Gå til innhold

FU: Beste / verste av årets julegaver

Anbefalte innlegg

Hva var den fineste julegaven du fikk og hva var den verste?

Min fineste var gitaren jeg fikk av broren min. :o) Den hadde jeg ønska meg lenge, og jeg synes det var en veldig generøs gave.

Verste var en genser jeg fikk av svigermor og svigerfar. Jeg åpna pakken og gubben sa: "Fikk ikke du en akkurat maken genser fra dem i fjor?"

Jeg: "Eh...jo."

Gubben: "Den har du vel ikke brukt noe særlig? Men det forstår jeg egentlig godt."

Jeg: "Eh... Det er fordi jeg ga den til Frelsesarmeen i sommer"

Skal jeg trekke den konklusjonen at svigermor har handla gaven min på Fretex i år? :o)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87156-fu-beste-verste-av-%C3%A5rets-julegaver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags gitar? Stål eller nylonstrenger? Elektrisk?

Det er en vanlig klassisk gitar. Det med strengene har jeg ikke peiling på. :o) Jeg har hatt en ide om å lære meg å spille gitar lenge, og nå er det bare å begynne å øve! :o) Skal ut og kjøpe meg Lillebjørn Nilsens gitarbok seinere i dag. eller veit du om andre bøker som er bra? Jeg kan bare fire grep foreløpig. Glansnummeret mitt er "Kanskje kommer kongen" :o)

Det er en vanlig klassisk gitar. Det med strengene har jeg ikke peiling på. :o) Jeg har hatt en ide om å lære meg å spille gitar lenge, og nå er det bare å begynne å øve! :o) Skal ut og kjøpe meg Lillebjørn Nilsens gitarbok seinere i dag. eller veit du om andre bøker som er bra? Jeg kan bare fire grep foreløpig. Glansnummeret mitt er "Kanskje kommer kongen" :o)

Lillebjørn Nilsens gitarbok er veldig god, du greier deg lenge med den. Har ikke brukt den selv, men "alle" anbefaler den. Og med fire grep kan du spille ganske mange låter.

Om det er begynnergitar er det nok nylonstrenger (de tre tynneste/lyseste strengene er i plast). Nylonstrenger er normalt lettest å spille på da det er litt avstand mellom strengene. Strengene er og litt tykkere, man får da ikke like fort såre fingertupper.

Om du blir en dreven gitarspiller vil du sikkert gå over til en god stålstrenger. Er litt finere lyd i disse, men til husbruk er nylonstrenger mer enn godt nok :-)

Lillebjørn Nilsens gitarbok er veldig god, du greier deg lenge med den. Har ikke brukt den selv, men "alle" anbefaler den. Og med fire grep kan du spille ganske mange låter.

Om det er begynnergitar er det nok nylonstrenger (de tre tynneste/lyseste strengene er i plast). Nylonstrenger er normalt lettest å spille på da det er litt avstand mellom strengene. Strengene er og litt tykkere, man får da ikke like fort såre fingertupper.

Om du blir en dreven gitarspiller vil du sikkert gå over til en god stålstrenger. Er litt finere lyd i disse, men til husbruk er nylonstrenger mer enn godt nok :-)

Takk for svar. Da gjenstår det bare å se om jeg får utvida reportuaret litt etterhvert! :o)

Fineste var en blyanttegning av et polsk seilskip fra tante, onkel og kusiner. Og så ble jeg veldig glad for et skjerf jeg fikk av tante, onkel og fetter og for et innrammet bilde av fetteren min som jeg er fadder til.

Verste må være marsipangris på 1 kg (liker ikke marsipan) og en bok "for bileiere i 1974".

Annonse

Årets verste: Sånn plastikkveske med sminkekoster og manikyrsett (typisk hurtigsvarpremie) fra Mormor.

Årets beste: Armbånd (fiiiint!) og brødrister (sånn fin i stål med rundstykkevarmer) av den fantastiske kjæresten min ;-)

Så han kan kjøpe gaver hvis han vil ja... hehehe:-)

Da er det sikkert en slik til 490 de har kjøpt på Europris!En slik en ønsket jeg meg sjøl, men fikk jeg det?!!!!

Beste: Digitalt kamera, det hadde jeg ønsket meg lenge! Årets verste kom fra min svigerinne, det var en stygg nisse som ligger på magen, med holder til brusflaske på ryggen. Den var rett og slett så grusom at den gikk rett i søpla!! Angrer på den fine tingen jeg kjøpte til henne!!!

Den beste var uten tvil av alle ting et slips! Blått silkeslips med en teddybjørn og et hjerte med "Pappa" i nydelige bokstaver på.

Det er rart hvordan testosteronnivået dempes helt til gråtestadiet når verdens skjønneste 2-åring har kjøpt gave til pappa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...