Gå til innhold

Om rett til arbeidsledighetstrygd.

Anbefalte innlegg

Gjest 60% eller ikke?

Har skrevet et likt innlegg på småbarn, men så slo det meg at det er kanskje her jeg finner flest arbeidsledige :o)

Min svangerskapspermisjon går ut om få dager, og jeg har ingen jobb å gå tilbake til.

Jeg er utdannet lærer og har før permisjonen jobbet 100%. Nå ønsker jeg imidlertid bare å jobbe ca 60%.

Vet noen av dere kloke hoder om jeg kan registrere meg som arbeidssøker på 60% stilling, eller kan jeg kun være arbeidssøker på 100% stilling?

Jeg er av den typen som sover dårlig om natten viss jeg "svindler" til meg noe, men betyr det at enten må jeg være 100% arbeidsøker, eller ikke være arbeidssøker i det hele tatt.

Det er jo snakk om litt penger, men jeg ofrer ikke nattesøvnen for penger, heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86468-om-rett-til-arbeidsledighetstrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Men jeg jobber jo ingen ting. Ønsker å søke på 60% stilling.

Ja, men da får du ingenting fra det offentlige og trenger ikke ha dårlig samvittighet :-)

Dagpenger er bare ca 61% av full lønn i fjor eller snittet av de 3 siste år. Du får ikke mer uansett. Og jobber du 60% stilling får du ingenting fra storebror.

Gjest 60% eller ikke?

Ja, men da får du ingenting fra det offentlige og trenger ikke ha dårlig samvittighet :-)

Dagpenger er bare ca 61% av full lønn i fjor eller snittet av de 3 siste år. Du får ikke mer uansett. Og jobber du 60% stilling får du ingenting fra storebror.

Men frem til jeg evt får 60% stilling. Vil jeg da få arb.ledighetstrygd? (Da har jeg jo ingen jobb) Eller går det ikke an å være arbeidssøker til 60% stillinger?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Men frem til jeg evt får 60% stilling. Vil jeg da få arb.ledighetstrygd? (Da har jeg jo ingen jobb) Eller går det ikke an å være arbeidssøker til 60% stillinger?

Du _må_ søke 100% stilling, og i mens får du dagpenger. Hvis du f eks selv finner jobb og jobber 60% eller mer av det ordinære timetallet en uke, får du ingenting DEN UKA.

Jeg tror du kan jobbe 2 dager i uka og få dagpenger resten av uka hele perioden ut. For meg ser det ut som du ikke får innkalling til kurs og div jobber hvis du har noen timer ført opp hver uke på meldekortet.

Sikkert noen med andre erfaringer der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...