Gjest Eva8661 Skrevet 6. november 2000 Del Skrevet 6. november 2000 Viser til faks sendt 18.10.00 til Lierskogen Legekontor v. Stig Bruseth. Vi spør om alternativ behandling for kreft. Vår datter, 19 år, har en alvorlig kreftdiagnose; Rhabdomyosarkom, stadium 4; svulst v. endetarm og spredning til beinmarg og lymfeknuter i bekken, oppdaget mars –00. Ved 7. cellegiftkur; 01.08.00 v. DNR var alle prøvene helt fine; ikke kreft igjen; komplett remisjon. Kurene går med 21 dagers mellomrom. Hun starter nå 11. kur (høgdosekur) v. DNR den 06.11.00. Etter 12. (ev. 13. kur), skal hun ha stråling v. svulst og lymfeknuter. Dette vil ødelegge eggstokkene. Hun må velge mellom å overleve eller bli steril, sier legene her. Vi har henvendt oss til Santa Monica i Polen og fått svar derfra at Hypertermi vil ha bedre effekt enn stråling da Hypertermi ikke har bivirkning. (De har fått siste epikriser og oversikt over cellegiftdosene) Har også spurt samme spørsmål til Haukland sykehus. Her vil de ikke tilråde varmebehandling, men de sier ikke hvorfor. Det nevnes at ev. innvendig strålebehandling kan gi lavere strålingsdoser til eggstokker. Kreftdiagnosen er alvorlig; Kanskje er stråling eneste behandlingsmetode i dette tilfelle ? Eller vet du/dere om det finnes annen forsvarlig behandling ? ev. varmebehandling ? Hvis dere ikke vet svar, kan dere henvende oss til andre som kanskje vet noe ? Hvis vi må utenlands; kan dere anbefale noe; Vidarklinikken, Humlegården, Santa Monica eller andre ? ev. andre steder i Norge ? Er varmebehandling og Hypertermi det samme ? Håper på svar så fort som mulig 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8770-alternativ-behandling-mot-kreft/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Kjære Eva 8661. Varmebehandling og hypertermi er det samme. Noen steder brukes helkroppshypertermi (feberbehandling), mens de fleste steder brukes lokal hypertermi. Kreftsvulster har en mer primitiv blodsirkulasjon enn normalt vev og tåler derfor dårligere oppvarming. Når man varmer opp en kreftsvulst til for eksempel 44 grader kommer cellene i en metabolsk krise og blir ekstra følsomme for cellegift og stråling. Derfor kan ofte kreften drepes med lavere (mindre skadelige) doser. Normalt vev, med unntak av hjernen og noen andre organer, tåler godt oppvarming og blodforsyningen er med på å kontrollere varmeutviklingen. Derfor vil hypertermi være en større ulempe for kreftcellene enn kroppens normal celler. Såvidt jeg kjenner til kan ikke hypertermi alene brukes for å kurere kreft, så jeg stiller meg derfor undrende til forslaget fra Santa Monica. Jeg synes derfor dere skal følge rådet fra Radiumhospitalet. Alle gode tanker til jenta deres fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8770-alternativ-behandling-mot-kreft/#findComment-43470 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 12. november 2000 Del Skrevet 12. november 2000 Kjære Eva 8661. Varmebehandling og hypertermi er det samme. Noen steder brukes helkroppshypertermi (feberbehandling), mens de fleste steder brukes lokal hypertermi. Kreftsvulster har en mer primitiv blodsirkulasjon enn normalt vev og tåler derfor dårligere oppvarming. Når man varmer opp en kreftsvulst til for eksempel 44 grader kommer cellene i en metabolsk krise og blir ekstra følsomme for cellegift og stråling. Derfor kan ofte kreften drepes med lavere (mindre skadelige) doser. Normalt vev, med unntak av hjernen og noen andre organer, tåler godt oppvarming og blodforsyningen er med på å kontrollere varmeutviklingen. Derfor vil hypertermi være en større ulempe for kreftcellene enn kroppens normal celler. Såvidt jeg kjenner til kan ikke hypertermi alene brukes for å kurere kreft, så jeg stiller meg derfor undrende til forslaget fra Santa Monica. Jeg synes derfor dere skal følge rådet fra Radiumhospitalet. Alle gode tanker til jenta deres fra meg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8770-alternativ-behandling-mot-kreft/#findComment-50346 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eva8661 Skrevet 15. november 2000 Del Skrevet 15. november 2000 Kjære Eva 8661. Varmebehandling og hypertermi er det samme. Noen steder brukes helkroppshypertermi (feberbehandling), mens de fleste steder brukes