Gå til innhold

Fattig eldre dame - og hjelp... synspunkter?

Anbefalte innlegg

Har sittet her og sett i ukens *kremt* Se og Hør..Der står det om ei eldre dame som fikk matvarer for 3000 kr fra Se og Hør..I fjor måtte hun tigge mat fra Rema 1000..Poteter og smør... :-/

For meg høres det helt ille ut å ha det så ille økonomisk, og første reaksjonen min er at jeg får lyst til å kjøpe en kurv med matvarer til henne ... Men - man kan vel ikke gjøre sånt..? Det må vel føles veldig uverdig å ta i mot fra vilt fremmede, eller hva tror dere andre?

Fikk bare skikkelig vondt av dama ...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87234-fattig-eldre-dame-og-hjelp-synspunkter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, ja .... jeg får jo vondt av dama jeg også. Men samtidig så er jeg ganske så skeptisk når slikt kommer opp i media.

Jeg tenker på folk som har blitt lottomilionærer og på alle brevene de får, om alle som har det så vondt og som tigger om alt fra penger til nye gardiner. Det kan selvfølgelig hande at disse folkene virkelig HAR det vondt, men så lurer jeg samtidig på hvordan folk klarer å finne frem til disse personene som har blitt milionærer - og som ofte bor på en helt annen kant av landet? Sitter de kanskje å pløyer avisene med overlegg for å finne frem til folk som de kan tigge for penger?

Hvorfor stiller hun opp i Se og Hør, og hvordan fant Se og Hør frem til henne? Hvorfor tagg hun mat på Rema 1000 og ikke gikk på Frelsesarmeen i jula? Hvorfor oppsøkte hun ikke sosialkontoret? Er det slik at enkelte mennesker har funnet en ny nisje, nye måter å tigge penger på - vi stiller opp i media rundt høytiden - da er alle så varme og godhjertete og pengene sitter løst?

Jeg er klar over at jeg antagelig virker som en kald fisk her jeg sitter, men det er noe med settingen som gjør meg mistenksom. Hvis du selv derimot føler at hun er troverdig og at hennes motiver er rene - hun ønsker å vise det norske folk hvor galt det står til hos noen - så synes jeg gjerne at du kan oppsøke henne med en kurv.

For meg personlig er det utelukket. Jeg vil gjerne hjelpe hvis jeg kan, men desverre bare de som snakker til hjertet mitt. For meg var denne reportasjen noget .... utspekulert.

Jo, ja .... jeg får jo vondt av dama jeg også. Men samtidig så er jeg ganske så skeptisk når slikt kommer opp i media.

Jeg tenker på folk som har blitt lottomilionærer og på alle brevene de får, om alle som har det så vondt og som tigger om alt fra penger til nye gardiner. Det kan selvfølgelig hande at disse folkene virkelig HAR det vondt, men så lurer jeg samtidig på hvordan folk klarer å finne frem til disse personene som har blitt milionærer - og som ofte bor på en helt annen kant av landet? Sitter de kanskje å pløyer avisene med overlegg for å finne frem til folk som de kan tigge for penger?

Hvorfor stiller hun opp i Se og Hør, og hvordan fant Se og Hør frem til henne? Hvorfor tagg hun mat på Rema 1000 og ikke gikk på Frelsesarmeen i jula? Hvorfor oppsøkte hun ikke sosialkontoret? Er det slik at enkelte mennesker har funnet en ny nisje, nye måter å tigge penger på - vi stiller opp i media rundt høytiden - da er alle så varme og godhjertete og pengene sitter løst?

Jeg er klar over at jeg antagelig virker som en kald fisk her jeg sitter, men det er noe med settingen som gjør meg mistenksom. Hvis du selv derimot føler at hun er troverdig og at hennes motiver er rene - hun ønsker å vise det norske folk hvor galt det står til hos noen - så synes jeg gjerne at du kan oppsøke henne med en kurv.

For meg personlig er det utelukket. Jeg vil gjerne hjelpe hvis jeg kan, men desverre bare de som snakker til hjertet mitt. For meg var denne reportasjen noget .... utspekulert.

Nå må det kanskje sies at jeg TROR jeg vet hvilken reportasje du snakker om, jeg håper det. Du skjønner Julie tok med seg bladet ned på rommet - hun skulle klippe ut Frodo :) og dermed blei det borte gitt.

Mm, jeg skjønner hva du mener..Og jeg er på sett og vis enig med deg også. Jeg vet egentlig ikke åssen de fant dama, om hun hadde skrevet inn selv eller ikke ... Og selvfølgelig er det mange andre som har det minst like ille. Jeg får bare så vondt når jeg hører om folk som har det så ille økonomisk..

Sannsynligvis kommer jeg ikke til å gjøre det.

Jeg har hjulpet andre jeg vet om som har slitt innmari økonomisk - i andre settinger enn det der, og da har det føltes riktig for meg.

Hmm ..fikk vel bare en tankevekker..

Takk for svar forresten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...