Gå til innhold

Hva blir strømregninga nå?

Anbefalte innlegg

Har forstått at strømmen har eksplodert i pris. Hva kan jeg vente meg når jeg hittil har hatt ei regning på ca 2000 kr hver gang regninga kommer. Jeg er helt forvirra jeg. Det sies jo så mange forskjellige ting. Ikke minst hvordan i pokker skal man hente penger fra for å få betalt den hvis den blir så himla mye høyere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87317-hva-blir-str%C3%B8mregninga-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om jeg får ei mye høyere regning enn jeg gjorde nå sist, har jeg bare en utvei... :o/ Sosialkontoret kan være ok å ha når det kniper, de hjalp meg med ei megaregning i januar i fjor også som jeg absolutt ikke var forberedt på. Tror de dekket halvparten, men jeg fikk det på etterskudd, da...

Bli ikke overrasket om det dumper ned ei regning på kr.5000,-

Er du derimot så heldig at du bor i en kommune som har andeler i et kraftselskap, og hvor politikerne ikke har solgt arvesølvet, og spekulert på børs, -da kan du muligens glede deg over å få samme lave pris som på forrige regning.

De fleste landsdekkende levrandører ligger på rundt krona /kWh. I tillegg kommer nettleie, fastpris, og fandens oldemor.

Om jeg får ei mye høyere regning enn jeg gjorde nå sist, har jeg bare en utvei... :o/ Sosialkontoret kan være ok å ha når det kniper, de hjalp meg med ei megaregning i januar i fjor også som jeg absolutt ikke var forberedt på. Tror de dekket halvparten, men jeg fikk det på etterskudd, da...

Hvis du sender inn regningen og div til sosialkontoret med en gang du får den....og de ikke rekker å bli ferdig med saksbehandlingen før forfall, kan du forsøke å ringe til strømlevrandøren og forklare saken...det gikk kjempefint for meg ifjor...de bare utsatte innbetalingen en mnd....uten gebyrer og renter..:-))

Lykke til:-)

Annonse

Her er det litt uklarhet i dine egne opplysninger.

Hvor ofte får du regningen på 2000 kr ? Dekker den både nettleie og kraft ?

Det er flere andre ting som virker inn her også. Får du regning etterskuddsvis eller betaler du akonto ? Leser du selv av måleren flere ganger i året ?

Alt dette vil være med på å påvirke neste strømregning.

Du må nok regne med økning, men kom med svar på det jeg spurt om over så skal jeg komme med bedre svar.

• 2 uker senere...

Hvis du sender inn regningen og div til sosialkontoret med en gang du får den....og de ikke rekker å bli ferdig med saksbehandlingen før forfall, kan du forsøke å ringe til strømlevrandøren og forklare saken...det gikk kjempefint for meg ifjor...de bare utsatte innbetalingen en mnd....uten gebyrer og renter..:-))

Lykke til:-)

Hmm... der er du inne på noe. Tror sannelig jeg skal gjøre det, siden jeg var sløv nok til å glemme å melde flytting før 1.september, og dermed ikke får bostøtte i denne terminen. Ærlig nok til å si det som det var (at jeg hadde flyttet) var jeg og, og dermed gikk jeg glipp av 11000 kroner.

Jaja... like blid :o)

Godt nyttår, forresten! Håper du har det bra!

Sakset fra VG:

"Dette koster det:

Dersom du har en liten hybel vil prisøkningen bli rundt 750 kroner høyere enn det du betalte for første kvartal i fjor. For en leilighet på mellom 60-80 kvadrat vil prisøkningen bety en prisøkning på 1500 kroner.

Har du rekkehus på mellom på mellom 120 til 150 kvadrat må du regne med å betale rundt 3000 kroner mer, mens bor du i eneboligmå du regne med å bla opp minst 4500 kroner mer for vinterkvartalet enn du gjorde i fjor. "

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=3411511

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...