Gå til innhold

Harry Potter på DVD..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest QuePasta

Det er bare i proteksjonistiske og kommunistiske land det er ikke er lov å slippe video og DVD samtidig med kinoutgaven. Du får sikkert tak i den i mange land

Det er ikke noen lovgivning mot det, men noe distributører og filmmakere gjør for å maksimere profitt over ulike kanaler.

Men HP og chambers of mystery er neppe ute i england ennå. Play.com har ikke engang utgivelsesdatoen, så det tar nok 3-4 måneder før det skjer.

Tipper at den kommer ut i Norge i april/mai.

Det er bare i proteksjonistiske og kommunistiske land det er ikke er lov å slippe video og DVD samtidig med kinoutgaven. Du får sikkert tak i den i mange land

Slike proteksjonistiske land er synonymt med EU, Altman.

Det er EU som lagar regelverket som Noreg vil innføre som gjer det ulovleg å importere filmar frå land utanfor EU - også til privat bruk... Regelverket vil også gjelda musikk og bøker. EU innfører også lovverk som seier at DU bryt lova når du kopierer CD'en som DU har kjøpt for å bruka den i bilen... Dette regelverket gjer at alle som brukar mp3-spelarar med eigen musikk blir lovbrytarar.

Sone1-gutta gjer det heller ikkje enklare med RCE-kodinga som gjer at MIB2-filmen som eg kjøpte frå USA ikkje kan spelast på min sonefrie DVD-spelar...

Det har ingenting med kommunisme å gjera. Det er jo i dei kommunistiske landa du får tak i alt!

Det er ikke noen lovgivning mot det, men noe distributører og filmmakere gjør for å maksimere profitt over ulike kanaler.

Men HP og chambers of mystery er neppe ute i england ennå. Play.com har ikke engang utgivelsesdatoen, så det tar nok 3-4 måneder før det skjer.

Tipper at den kommer ut i Norge i april/mai.

Der lærte jeg noe nytt. Jeg var ikke klar over at dette var distributørene og filmmakerne sitt valg. Jeg trodde at dette var regulert gjennom lov.

Men uansett - jeg HAR Harry Potter på DVD.... dvs. SVCD, da :)

Slike proteksjonistiske land er synonymt med EU, Altman.

Det er EU som lagar regelverket som Noreg vil innføre som gjer det ulovleg å importere filmar frå land utanfor EU - også til privat bruk... Regelverket vil også gjelda musikk og bøker. EU innfører også lovverk som seier at DU bryt lova når du kopierer CD'en som DU har kjøpt for å bruka den i bilen... Dette regelverket gjer at alle som brukar mp3-spelarar med eigen musikk blir lovbrytarar.

Sone1-gutta gjer det heller ikkje enklare med RCE-kodinga som gjer at MIB2-filmen som eg kjøpte frå USA ikkje kan spelast på min sonefrie DVD-spelar...

Det har ingenting med kommunisme å gjera. Det er jo i dei kommunistiske landa du får tak i alt!

Jeg kunne sagt mye om både kapitalisme, kommunisme og EU, men lar det ligge denne gangen.

Dvs. jeg kan si litt. EU har mye vondt for seg. Dette mener jeg til tross for at jeg er tilhenger av et EU-medlemskap.

Når det gjelder de foreslåtte, og delvis vedtatte lovendringene, så er de faen meg som hentet ut av en kommuniststat. Dette er ikke det frie marked verdig! Du ser likheten? Big Brother (her: EU, før: f.eks Sovjet) bestemmer for deg.

Annonse

Gjest QuePasta

Der lærte jeg noe nytt. Jeg var ikke klar over at dette var distributørene og filmmakerne sitt valg. Jeg trodde at dette var regulert gjennom lov.

Men uansett - jeg HAR Harry Potter på DVD.... dvs. SVCD, da :)

;-) Nå burde jeg skjelle deg ut for piratvirksomhet, men den filmen er så kjedelig at velbekomme....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...