Gå til innhold

Gode oppskrifter på "Raclette".... anyone?

Anbefalte innlegg

Vi fikk "raclette"-utstyr i julegave og gleder oss til å ta den i bruk :o)

Problemet er bare at vi mangler ideer til hva et raclette-måltid kan inneholde....

Primært tenkte vi å bruke hvitløksmarinert biffkjøtt i strimler. Dette stekes da oppå steinplata? Hva kan vi bruke i "skuffene"? Bare ost?

Hvis noen kan gi meg smakfulle tips, blir jeg kjempeglad :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87131-gode-oppskrifter-p%C3%A5-raclette-anyone/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes en spesiell ost til dette bruk, fås i velassorterte ostedisker. Den er litt dyr, men....

Bruk alt mulig rart oppå grillen, champingnoner, sølvløk, potetbiter (små, ferdig kokte) litt kyllingkjøtt osv.

I skuffene skal kun osten være.

Det finnes en spesiell ost til dette bruk, fås i velassorterte ostedisker. Den er litt dyr, men....

Bruk alt mulig rart oppå grillen, champingnoner, sølvløk, potetbiter (små, ferdig kokte) litt kyllingkjøtt osv.

I skuffene skal kun osten være.

Takk for tips :o)

Men du... legger man på mat på grillen sånn etterhvert som det blir tomt da? Grillplata er jo ikke all verdnes stor, og er man fem-seks personer rundt bordet blir det kanskje tomt kjapt?

Jaja, vet jeg må ha det inn med teskje ;o)

Takk for tips :o)

Men du... legger man på mat på grillen sånn etterhvert som det blir tomt da? Grillplata er jo ikke all verdnes stor, og er man fem-seks personer rundt bordet blir det kanskje tomt kjapt?

Jaja, vet jeg må ha det inn med teskje ;o)

Jada, man legger på mere oppå grillen etterhvert. Det beste er å dele opp alle ingrediensene og legge dem i skåler og fat, og sette dem på bordet. Så kan alle plukke litt her og der etter egen smak :-)

Det er en veldig sosial måte å spise på, kan sammenlignes med et venne-lag rundt en sånn fonduegryte :-)

Annonse

Jada, man legger på mere oppå grillen etterhvert. Det beste er å dele opp alle ingrediensene og legge dem i skåler og fat, og sette dem på bordet. Så kan alle plukke litt her og der etter egen smak :-)

Det er en veldig sosial måte å spise på, kan sammenlignes med et venne-lag rundt en sånn fonduegryte :-)

Takk! Nå skal jeg nok tørre å kate meg ut i det ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...