Gå til innhold

Hvor stor frihet i et forhold?

Anbefalte innlegg

Gjest blitt sjalu?

Har nylig avsluttet et forhold og er for tiden veldig usikker på hvor stor frihet det er vanlig/sunt å ha i et forhold. Jeg snakker da om møte med det motsatte kjønn. Min eks syntes feks det var helt greit at han kunne møte andre jenter aleine på kafe, uten å gi beksjed til meg.

Jeg mener at en evt framtidig kjæreste kan ha venninder, men jeg synes ikke at han kan møte dem å være alene sammen med dem. Enten får han ta med seg noen kamerater, eller så får han ta meg med å la meg bli kjent med dem også.

Hva er vanlig å kunne leve med i et forhold?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87952-hvor-stor-frihet-i-et-forhold/
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Jeg mener at en evt framtidig kjæreste kan ha venninder"

Så flott av deg! Du virker veldig omtenksom som lar typen din ha venner, på tvers av kjønn.

Får han også lov til å ha negervenner?

"men jeg synes ikke at han kan møte dem å være alene sammen med dem."

Hvorfor? Er du redd han skal knulle dem? Isåfall har du vel større problemer enn at fyren har venninner...

Hva som er vanlig eller ei spiller vel egentlig ingen rolle?

Det er hva du synes er akseptabelt som teller. Uansett om du får slike komentarer som fra SDD eller fra en haug av andre, så kan ikke de forandre dine følelser eller hva du synes er greit.

Jeg kjenner ingen par som går på kafe eller andre plasser hver for seg med en venn av et annet kjønn. Men om det er bevisst eller ei , vet jeg ikke. For noen føles det helt naturlig, for andre svært unaturlig.

Sån er det bare, vi er forskjellig og må få lov til og være det ;)

Gjest blitt sjalu

"Jeg mener at en evt framtidig kjæreste kan ha venninder"

Så flott av deg! Du virker veldig omtenksom som lar typen din ha venner, på tvers av kjønn.

Får han også lov til å ha negervenner?

"men jeg synes ikke at han kan møte dem å være alene sammen med dem."

Hvorfor? Er du redd han skal knulle dem? Isåfall har du vel større problemer enn at fyren har venninner...

Nei, er på ingen måte redd for at han skal knulle dem. Men det er tross alt noe som heter emosjonell utroskap også. Det at man blir nesten like fortrolig som med kjæresten. For meg hadde det vert mye verre enn seksuell utroskap. Min forrige kjæreste fikk seg ny dame, som lenge hadde vært en venninne, fire dager etter at det ble slutt mellom oss. (og det er ikke snakk om noe forhold bare for å komme seg over meg) Så kanskje du forstår at det er et litt sårt punkt for meg akkurat nå. (er veldig kort tid siden det skjedde)

Gjest blitt sjalu?

Hva som er vanlig eller ei spiller vel egentlig ingen rolle?

Det er hva du synes er akseptabelt som teller. Uansett om du får slike komentarer som fra SDD eller fra en haug av andre, så kan ikke de forandre dine følelser eller hva du synes er greit.

Jeg kjenner ingen par som går på kafe eller andre plasser hver for seg med en venn av et annet kjønn. Men om det er bevisst eller ei , vet jeg ikke. For noen føles det helt naturlig, for andre svært unaturlig.

Sån er det bare, vi er forskjellig og må få lov til og være det ;)

Tusen takk, det var godt å høre. Saken er at når jeg har kjæreste, har jeg overhodet ingen behov eller lyst å treffe andre gutter og å være alene med dem. Jeg hadde følt at det var helt feil. Men han jeg var sammen med i mange år, syntes det var verdens mest naturlige ting. Jeg bare lurte på om det var meg som var helt unormal. Er nok en smule usikker på alt for tiden. Er inne i tidenes kjærlighetssorg. Der han jeg elsket fikk seg et nytt "seriøst" forhold bare noen dager atter at det var slutt med meg...

Tusen takk for støtte!

Annonse

Nei, er på ingen måte redd for at han skal knulle dem. Men det er tross alt noe som heter emosjonell utroskap også. Det at man blir nesten like fortrolig som med kjæresten. For meg hadde det vert mye verre enn seksuell utroskap. Min forrige kjæreste fikk seg ny dame, som lenge hadde vært en venninne, fire dager etter at det ble slutt mellom oss. (og det er ikke snakk om noe forhold bare for å komme seg over meg) Så kanskje du forstår at det er et litt sårt punkt for meg akkurat nå. (er veldig kort tid siden det skjedde)

Jeg forstår at det er et sårt punkt, men du kan likevel ikke sette urimelige krav til din kommende type.

Isåfall vil du bli sviktet gang på gang. Ingen vil holde ut med deg.

Tusen takk, det var godt å høre. Saken er at når jeg har kjæreste, har jeg overhodet ingen behov eller lyst å treffe andre gutter og å være alene med dem. Jeg hadde følt at det var helt feil. Men han jeg var sammen med i mange år, syntes det var verdens mest naturlige ting. Jeg bare lurte på om det var meg som var helt unormal. Er nok en smule usikker på alt for tiden. Er inne i tidenes kjærlighetssorg. Der han jeg elsket fikk seg et nytt "seriøst" forhold bare noen dager atter at det var slutt med meg...

