Gå til innhold

Elendige trygdekontor

Anbefalte innlegg

Beklager at jeg er i det sytete hjørnet i dag... Det kommer seg nok bare jeg får det ut!

Altså; Vi har søkt om grunnstønad for gluten- og melkefri diett for gutten vår. I svaret fra trygdekontoret sto det at vi ville få saken behandlet innen fem måneder, evt. skulle vi høre fra dem. Vel, etter fem måneder ++ ringte jeg ned til saksbehandleren. "Ja, den saken er under behandling." "Hva vil det si, da?" "Du får nok svar, ja, kanskje før jul. Eller nyttår." "Men det står her at vi skal høre fra dere skriftlig innen fem måneder. Betyr det at vi får dette skriftlig?" "Ja, saken er under behandling. Det er greit." *damen legger på*

Hva er greit? At de bruker måneder på å starte behandlingen og så uker på å ta avgjørelsen. Jeg mener, det er snakk om å lese toppen en A4-side og så bestemme det de bestemmer hele dagen.

I tillegg har de altså et lempelig forhold til til egne frister som i utgangspunktet er rommelige. Men hva skjer når vi engang hører fra dem? Jo, da er kravet ikke godt nok dokumentert, og har vi ikke framskaffet ny dokumnetasjon (dvs. en lege med en annen tittel må sette seg inn i saken og anbefale dietten) innen 3-tre uker frafaller vi kravet...

Slik var det i hvert fall sist (med lillebror). Er ikke mye imponert av den etaten, nei. Det tok ett år før vi fikk endelig svar! Men det var selvsagt deilig å få en saftig etterbetaling :-) Kan forsåvidt komme godt med etter jul, også det.. Se, nå er humøret bedre allerede! *går og tar en purretelefon*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86413-elendige-trygdekontor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det eneste som hjelper er å 'true' med at en går til lokalavisa med historien hvis det ikke skjer noe.

Det er helt utrolig hvor lite effektive folk er når de jobber innen kommunal eller offentlig virksomhet. Er vel gjennomsyret av regler. Kan ikke ta en bestemmelse selv noen av dem. Har vel ikke 'lov'.

Heia Norge!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86413-elendige-trygdekontor/#findComment-471071
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...