Gå til innhold

Drikke-spill?

Anbefalte innlegg

Gjest Pricilla

Hei! skal holde bursdagfest i helga og tenkte å finne på noe litt artig som alle kan være med på. SElskapsleker er jeg ikke så glad i, tviler på at jeg får med meg noen andre også.

Lurte derfor på om dere har et forslg på drikke-spill som er litt morsomt? (vennene mie har sansen for sånt, så skal ikke tvinge folk i alkohol).

Finnes noe som heter Øl-spillet vet jge.. Kjenner dere til det?

Må gå an å spilles av 10 stk.

Og så må det ikke være for drøye krav til drikking.. Skal ikke dette under bordet heller! : )

God jul folkens! : )

"Ses" i morra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86431-drikke-spill/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øl-spillet trenger du en kortstokk til (helst flere når dere er så mange som 10).

Legg ut kort i pyramide med baksiden opp (siste rekke i pyramiden skal ha 6 kort)

Hver deltaker får utdelt 4 kort med baksiden opp hver. Kortene skal ses på kun en gang og må huskes. (Ikke vise til de andre)

Man begynner med det første kortet i pyramiden og snur det. Hvis det er noen som har samme tall som på kortet (f.eks. en 7er, Konge ect.) kan han/hun si det og f.eks. noe sånt som: 2 slurker til Kari.

Da må Kari si om hun tror på at den andre deltakeren har et likt kort i rekka si, må hun drikke. Hvis hun ikke tror på det, kan hun be om å få se kortet. Hvis den andre deltakeren da har det kortet må hun drikke dobbelt så mye (4 slurker). Har han det ikke, er det han selv som må drikke de 4 slurkene.

Sånn fortsetter det.

Til slutt skal alle etter tur si kortene sine i riktig rekkefølge (viktig å huske dem her da), og hvis man ikke husker dem skal man bunne.

Var dette forståelig?

Denne lærte jeg i Danmark... Danskene er som UIF sier: eksperter

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86431-drikke-spill/#findComment-471025
Del på andre sider

Øl-spillet trenger du en kortstokk til (helst flere når dere er så mange som 10).

Legg ut kort i pyramide med baksiden opp (siste rekke i pyramiden skal ha 6 kort)

Hver deltaker får utdelt 4 kort med baksiden opp hver. Kortene skal ses på kun en gang og må huskes. (Ikke vise til de andre)

Man begynner med det første kortet i pyramiden og snur det. Hvis det er noen som har samme tall som på kortet (f.eks. en 7er, Konge ect.) kan han/hun si det og f.eks. noe sånt som: 2 slurker til Kari.

Da må Kari si om hun tror på at den andre deltakeren har et likt kort i rekka si, må hun drikke. Hvis hun ikke tror på det, kan hun be om å få se kortet. Hvis den andre deltakeren da har det kortet må hun drikke dobbelt så mye (4 slurker). Har han det ikke, er det han selv som må drikke de 4 slurkene.

Sånn fortsetter det.

Til slutt skal alle etter tur si kortene sine i riktig rekkefølge (viktig å huske dem her da), og hvis man ikke husker dem skal man bunne.

Var dette forståelig?

Det finnes også en til med kortstokk som jeg lærte i Danmark (husker ikke hva den heter).

Sett opp en ølflaske på bordet med en kortstokk oppå.

Etter tur blåser man på kortstokken.

Hvis man ikke får blåst ned et eneste kort på bordet, må man drikke. Hvis man blåser ned hele kortstokken på bordet, må man også drikke.

Vanskeligere enn det høres ut.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86431-drikke-spill/#findComment-471031
Del på andre sider

Annonse

Gikk akkurat forbi et vindu i byen hvor det sto utstilt noe som het noe med LUDO-et-eller-annet. Et slags Ludospill for tørste venner. Var i en butikk som selger ting for vinlegging, utstyr til baren og slikt.

Men du skulle kanskje ikke kjøpe noe, isåfall vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86431-drikke-spill/#findComment-471069
Del på andre sider

Det finnes også en til med kortstokk som jeg lærte i Danmark (husker ikke hva den heter).

Sett opp en ølflaske på bordet med en kortstokk oppå.

Etter tur blåser man på kortstokken.

Hvis man ikke får blåst ned et eneste kort på bordet, må man drikke. Hvis man blåser ned hele kortstokken på bordet, må man også drikke.

Vanskeligere enn det høres ut.

og man blir raskere _for_ full enn man skulle tro også *urk*

*been there, done that*

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86431-drikke-spill/#findComment-471412
Del på andre sider

Gjest Pricilla

Sånn fortsetter det.

Var dette forståelig?

Tenkte på Øl-spillet man kjøper jeg da.. Der det er ferdig kort med tekst osv.

Men takk for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86431-drikke-spill/#findComment-471595
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...