Gå til innhold

En nyttårsgave til kjæresten?

Anbefalte innlegg

Gjest OnkelSkrue!

Kjæresten (en jente, 18 år) min fikk et armbånd fra kameraten henners til Jul. Jeg gav henne en sexy silkenattkjole, men føler nå at det ikke er nok. Jeg føler nå at jeg ville gitt henne et smykke. Hun har fått et halskjede av meg på bursdagen henners i høst/sommer.

Tenkte jeg skulle gi henne en nyttårsgave, et smykke. Men hva? Armbånd? Hun har jo allerede fått et armbånd fra kameraten. Gjør det noe? Kanskje en ring?

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87122-en-nytt%C3%A5rsgave-til-kj%C3%A6resten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Get over it. Hun er sikkert glad for den gaven hun allerede har fått av deg. Kvæl sjalusien din mens du ennå har kontroll over den. Vil du gi henne gaver er jo det hyggelig, men å gi gaver for å overgå en kamerats gaver blir bare krampaktig. Ingen jenter liker krampaktige småsjalu gutter. Gi nå faen i det jævla armbåndet.

Gutter, gutter, gutter! MÅ dere konkurrere om alt?? Hvem som gir den dyreste eller fineste gaven, eller den med høyest statusverdì?

Kan du ikke bare si deg fornøyd med den gaven du valgte ut til jul, og slå deg til ro med at det er omtanken bak som teller?

Dersom du absolutt må gi en nyttårsgave også, så kan du kanskje se på en liten gullring? Mulig venninnen din har sansen for bijouteri også (uekte smykker)? Da har de iallefall kjempemye råfine smykker på Arts&Crafts. Dette er en smykkebutikk som finnes flere steder på sentrale østlandets kjøpesentere, iallefall.

Gjest OnkelSkrue!

Gutter, gutter, gutter! MÅ dere konkurrere om alt?? Hvem som gir den dyreste eller fineste gaven, eller den med høyest statusverdì?

Kan du ikke bare si deg fornøyd med den gaven du valgte ut til jul, og slå deg til ro med at det er omtanken bak som teller?

Dersom du absolutt må gi en nyttårsgave også, så kan du kanskje se på en liten gullring? Mulig venninnen din har sansen for bijouteri også (uekte smykker)? Da har de iallefall kjempemye råfine smykker på Arts&Crafts. Dette er en smykkebutikk som finnes flere steder på sentrale østlandets kjøpesentere, iallefall.

Ok. Kanskje en gang ut på nyåret da?

Det burde vel kanskje være etter min bursdag som er i slutten av januar? Eller burde det skje før?

Get over it. Hun er sikkert glad for den gaven hun allerede har fått av deg. Kvæl sjalusien din mens du ennå har kontroll over den. Vil du gi henne gaver er jo det hyggelig, men å gi gaver for å overgå en kamerats gaver blir bare krampaktig. Ingen jenter liker krampaktige småsjalu gutter. Gi nå faen i det jævla armbåndet.

Har du ikke sluttet med henne ennå? (Det nytter ikke å skifte nick, du har en helt unik stil, for å si det sånn). Hadde jeg vært dama di, ville jeg irritert meg til døde over maset ditt, uansett hvor forelska jeg var i starten. Du lærer ikke, gjør du vel? Har du ingen sjølrespekt?

Helt oppriktig: Jeg syns du skal gjøre noe med deg sjøl så du får mer tillit til deg sjøl, og slutter å være så engstelig og klamrete. Jeg skjønner det er vanskelig, men jeg syns du skal GJØRE noe med deg sjøl og ikke tenke så mye på henne. Ta opp kampsport, lær deg foto og framkalling, kjøp deg kikkert og se på fugler, begynn å klatre/samle på frimerker/trene med vekter/gå på filmkurs! Du bekymrer meg! Du må slutte å kjøre en sånn dødslinje overfor deg sjøl med den dama!

