Gjest Rusle Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Du brukte vel "din" IP-adresse og ikke den som sto i innlegget under? Skrev inn mitt ip nummer og på Subnet Mask, men kom ikke på nettet da heller. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Neste jeg ville se var at det lyser grønt på nettkortet bak på pc'en, byte dropkabel, se at det lyser grønt på modemet der det skal som indikerer at du har maskinvaren i orden. Sjekke alle lamper på modemet og deres betydning med manualen, Sjekke at nettkortet ikke er løst fra sokkelen sin inni PCen. Det lyser som det skal, både bak pc`en og på modemet. Inni pc`en får mannen se etter ;-) 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 PING jobber på nivå 3 i OSI modellen, derfor må protokoll og IP adresse være på plass. Iom at vi bruker en URL i stedet for IPadressen når vi pinger, må DNS tjener være i kontakt så URL blir oversatt til IP adresse. Virker ikke det, må du se på protokollene, at nettkort driver og TCP/IP protokollen er oppe. vg har IP 193.69.165.20. Hvis du skriver PING 193.69.165.20 går du utenom DNS, prøv det. Hvor skal jeg skrive PING og nummeret? 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Hvor skal jeg skrive PING og nummeret? Kjør - command PING osv... 0 Siter
citoyen Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Skrev inn mitt ip nummer og på Subnet Mask, men kom ikke på nettet da heller. Subnetmasken skal ikke være lik IP-nummeret - den skal være lik den subnettmasken du ser i ipconfigen når du får koblet på nett. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 28. desember 2002 Skrevet 28. desember 2002 PING jobber på nivå 3 i OSI modellen, derfor må protokoll og IP adresse være på plass. Iom at vi bruker en URL i stedet for IPadressen når vi pinger, må DNS tjener være i kontakt så URL blir oversatt til IP adresse. Virker ikke det, må du se på protokollene, at nettkort driver og TCP/IP protokollen er oppe. vg har IP 193.69.165.20. Hvis du skriver PING 193.69.165.20 går du utenom DNS, prøv det. Det hjalp ikke. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 28. desember 2002 Skrevet 28. desember 2002 Det hjalp ikke. Plan B: tilkall privatpraktiserende PC-doktor. 0 Siter
Gjest Rusle Skrevet 28. desember 2002 Skrevet 28. desember 2002 Plan B: tilkall privatpraktiserende PC-doktor. Kjenner en dataekspert, så jeg får ringe ham når han kommer tilbake fra ferie. Vil nødig ringe Telenor ;o) Takk for hjelpen! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.