Gå til innhold

Lanzarote?? Kan du hjelpe med tips ol.?????

Anbefalte innlegg

Hei!

Snart går turen til Lanzarote for Kona og meg..

Me har hoppa på ein liten ferie no i januar..

Men me har LITEN og ingen erfaring med sånn type ferie..

(Uspesifisert og greier..)

Så om DU kan hjelpe oss med tips og erfaringer fra lignende turer hadde det vert FLOTT!

Ting me bør huske..

Plasser me bør besøke..

Ting ein bør ungå..

Spesielt lurer me på å leige Bil eller moped(??)

Fungerer det greit??

Alt av tips mottas med takk!

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87195-lanzarote-kan-du-hjelpe-med-tips-ol/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj, som jeg misunner dere... Men det er helt sikkert VELFORTJENT ferie for dere to!

Har selv ikke vært på Lanzarote, men på Fuerteventura som er naboøya.

Det aller viktigste for å unngå turistdiarè, er å spise KUN skikkelig kokt/ stekt mat, frukt og grønnsaker du skreller selv, unngå is, drinker med isbiter og lokalt vann rett fra springen. Vær ellers ekstra nøye med håndhygiene hele tiden.

Hvis dere har mulighet til å se flere øyer, ville jeg anbefale det. Å leie moped eller bil er veldig kjekt, da får du sett masse, dra litt utenfor allfarvei for de morsomste opplevelsene.

Mange steder snakker butikkbetjeningen et av de skandinaviske språkene, så det er sjelden noe problem å gjøre seg forstått. Det er også greit å bruke kort til betaling, slipe det styret med reisesjekker og veksling.

Anbefaler også et besøk i ei kirke, gjerne under ei messe. Det er en flott opplevelse, selvom man ikke forstår så mye av hva som blir sagt/ messet.

Kos dere masse!

Mange hilsener fra

Gjest kos dere

Lei bil en dag! Det kan være greit å leie via reiseselskapet på forhånd. Men da må du på forhånd bestemme hvilken dag du vil ha bilen, og det kan være ok å ta det på sparket (f-eks bruke en overskyet dag til å kjøre rundt).

Vulkanen er en av attraksjonene, en stor hule med en sjø inni husker jeg også. Kanaripoteter(små og veldig salte), god fisk, spansk vin..

Kjøp en god guidebok i bokhandelen før dere drar, les den på flyet ned. Det er mer å se enn reiseguiden informerer om.

Er dere ikke fornøyd med det uspesifiserte stedet, betal for en oppgradering. Vi fikk en kjempefin leilighet da vi reiste uspesifisert (for 12 år siden, så jeg husker ikke så mange detaljer).

Flyreisen er lang, kan dere betale litt ekstra for bedre plasser er det verdt det (noen charterturer tilbyr dette for noen hundrelaper). Eller sjekk inn tidlig hvis det er "førstemann til mølla". Ta med lesestoff.

Oj, som jeg misunner dere... Men det er helt sikkert VELFORTJENT ferie for dere to!

Har selv ikke vært på Lanzarote, men på Fuerteventura som er naboøya.

Det aller viktigste for å unngå turistdiarè, er å spise KUN skikkelig kokt/ stekt mat, frukt og grønnsaker du skreller selv, unngå is, drinker med isbiter og lokalt vann rett fra springen. Vær ellers ekstra nøye med håndhygiene hele tiden.

Hvis dere har mulighet til å se flere øyer, ville jeg anbefale det. Å leie moped eller bil er veldig kjekt, da får du sett masse, dra litt utenfor allfarvei for de morsomste opplevelsene.

Mange steder snakker butikkbetjeningen et av de skandinaviske språkene, så det er sjelden noe problem å gjøre seg forstått. Det er også greit å bruke kort til betaling, slipe det styret med reisesjekker og veksling.

Anbefaler også et besøk i ei kirke, gjerne under ei messe. Det er en flott opplevelse, selvom man ikke forstår så mye av hva som blir sagt/ messet.

Kos dere masse!

Mange hilsener fra

Hei M!

Jepp det skal bli flott å komme litt vekk...

Takk for tips!

Du får kose deg resten av jula++

mvh

Annonse

Lei bil en dag! Det kan være greit å leie via reiseselskapet på forhånd. Men da må du på forhånd bestemme hvilken dag du vil ha bilen, og det kan være ok å ta det på sparket (f-eks bruke en overskyet dag til å kjøre rundt).

Vulkanen er en av attraksjonene, en stor hule med en sjø inni husker jeg også. Kanaripoteter(små og veldig salte), god fisk, spansk vin..

Kjøp en god guidebok i bokhandelen før dere drar, les den på flyet ned. Det er mer å se enn reiseguiden informerer om.

Er dere ikke fornøyd med det uspesifiserte stedet, betal for en oppgradering. Vi fikk en kjempefin leilighet da vi reiste uspesifisert (for 12 år siden, så jeg husker ikke så mange detaljer).

Flyreisen er lang, kan dere betale litt ekstra for bedre plasser er det verdt det (noen charterturer tilbyr dette for noen hundrelaper). Eller sjekk inn tidlig hvis det er "førstemann til mølla". Ta med lesestoff.

Takk for at du tok tida til å informere oss litt..

Tipper det blir bil ein dag eller 5...

Ha det fint!

mvh

Hvor reiser dere fra(hvilken flyplass)?

Skal dere forresten ha barn med på turen(om dere har noen)?Da må isåfall turen tilrettelegges for barna.

Om det er bare dere to er det jo tusen ting og finne på døgnet rundt!

Hei!

"Heldigvis" er det berre oss to...

Så vi får prøve å finne på en av de 1000 tinga..

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...