Gjest togli Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Vi fikk "raclette"-utstyr i julegave og gleder oss til å ta den i bruk ) Problemet er bare at vi mangler ideer til hva et raclette-måltid kan inneholde.... Primært tenkte vi å bruke hvitløksmarinert biffkjøtt i strimler. Dette stekes da oppå steinplata? Hva kan vi bruke i "skuffene"? Bare ost? Hvis noen kan gi meg smakfulle tips, blir jeg kjempeglad ) 0 Siter
Gjest tips Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 http://www.tine.no/hovedrettost/3057/ 0 Siter
molli Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Det finnes en spesiell ost til dette bruk, fås i velassorterte ostedisker. Den er litt dyr, men.... Bruk alt mulig rart oppå grillen, champingnoner, sølvløk, potetbiter (små, ferdig kokte) litt kyllingkjøtt osv. I skuffene skal kun osten være. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Det finnes en spesiell ost til dette bruk, fås i velassorterte ostedisker. Den er litt dyr, men.... Bruk alt mulig rart oppå grillen, champingnoner, sølvløk, potetbiter (små, ferdig kokte) litt kyllingkjøtt osv. I skuffene skal kun osten være. Takk for tips ) Men du... legger man på mat på grillen sånn etterhvert som det blir tomt da? Grillplata er jo ikke all verdnes stor, og er man fem-seks personer rundt bordet blir det kanskje tomt kjapt? Jaja, vet jeg må ha det inn med teskje ;o) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 http://www.tine.no/hovedrettost/3057/ ... 0 Siter
molli Skrevet 27. desember 2002 Skrevet 27. desember 2002 Takk for tips ) Men du... legger man på mat på grillen sånn etterhvert som det blir tomt da? Grillplata er jo ikke all verdnes stor, og er man fem-seks personer rundt bordet blir det kanskje tomt kjapt? Jaja, vet jeg må ha det inn med teskje ;o) Jada, man legger på mere oppå grillen etterhvert. Det beste er å dele opp alle ingrediensene og legge dem i skåler og fat, og sette dem på bordet. Så kan alle plukke litt her og der etter egen smak :-) Det er en veldig sosial måte å spise på, kan sammenlignes med et venne-lag rundt en sånn fonduegryte :-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2002 Skrevet 28. desember 2002 Jada, man legger på mere oppå grillen etterhvert. Det beste er å dele opp alle ingrediensene og legge dem i skåler og fat, og sette dem på bordet. Så kan alle plukke litt her og der etter egen smak :-) Det er en veldig sosial måte å spise på, kan sammenlignes med et venne-lag rundt en sånn fonduegryte :-) Takk! Nå skal jeg nok tørre å kate meg ut i det ;o) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 28. desember 2002 Skrevet 28. desember 2002 Takk! Nå skal jeg nok tørre å kate meg ut i det ;o) . 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.