Gå til innhold

Om rett til arbeidsledighetstrygd.

Anbefalte innlegg

Gjest 60% eller ikke?

Har skrevet et likt innlegg på småbarn, men så slo det meg at det er kanskje her jeg finner flest arbeidsledige :o)

Min svangerskapspermisjon går ut om få dager, og jeg har ingen jobb å gå tilbake til.

Jeg er utdannet lærer og har før permisjonen jobbet 100%. Nå ønsker jeg imidlertid bare å jobbe ca 60%.

Vet noen av dere kloke hoder om jeg kan registrere meg som arbeidssøker på 60% stilling, eller kan jeg kun være arbeidssøker på 100% stilling?

Jeg er av den typen som sover dårlig om natten viss jeg "svindler" til meg noe, men betyr det at enten må jeg være 100% arbeidsøker, eller ikke være arbeidssøker i det hele tatt.

Det er jo snakk om litt penger, men jeg ofrer ikke nattesøvnen for penger, heller.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86468-om-rett-til-arbeidsledighetstrygd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Men jeg jobber jo ingen ting. Ønsker å søke på 60% stilling.

Ja, men da får du ingenting fra det offentlige og trenger ikke ha dårlig samvittighet :-)

Dagpenger er bare ca 61% av full lønn i fjor eller snittet av de 3 siste år. Du får ikke mer uansett. Og jobber du 60% stilling får du ingenting fra storebror.

Gjest 60% eller ikke?

Ja, men da får du ingenting fra det offentlige og trenger ikke ha dårlig samvittighet :-)

Dagpenger er bare ca 61% av full lønn i fjor eller snittet av de 3 siste år. Du får ikke mer uansett. Og jobber du 60% stilling får du ingenting fra storebror.

Men frem til jeg evt får 60% stilling. Vil jeg da få arb.ledighetstrygd? (Da har jeg jo ingen jobb) Eller går det ikke an å være arbeidssøker til 60% stillinger?

Annonse

Ulv I Faarikaal

Men frem til jeg evt får 60% stilling. Vil jeg da få arb.ledighetstrygd? (Da har jeg jo ingen jobb) Eller går det ikke an å være arbeidssøker til 60% stillinger?