Kengu Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 jeg er ikke noe glad i slike som er tørre eller sprø. Jeg vil gjerne bake noen som er litt seige (nam, nam) Problemet er at det ikke står i de forskjellige oppskriftene om kakene blir sprø eller seige. Er det noen som har en oppskrift å dele ? 0 Siter
Gjest christina24 Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 Gå på www.mat.no, på kokeboka og søk på kokosmakroner, da får du 2 oppskrifter, en med hele egg, og en med eggehviter. 0 Siter
Kengu Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Skrevet 18. desember 2002 Gå på www.mat.no, på kokeboka og søk på kokosmakroner, da får du 2 oppskrifter, en med hele egg, og en med eggehviter. Takk :-), men vet du om de blir seige? Disse to oppskriftenen tror jeg faktisk står utenpå posen med kokosmasse også 0 Siter
laban Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 Disse er enkle og blir verken sprø eller tørre: 50 g margarin el. smør 2 egg (hele, altså) 1,5 dl sukker 200 g kokosmasse Smelt margarin og avkjøl den igjen. Bland resten sammen og rør margarinen inn til slutt. Lag topper (jeg klæsjer ut porsjoner rett på platen med en stor spiseskje og former dem med fingrene) på bakepapir. Stek 10-15 min ved 175 grader. Dette er ca. 15 stk, de skal være såpass store at de er saftige inni. Men steketiden må du nesten prøve ut selv med din komfyr, jeg pleier å la de øverste kokoskornene bli sånn skorpete gulbrune. Du kan jo tredoble oppskriften neste gang hvis de faller i smak, da blir det vel akkurat to poser med kokosmasse. 0 Siter
Kengu Skrevet 18. desember 2002 Forfatter Skrevet 18. desember 2002 Disse er enkle og blir verken sprø eller tørre: 50 g margarin el. smør 2 egg (hele, altså) 1,5 dl sukker 200 g kokosmasse Smelt margarin og avkjøl den igjen. Bland resten sammen og rør margarinen inn til slutt. Lag topper (jeg klæsjer ut porsjoner rett på platen med en stor spiseskje og former dem med fingrene) på bakepapir. Stek 10-15 min ved 175 grader. Dette er ca. 15 stk, de skal være såpass store at de er saftige inni. Men steketiden må du nesten prøve ut selv med din komfyr, jeg pleier å la de øverste kokoskornene bli sånn skorpete gulbrune. Du kan jo tredoble oppskriften neste gang hvis de faller i smak, da blir det vel akkurat to poser med kokosmasse. Tusen takk, da prøver vi den :oD 0 Siter
Emima Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 Lagde disse i går og de ble smaskens!! Kokosmakroner 4 eggehviter, 180g (2 dl) farin, 160-200g (4-5 dl) kokosmasse Lag røren i et passe stort kokekar. Visp eggehvitene lett og bland i sukker og kokosmasse. Sett kokekaret over middels varme og rør godt om til massen begynner å bli blank og seig. Legg deigen i topper på et smurt og melet stekebrett (eller dekk det bakepapir) Bruk to teskjeer. Stek kakene til de er lysegule (gylne) på overflaten og seige inni. Stekes ca. 12 min ved ca 180 grader midt i ovnen. Det blir ca 40 stk. Du burde prøve disse hvis du liker gode og seige inni. De er sprø utenpå.Mmmmmmm ) Mvh 0 Siter
vida Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 For å få seige kokosmakroner, må du bruke en oppskrift med bare eggehviter, som varmes over kokeplata - det er hemmelligheten. Jeg synes det ser ut som om oppskriften til Emima ser veldig bra ut i så måte. Lykke til. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 Disse blir seige og gode om du ikke steker dem for lenge... 4 eggehvitter 3 dl melis ELLER 2 dl sukker 1/2 ts vaniliesukker 250 gr kokos Pisk eggehvittene stive, vend i tørrvarene, og fordel på en stekeplate. Blir ca 16-18 stk. Stek på ca 180 i 10-15 min... Lykke til =) 0 Siter
laban Skrevet 18. desember 2002 Skrevet 18. desember 2002 Tusen takk, da prøver vi den :oD Det kan godt hende det stemmer det som vida / Emima skriver. Min oppskrift gir ikke seige makroner på den måten at man kan "dra" ut en bit, men de blir heller ikke sprø eller tørre. De smaker mye kokos, for å si det sånn. De kan være litt løse i konsistensen. 0 Siter
Kengu Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Skrevet 19. desember 2002 Kokosmakronene er i boks :oD Litt flate riktignok, men pytt, pytt, de ble seige. (oppvarmet røre er nok tingen, ja) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.