nick Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Hva er vitsen? Hvorfor brukes ikke sølv i stedet for? Blir det ikke til at alle spør, hva er det lagd av, dersom man kjøper noe i hvitt gull? Jeg ser jo at det gir god kontrast til, f.eks. smaragder eller rubiner, men det gjør sølv også? 0 Siter
Lottemor1365380387 Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Hei. Hvitt gull ser mye renere ut en sølv synes jeg. Når vi kjøpte gifteringene våre var ingen av oss i tvil,,det måtte bli hvitt gul. Det også forde inegn av oss er noen "gull" mennesker. Hilsen 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Jeg ser igrunnen poenget ditt! En STOR fordel er det da - du slipper disse svarte anløpningene som det blir på sølv (og dermed slipper du pusse noe særlig!) :-) 0 Siter
Gjest Balooba Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Hvitt gull har en helt annen glans enn sølv, det er ikke særlig vanskelig å se forskjell. Den glansen er uovertreffelig sammen med diamanter. :-) 0 Siter
shandy Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Hvitt gull er ikke noe fint uansett hva det måtte koste. Sølv er ikke fint bare - juglete. Er det Sheila som ønsker seg hvitt gull? 0 Siter
Gjest Man kanke lage smykker av pottitgull Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Spør Bjørn: http://www.gullsmed.net 0 Siter
Tornerose Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Jeg er enig med deg i det, men forskjellen er at man kan få steiner i smykker av hvitt gull, det kan man ikke med sølvsmykker. Selv synes jeg gult gull ser mye mye bedre ut enn hvitt gull uansett. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Hvitt gull er penere enn sølv. Selv foretrekker jeg gult gull. Slik at alle er helt sikre på at det er _gull_ jeg bærer ;-) 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Et tips er at hvitt gull er fint på brun hud, og gult på blek hud ? 0 Siter
shandy Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Et tips er at hvitt gull er fint på brun hud, og gult på blek hud ? Stemmer ikke. Gult gull er nydelig på brun hud:) Selv er jeg polettneger - som guttungen kaller det. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Stemmer ikke. Gult gull er nydelig på brun hud:) Selv er jeg polettneger - som guttungen kaller det. Det minner meg om ei sigøynerberte med mer smykker enn jeg har sett på noen. Bare hu ikke detter over bord, da synker hu :-) 0 Siter
shandy Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Det minner meg om ei sigøynerberte med mer smykker enn jeg har sett på noen. Bare hu ikke detter over bord, da synker hu :-) Sigøynerkjerring nedlastet med gull. Hvis du tror jeg er i nærheten av å ligne noe sånt, tar du grundig feil Alt med måte. 0 Siter
nick Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Skrevet 19. desember 2002 OK, takk for svar. Nå har jeg vært å banket litt i skallen på han som selger dette, og litt har jeg lært. Hvitt gull er ikke hvitt. Det er en lysere variant av den "vanlige" gullfargen. Når gullet er helt hvitt (som det smykket jeg titter på), så er det iblandet palladium (tror jeg han sa). Tidligere brukte de nikkel, men allergi stoppet dette. Alternativet til dette er titanium, men det koster ca 200 kroner grammet. 0 Siter
nick Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Skrevet 19. desember 2002 Jeg er enig med deg i det, men forskjellen er at man kan få steiner i smykker av hvitt gull, det kan man ikke med sølvsmykker. Selv synes jeg gult gull ser mye mye bedre ut enn hvitt gull uansett. Hvorfor kan man ikke få steiner i sølvsmykker? For mykt? 0 Siter
nick Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Skrevet 19. desember 2002 Hvitt gull er ikke noe fint uansett hva det måtte koste. Sølv er ikke fint bare - juglete. Er det Sheila som ønsker seg hvitt gull? Nei, dette har jeg fått øye på selv. Det er 15 "store" smaragder spacet med 5 små diamanter, satt i hvitt sølv. Det det ikke er stener, består det av ca 1cm lange "stykker" som skifter mellom polert og matt hvitt gull. Det er bare lækkert. 0 Siter
nick Skrevet 19. desember 2002 Forfatter Skrevet 19. desember 2002 Hvitt gull har en helt annen glans enn sølv, det er ikke særlig vanskelig å se forskjell. Den glansen er uovertreffelig sammen med diamanter. :-) Akkurat! 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Enig! Skal man ha hvitt gull kan man like gjerne bruke sølv, koster bare en brøkdel av prisen også. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Nei, dette har jeg fått øye på selv. Det er 15 "store" smaragder spacet med 5 små diamanter, satt i hvitt sølv. Det det ikke er stener, består det av ca 1cm lange "stykker" som skifter mellom polert og matt hvitt gull. Det er bare lækkert. Høres fin ut. Kjøp det/den. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 OK, takk for svar. Nå har jeg vært å banket litt i skallen på han som selger dette, og litt har jeg lært. Hvitt gull er ikke hvitt. Det er en lysere variant av den "vanlige" gullfargen. Når gullet er helt hvitt (som det smykket jeg titter på), så er det iblandet palladium (tror jeg han sa). Tidligere brukte de nikkel, men allergi stoppet dette. Alternativet til dette er titanium, men det koster ca 200 kroner grammet. Hvitt gull er legert med palladium og galvanisk belagt med rhodium, et platinametall, for at det skal bli hvitt og pent. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.