lokal hypertermi. Kreftsvulster har en mer primitiv blodsirkulasjon enn normalt vev og tåler derfor dårligere oppvarming. Når man varmer opp en kreftsvulst til for eksempel 44 grader kommer cellene i en metabolsk krise og blir ekstra følsomme for cellegift og stråling. Derfor kan ofte kreften drepes med lavere (mindre skadelige) doser. Normalt vev, med unntak av hjernen og noen andre organer, tåler godt oppvarming og blodforsyningen er med på å kontrollere varmeutviklingen. Derfor vil hypertermi være en større ulempe for kreftcellene enn kroppens normal celler. Såvidt jeg kjenner til kan ikke hypertermi alene brukes for å kurere kreft, så jeg stiller meg derfor undrende til forslaget fra Santa Monica. Jeg synes derfor dere skal følge rådet fra Radiumhospitalet. Alle gode tanker til jenta deres fra meg. Alternativ beh. mot kreft. Til S.Bruset Takk for svar til innlegg ang. alternativ beh. mot kreft, sendt 11.06.00. Nytt spørsmål: *Mener du vår datter kunne fått en kombinasjon av strålebeh./ varmebeh. for ev. å gi en lavere/mindre skadelig dose m. stråling ? F.eks. begge lymfeknuter v.lysken skal stråles. Dette vil skade eggstokkene. *Tror du det ville være mulig å kombinere varmebeh./stråling her for muligens å gjøre mindre skade ? *Kan du anbefale Santa Monica eller Humlegården for rehabilitering/kur for å komme seg etter endt kreftbehandling? Eller vil du anbefale norsk skolemedisinsk rehabiliteringssenter ? Har lest om at kreftpasienter skal spise lite kjøtt,fett, sukker, ost, melk; (Knut Flytlie, Jean Carper). Ernæringsfysiolog v.DNR og RIT sier det motsatte. *Hva mener du? *Har du noe forslag på hva vår datter kan spise for å legge på seg uten å spise så mye kjøtt og sukker? *Har du utdannelse innenfor alternativ medisin? Hilsen Eva8661 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8770-alternativ-behandling-mot-kreft/#findComment-45228 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eva8661 Skrevet 15. november 2000 Del Skrevet 15. november 2000 Kjære Eva 8661. Varmebehandling og hypertermi er det samme. Noen steder brukes helkroppshypertermi (feberbehandling), mens de fleste steder brukes lokal hypertermi. Kreftsvulster har en mer primitiv blodsirkulasjon enn normalt vev og tåler derfor dårligere oppvarming. Når man varmer opp en kreftsvulst til for eksempel 44 grader kommer cellene i en metabolsk krise og blir ekstra følsomme for cellegift og stråling. Derfor kan ofte kreften drepes med lavere (mindre skadelige) doser. Normalt vev, med unntak av hjernen og noen andre organer, tåler godt oppvarming og blodforsyningen er med på å kontrollere varmeutviklingen. Derfor vil hypertermi være en større ulempe for kreftcellene enn kroppens normal celler. Såvidt jeg kjenner til kan ikke hypertermi alene brukes for å kurere kreft, så jeg stiller meg derfor undrende til forslaget fra Santa Monica. Jeg synes derfor dere skal følge rådet fra Radiumhospitalet. Alle gode tanker til jenta deres fra meg. Alternativ beh. mot kreft. Til S.Bruset Takk for svar til innlegg ang. alternativ beh. mot kreft, sendt 11.06.00. Nytt spørsmål: *Mener du vår datter kunne fått en kombinasjon av strålebeh./ varmebeh. for ev. å gi en lavere/mindre skadelig dose m. stråling ? F.eks. begge lymfeknuter v.lysken skal stråles. Dette vil skade eggstokkene. *Tror du det ville være mulig å kombinere varmebeh./stråling her for muligens å gjøre mindre skade ? *Kan du anbefale Santa Monica eller Humlegården for rehabilitering/kur for å komme seg etter endt kreftbehandling? Eller vil du anbefale norsk skolemedisinsk rehabiliteringssenter ? Har lest om at kreftpasienter skal spise lite kjøtt,fett, sukker, ost, melk; (Knut Flytlie, Jean Carper). Ernæringsfysiolog v.DNR og RIT sier det motsatte. *Hva mener du? *Har du noe forslag på hva vår datter kan spise for å legge på seg uten å spise så mye kjøtt og sukker? *Har du utdannelse innenfor alternativ medisin? Hilsen Eva8661 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8770-alternativ-behandling-mot-kreft/#findComment-52104 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Alternativ beh. mot kreft. Til S.Bruset Takk for svar til innlegg ang. alternativ beh. mot kreft, sendt 11.06.00. Nytt spørsmål: *Mener du vår datter kunne fått