Gå til innhold

Pappas rett til permisjon?

Anbefalte innlegg

Gjest musmusa

Jeg har termin i midten av april og skal begynne på skolen til høsten (1.september). Da tenkte vi at pappan skal få ta permisjon med lønn. Hvor lenge får han være hjemme med 80% lønn og hvor lenge med evt 100% lønn?(mars/april??)

Kunne noen hjulpet meg å regne litt fint på dette også kanskje, så hadde det vært fint: Hvis han kan jobbe noen timer enkelte dager i uka, hvordan kan vi feks fordele dette slik at han får være hjemme lengst mulig? (Altså de timene jeg har rett på ammefri-hvis jeg ammer)

Finnes det noen lur løsning på dette, slik at han kan være hjemme til skolen slutter?

Har spurt på trygdekontor som bare sender med skjema på skjema, men masse blir ganske "greskt" for oss....Vi skjønner liksom ikke praksisen..

Takker på forhånd for noen gode hoder.:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88225-pappas-rett-til-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tidskonto blir neppe en løsning, den kan minimum taes ut med 50% jobb.

Pappa kan dersom du har opptjent rett til fødselspenger, være hjemme 33 uker med full lønn, eller 43 uker med 80% lønn. Dersom du ikke har tjent opp rett til fødselspenger kan han være hjemme 29 uker med full lønn eller 39 uker med 80% lønn.

Vilkår og nærmere bestemmelser finnes her: http://www.trygdeetaten.no/Trygdeetaten/Pub/fodsel.pdf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...