Gå til innhold

lurer på noe angående universitet.......

Anbefalte innlegg

girl-next-door

Tok grunnfag i engelsk ved NTNU (universitetet i trondheim) i 1999. Har siden da bare jobbet. Nå har jeg tenkt å begynne å studere igjen. Mitt spørsmål er om det er mulig for meg å bare betale semesteravgift + registrere meg til eksamen til dette semesteret, eller må jeg søke om opptak på nytt???

Og hvis dette er mulig, kan jeg da bare ta fag ved historisk-filosofisk fakultet eller kan jeg hoppe over til f.eks samfunnsvitenskapelig fakultet?

10000 takk for svar!!!!!

Fortsetter under...

Gjest Surrealis

Kan ikke svare hvordan det er i Oslo, men tenker meg at det er ganske likt ved de forskjellige universitetene. I Tromsø kan en fritt ta fag ved ulike fakulteter. Begrensningen ligger av og til i profesjonsstudiene, som tilhører spesifikt de studentene som er kommet inn på det studiet. Her må jeg tilføye at det også her kan tas enkeltfag for å fylle opp en viss sum vekttal, eller studiepoeng som det nå kalles.

Du er immatrikulert i 1999, og har den fulle rett å studere videre nå på alle fag som er dedikert åpne. Jeg ville tatt en kjapp telefon til det aktuelle fakultetet hvis jeg var deg. Ønsker du f.eks. å studere grunnfag i statsvitenskap, er det bare å ringe veileder eller undervisningskonsulenten for nærmere informasjon. På internett finner du all den informasjon du trenger, og der finner du også ut hvem du kan kontakte for sikker informasjon.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...