en kombinasjon av strålebeh./ varmebeh. for ev. å gi en lavere/mindre skadelig dose m. stråling ? F.eks. begge lymfeknuter v.lysken skal stråles. Dette vil skade eggstokkene. *Tror du det ville være mulig å kombinere varmebeh./stråling her for muligens å gjøre mindre skade ? *Kan du anbefale Santa Monica eller Humlegården for rehabilitering/kur for å komme seg etter endt kreftbehandling? Eller vil du anbefale norsk skolemedisinsk rehabiliteringssenter ? Har lest om at kreftpasienter skal spise lite kjøtt,fett, sukker, ost, melk; (Knut Flytlie, Jean Carper). Ernæringsfysiolog v.DNR og RIT sier det motsatte. *Hva mener du? *Har du noe forslag på hva vår datter kan spise for å legge på seg uten å spise så mye kjøtt og sukker? *Har du utdannelse innenfor alternativ medisin? Hilsen Eva8661 Kjære Eva. Jeg har studert ved Norsk Akademi for Naturmedisin 1979-83 og undervist der fra 1985. Har også gjennomgått Den norske legeforenings akupunkturkurs. Når det gjelder kreft, så skrev jeg en bok i 1993 som het "Kreft og jakten på mirakler". I forbindelse med denne boka reiste jeg på besøk til mange alternative klinikker, bl.a. Humlegaarden og Santa Monica i Mexico. Etter mitt syn tilbyr disse institusjonene først og fremst en støttebehandling og det er svært sjelden pasienter blir friske av behandlingen. Når det gjelder din datter så er det en spesialistoppgave å vurdere hennes tilfelle og jeg kan kun svare generelt at hovedmålet med hypertermi er å kunne reduserere dosen av cellegift og stråling. Jeg pleier å råde kraftpasienter å spise en kost rik på frukt og grønnsaker (minst 5 om dagen) samt rikelig med fiber. Det er særlig viktig å innta grønnsaker som vi vet er kreftforebygende som broccoli, løk, tomat og hvitløk. For å legge på seg kan hun innta karbohydrater fra grove kornprodukter og ris og fet fisk er de beste fettkildene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8770-alternativ-behandling-mot-kreft/#findComment-46300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 19. november 2000 Del Skrevet 19. november 2000 Alternativ beh. mot kreft. Til S.Bruset Takk for svar til innlegg ang. alternativ beh. mot kreft, sendt 11.06.00. Nytt spørsmål: *Mener du vår datter kunne fått en kombinasjon av strålebeh./ varmebeh. for ev. å gi en lavere/mindre skadelig dose m. stråling ? F.eks. begge lymfeknuter v.lysken skal stråles. Dette vil skade eggstokkene. *Tror du det ville være mulig å kombinere varmebeh./stråling her for muligens å gjøre mindre skade ? *Kan du anbefale Santa Monica eller Humlegården for rehabilitering/kur for å komme seg etter endt kreftbehandling? Eller vil du anbefale norsk skolemedisinsk rehabiliteringssenter ? Har lest om at kreftpasienter skal spise lite kjøtt,fett, sukker, ost, melk; (Knut Flytlie, Jean Carper). Ernæringsfysiolog v.DNR og RIT sier det motsatte. *Hva mener du? *Har du noe forslag på hva vår datter kan spise for å legge på seg uten å spise så mye kjøtt og sukker? *Har du utdannelse innenfor alternativ medisin? Hilsen Eva8661 Kjære Eva. Jeg har studert ved Norsk Akademi for Naturmedisin 1979-83 og undervist der fra 1985. Har også gjennomgått Den norske legeforenings akupunkturkurs. Når det gjelder kreft, så skrev jeg en bok i 1993 som het "Kreft og jakten på mirakler". I forbindelse med denne boka reiste jeg på besøk til mange alternative klinikker, bl.a. Humlegaarden og Santa Monica i Mexico. Etter mitt syn tilbyr disse institusjonene først og fremst en støttebehandling og det er svært sjelden pasienter blir friske av behandlingen. Når det gjelder din datter så er det en spesialistoppgave å vurdere hennes tilfelle og jeg kan kun svare generelt at hovedmålet med hypertermi er å kunne reduserere dosen av cellegift og stråling. Jeg pleier å råde kraftpasienter å spise en kost rik på frukt og grønnsaker (minst 5 om dagen) samt rikelig med fiber. Det er særlig viktig å innta grønnsaker som vi vet er kreftforebygende som broccoli, løk, tomat og hvitløk. For å legge på seg kan hun innta karbohydrater fra grove kornprodukter og ris og fet fisk er de beste fettkildene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/8770-alternativ-behandling-mot-kreft/#findComment-53176 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.