuten kan du ikke vite hvordan du hadde vært om du ikke hadde tatt solhatt.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Disse forskerne kommer fram til mye forskjellig

http://norge.primavi.com/nyheter/showNyhet1.cfm?nyhetsID=90

Solhatt er sagt å ha gunstig effekt for å forebygge forkjølelse, men det finnes ingen _vitenskapelige_ studier som bekrefter det, kun f eks sveitsiske "institutter" som er kjent for å produsere slike undersøkelser på bestilling fra produsenter. Uten offentlig kontroll, og uten å tåle "dagens lys".

Det er vanskelig: symptomer på forkjølelse er ulik på ulike mennesker og ulike virus. Jeg har opplevd en gang å være snufstete bare en dag, mens kolleger som helt sikkert har det samme viruset samtidig, er syke i flere dager. Jeg tok ikke solhatt eller noe annet lurium. Det rare er at andre ganger har det bare vært jeg som ligger hjemme i stedet, og de andre er ikke syke i det hele tatt. Dessuten kan du ikke vite hvordan du hadde vært om du ikke hadde tatt solhatt.

Mulig er det feil, men har lest at solhatt virker på bakterier og ikke virus.

Du har rett i at jeg ikke vet hvordan det hadde blitt om jeg ikke hadde tatt solhatt.

Ulv I Faarikaal

Du har rett i at jeg ikke vet hvordan det hadde blitt om jeg ikke hadde tatt solhatt.

Nei det er ikke dokumentert at solhatt har effekt på hverken bakterier eller virus i kroppen.

Referansene skriver seg fra "institutter" i f eks Sveits, som lager slikt på bestilling.

Ikke 1 av de 73 studentene i forsøket fra USA merket noen effekt på symptomene. Syns du ikke det burde vært i alle fall 1 ? :-)

Ulv I Faarikaal

Jeg syns jeg husker at en test av solhatt ble forstyrret av at et virus til kom inn i bildet midt i forsøket, og laget kaos i resultatene, uten at det ble nevnt i offentliggjøringen av testen.

Nei det er ikke dokumentert at solhatt har effekt på hverken bakterier eller virus i kroppen.

Referansene skriver seg fra "institutter" i f eks Sveits, som lager slikt på bestilling.

Ikke 1 av de 73 studentene i forsøket fra USA merket noen effekt på symptomene. Syns du ikke det burde vært i alle fall 1 ? :-)

Jo, det burde vært langt flere som ble kvitt forkjølelsen.

Ulv I Faarikaal

Jo, det burde vært langt flere som ble kvitt forkjølelsen.

Man kan i hvert fall _begynne_ å mistenke et eller annet.

Homeopatmedisin har vært testet i 50 år, og alle seriøse blindtester på opptil 6.000 pasienter på en gang har vist null effekt av medisinen og behndlingsmetodene, men folk slutter ikke å tro. Folk VIL tro og betale masse likevel ! Det verste er at vi fortsatt bruker millioner på å teste det også !

Visst er det interessant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...