Tusen takk for støtte!

Kjæresten min har ikke en eneste venninne, men jeg har mange kamerater :-)

Det hender jeg møter dem alene, noen ganger møtes vi fler, det er helt naturlig for meg. Mulig kjæresten er litt sjalu, men han viser det ihvertfall ikke...

Vi bor 15 mil fra hverandre da, så det nytter liksom ikke å ta med han hver gang jeg skal møte noen...

Jeg har forresten nesten ingen venninner, bare kamerater, og uten dem hadde jeg vært ganske ensom!

Hmmm, jeg har faktisk hatt med flere av kameratene mine hjem, og jeg har til og med vært på badeland med en kompis. Allikevel har det ALDRI vært i mine tanker å være utro eller bli sammen med noen av disse!

Så selv om kjæresten din skuffet deg og ble sammen med venninnen, er det absolutt ikke sikkert at neste kjæreste kommer til å gjøre det samme...

Når du får ny kjæreste, kan du jo fortelle om opplevelsen du hadde med x'en, så kanskje han forstår?

Lykke til!

Gjest enig med  deg

Jeg er for svært forpliktende forhold. Jeg vil ikke ha en kjæreste som treffer andre jenter, og spiser middag på kafe med dem uten at jeg vet noenting. Og dermed risikerer å gå forbi restauranten de sitter på... En slik gutt er uinteressant for meg. Jeg ville aldri ha gjort det mot kjæresten heller. Hadde følt at det var veldig respektløst ovenfor han. Jeg er selv snart lege, og blir stadig inviteret ut av mannlige "kollegaer" som vil diskutere et eller annet. Det er 100% stuerent, men siden jeg har kjæreste, foreslår jeg at vi heller kunne dra hjem til meg å diskutere.(om kjærsten min er der) Eller at vi møtes på et kontor, UTEN noe middag og i 100% formelle omgivelser. Av respekt for min kjæreste. Og jeg har dessuten ingen behov for å treffe andre menn når jeg har kjæreste. Hvorfor skulle jeg det? Jeg har da venninner. Jeg gir 100% åpenhet og respekt og krever det samme. Og tro meg, det finnes nok av de menn som vil ha meg akkurat slik jeg er. Så tro meg, "blitt sjalu?", dine følelesr er helt normale. Du er ikke overdrevent sjalu, men finn deg en kjæreste som tenker likt som deg. Det finnes mange av dem...

Soundgarden + Rage Against the Machine = Audioslave.

Kanskje noe for deg?

Åja... Soundgarden har jeg ikke noe forhold til, men Rage hørte jeg på når de kom på markedet for noen år siden.

Sitter nå og laster ned enda mer Ozzy og Black Sabbath.

Men... jeg forsto ikke hva det hadde med saken å gjøre? :)

Annonse

Åja... Soundgarden har jeg ikke noe forhold til, men Rage hørte jeg på når de kom på markedet for noen år siden.

Sitter nå og laster ned enda mer Ozzy og Black Sabbath.

Men... jeg forsto ikke hva det hadde med saken å gjøre? :)

Bandet Audioslave er gutta i Rage med Chris Cornell frå Soundgarden på vokal...

Har ikkje sjekka barnet ut enda, men det bør kunne vera bra. Du bør uansett sjekke opp backkatalogen til Soundgarden. Uhyggeleg mykje bra der.

Bandet Audioslave er gutta i Rage med Chris Cornell frå Soundgarden på vokal...

Har ikkje sjekka barnet ut enda, men det bør kunne vera bra. Du bør uansett sjekke opp backkatalogen til Soundgarden. Uhyggeleg mykje bra der.

Oki, takk! Jeg laster ned i stor stil om dagen, så soundgarden skal sjekkes ut!

Gjest Persille

Jeg har venner av motsatt kjønn som jeg har kjent i mange år, og jeg kutter ikke ut dem selv om jeg har kjæreste.

MEN; sambo kjenner alle mine gutte-venner, vi treffes aldri uten at han vet det, og han får som oftest tilbud om å være med. Ofte treffes vi jo som par også, de med dame, og jeg med sambo...

Men jeg snakker ofte med dem på telefon og lignende, og jeg husker ikke alltid på å fortelle det, om jeg ikke kommer på at jeg skal hilse eller noe...

Det hele handler om tillit. Du kan ikke kreve at en gutt skal kutte ut jente-vennene sine til fordel for deg, men det er naturlig at du får tilbud om å være med, og at du også blir kjent med dem.

Har hørt bare bittelitt av dem.

Selv lytter jeg til Madrugada om dagen. Sivert Høyems stemme treffer meg med stor kraft midt i mellomgulvet :-)

Madrugada har jeg ikke helt fallt for, i hvertfall ikke det lille jeg har hørt av dem.

Får kanskje gi dem et forsøk til når jeg finner det for godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...