Må innrømme at om dama hadde fått armbånd eller noe litt flott smykke til jul av en kompis av henne... da hadde jeg vel blitt litt betenkt. Men ikke av hensyn til hva jeg eventuelt hadde gitt henne.

Blir bare dumt om man skal "konkurrere" om å gi den fineste presangen. Det som bør bety mest for henne er omtanken og det du gir henne.

Prøv å være trygg på deg selv og la det være med det det er. Så kan du heller vise henne oppmerksomhet på andre måter.

Annonse

Må innrømme at om dama hadde fått armbånd eller noe litt flott smykke til jul av en kompis av henne... da hadde jeg vel blitt litt betenkt. Men ikke av hensyn til hva jeg eventuelt hadde gitt henne.

Blir bare dumt om man skal "konkurrere" om å gi den fineste presangen. Det som bør bety mest for henne er omtanken og det du gir henne.

Prøv å være trygg på deg selv og la det være med det det er. Så kan du heller vise henne oppmerksomhet på andre måter.

Hvorfor hadde du blitt betenkt?

Hvorfor hadde du blitt betenkt?

Det kommer jo litt an på omstendighetene, hvor nær man er hverandre osv. Hadde hun fått et armbånd av et felles vennepar så hadde saken vært noe annerledes.

Om jeg skulle fått meg til å gi et armbånd eller smykketing til ei venninne så hadde jeg i det minste avklart det med typen først. Hva om typen og hadde gitt henne armbånd den dagen?

Det koker vel ned til at det er en for personlig ting å gi - smykketing. Akkurat som å gi en ring. Å gi en ring til ei dame som er sammen med noen andre er noe man ikke gjør. I det hele tatt er det å gi smykker noe man gjør om man er litt mer enn bare venn - man er da rimelig interessert i dama.

Det kommer jo litt an på omstendighetene, hvor nær man er hverandre osv. Hadde hun fått et armbånd av et felles vennepar så hadde saken vært noe annerledes.

Om jeg skulle fått meg til å gi et armbånd eller smykketing til ei venninne så hadde jeg i det minste avklart det med typen først. Hva om typen og hadde gitt henne armbånd den dagen?

Det koker vel ned til at det er en for personlig ting å gi - smykketing. Akkurat som å gi en ring. Å gi en ring til ei dame som er sammen med noen andre er noe man ikke gjør. I det hele tatt er det å gi smykker noe man gjør om man er litt mer enn bare venn - man er da rimelig interessert i dama.

Jeg respekterer det du sier magnus, men jeg tror ikke du kan generalisere dette - jeg tror ikke alle har det på samme måten som deg.

Sett ifra mitt ståsted, så hadde jeg satt stor pris på å få smykker - men ikke hvilket som helst smykke. Jeg liker bl.a ikke gull og diamanter, jeg liker ikke det nøytrale og det safe. Hvis jeg hadde fått smykker fra en god venn, så ville han antagelig ha visst godt hva jeg liker og hva jeg ikke liker - og hadde med smykket (men det kunne like gjerne vært et kunst, musikk, litteratur) vist at han hadde tenkt på meg når han kjøpte gaven. Jeg liker tanken på at venner kjøper personlige gaver - gaver som viser at de tenker på MEG - kall det gjerne interesse for meg, men bland nå ikke sex opp i alt ....

Kanskje er det litt anderledes med mine venner. De personene jeg føler meg nært knyttet til, er visuelle personer, slik at et smykke har ikke noen symbolverdi annet enn at det er en vakker ting som de tror jeg vil sette pris på. Eller en kul ting - jeg liker spesielle smykker.

Jeg spurte sambis om hva han ville syntes om en venn ga meg et smykke, og han sa:

"Bare han ikke gir deg et penere/kulere smykke enn det jeg ville ha gjort"

:)

Altså "sjalusien" ligger ikke i selve smykket, men i hvor udugelig sambis ville følt seg :) "han er flinkere til å kjøpe gaver enn meg"

Og sånt skal man ikke ta hensyn til - da får han heller bli bedre. Jeg vil ha mer smykker :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...