Gå til innhold

Skal bake kokosmakroner, men

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Disse er enkle og blir verken sprø eller tørre:

50 g margarin el. smør

2 egg (hele, altså)

1,5 dl sukker

200 g kokosmasse

Smelt margarin og avkjøl den igjen. Bland resten sammen og rør margarinen inn til slutt.

Lag topper (jeg klæsjer ut porsjoner rett på platen med en stor spiseskje og former dem med fingrene) på bakepapir.

Stek 10-15 min ved 175 grader.

Dette er ca. 15 stk, de skal være såpass store at de er saftige inni. Men steketiden må du nesten prøve ut selv med din komfyr, jeg pleier å la de øverste kokoskornene bli sånn skorpete gulbrune.

Du kan jo tredoble oppskriften neste gang hvis de faller i smak, da blir det vel akkurat to poser med kokosmasse.

Disse er enkle og blir verken sprø eller tørre:

50 g margarin el. smør

2 egg (hele, altså)

1,5 dl sukker

200 g kokosmasse

Smelt margarin og avkjøl den igjen. Bland resten sammen og rør margarinen inn til slutt.

Lag topper (jeg klæsjer ut porsjoner rett på platen med en stor spiseskje og former dem med fingrene) på bakepapir.

Stek 10-15 min ved 175 grader.

Dette er ca. 15 stk, de skal være såpass store at de er saftige inni. Men steketiden må du nesten prøve ut selv med din komfyr, jeg pleier å la de øverste kokoskornene bli sånn skorpete gulbrune.

Du kan jo tredoble oppskriften neste gang hvis de faller i smak, da blir det vel akkurat to poser med kokosmasse.

Tusen takk, da prøver vi den

:oD

Lagde disse i går og de ble smaskens!!

Kokosmakroner

4 eggehviter,

180g (2 dl) farin,

160-200g (4-5 dl) kokosmasse

Lag røren i et passe stort kokekar.

Visp eggehvitene lett og bland i sukker og kokosmasse. Sett kokekaret over middels varme og rør godt om til massen begynner å bli blank og seig.

Legg deigen i topper på et smurt og melet stekebrett (eller dekk det bakepapir) Bruk to teskjeer.

Stek kakene til de er lysegule (gylne) på overflaten og seige inni.

Stekes ca. 12 min ved ca 180 grader midt i ovnen. Det blir ca 40 stk.

Du burde prøve disse hvis du liker gode og seige inni. De er sprø utenpå.Mmmmmmm :o)

Mvh

Annonse

Gjest Persille

Disse blir seige og gode om du ikke steker dem for lenge...

4 eggehvitter

3 dl melis ELLER 2 dl sukker

1/2 ts vaniliesukker

250 gr kokos

Pisk eggehvittene stive, vend i tørrvarene, og fordel på en stekeplate. Blir ca 16-18 stk. Stek på ca 180 i 10-15 min...

Lykke til =)

Tusen takk, da prøver vi den

:oD

Det kan godt hende det stemmer det som vida / Emima skriver.

Min oppskrift gir ikke seige makroner på den måten at man kan "dra" ut en bit, men de blir heller ikke sprø eller tørre. De smaker mye kokos, for å si det sånn. De kan være litt løse i konsistensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...