Gå til innhold

strømforbrukerne - ren bløff

Anbefalte innlegg

Her i landet er det i overkant av 2 millioner husholdninger (SSB 1998) - alle husholdningene har, såvidt meg bekjent, eget strømabonnement.

Strømforbrukerne kan skilte med latterlige 14.000 "sign-ups" - hvilket er uhyggelig lite.

Når bare 14.000 av 2.000.000 husholdninger har sagt seg interessert i å presse fram lavere strømregning, kan man vel slutte av dette at det absolutte flertall gir blaffen i strømregninga.

Organisasjonen - om man skal kalle det det - har ikke akkurat noen særlig tyngde.

En medlemsavift på 250 kroner i året kan umulig gi deg noen ting tilbake - bortsett fra en regning i posten.

Den private organisasjonen, Strømforbrukerne, er like unyttig som Norsk Familieøkonomi.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88262-str%C3%B8mforbrukerne-ren-bl%C3%B8ff/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Siden jeg kjenner mange smarte bisnissfolk, kan jeg si meg enig. En luring har funnet på noe lurt for å tjene penger.

Hvordan kan man måle om de oppnår noe, da man ikke kan vite hvordan prisen hadde vært om de ikke eksisterte ?

Akkurat som eiendomsmeglerene sier de oppnår beste pris ? Hvordan kan man måle det når samme hus ikke kan selges på samme tid under de samme premisser ?

Siden jeg kjenner mange smarte bisnissfolk, kan jeg si meg enig. En luring har funnet på noe lurt for å tjene penger.

Hvordan kan man måle om de oppnår noe, da man ikke kan vite hvordan prisen hadde vært om de ikke eksisterte ?

Akkurat som eiendomsmeglerene sier de oppnår beste pris ? Hvordan kan man måle det når samme hus ikke kan selges på samme tid under de samme premisser ?

En jeg kjenner selger slankepiller på postordre.

Han tjener et par mill i året.

Smart ting. Alle blir feitere av det. Også brødhuene som handler "Knotten".

Tja, du kan vel i det minste spandere eit spørjeteikn i overskrifta. Organiasjonen er vel hittil så ny og uprøva, at han lyt få ein sjanse.

I alle fall er det neppe rett slik du skriv, at dei fleste gjev blaffen i straumrekninga.

Eg for min del reknar med ein auke frå 30.000 pr år til det doble, og det har eg ikkje råd til å gjeva blaffen i akkurat.

Kva for tiltak som kan setjast inn er eg usikker på, men at straumprodusentane heilt utan motstand skal få lov til å påleggje oss slike formidable ekstraskattar, er urimeleg.

Tja, du kan vel i det minste spandere eit spørjeteikn i overskrifta. Organiasjonen er vel hittil så ny og uprøva, at han lyt få ein sjanse.

I alle fall er det neppe rett slik du skriv, at dei fleste gjev blaffen i straumrekninga.

Eg for min del reknar med ein auke frå 30.000 pr år til det doble, og det har eg ikkje råd til å gjeva blaffen i akkurat.

Kva for tiltak som kan setjast inn er eg usikker på, men at straumprodusentane heilt utan motstand skal få lov til å påleggje oss slike formidable ekstraskattar, er urimeleg.

Hadde det vært noe tak i denne private organisasjonen hadde de selvsagt innkalt til massiv mønstring med fakkeltog i alle landets kommuner, istedet for å mure seg inn i en rimelig varm kjeller og sende ut regninger...

100.000 i fakkeltog i Oslo for en levelig strømpris hadde satt litt press på løvebakken.

14000 sign-up må vel jøssnavn være utrolig bra?! Tenk på at web-siden ikke har vært i drift mer enn etpar uker.

Det gjenstår å se hva man kan få utrettet, trossalt skal man kjempe mot en industri som har milliard-budsjetter, egne informasjons-avd. og lobbyister.

Naturværnforbundet tok idag imot Olje- og Energiminister Einar Steensnæs med stående aplaus, og takket ham for de skyhøye strømprisene.(!) Islender-folket hadde jubla om bensinprisen ble kr.20,- for liter'n også.

Her er det ikke bare 'en fiende..

Annonse

Gjest Aandily

En jeg kjenner selger slankepiller på postordre.

Han tjener et par mill i året.

Smart ting. Alle blir feitere av det. Også brødhuene som handler "Knotten".

vil ikke si meg helt enig der gitt, for en time siden var det ca 14000 medl.. nå var jeg inne å sjekka..17212 medl..

Rimelig bra det synes jeg. Og jeg driter ikke i strømmen!!

Gjest fordomsfull

TV i kveld. Han nekta.

Helt utrolig hvor mye makt media har. Jeg begynte å angre på at jeg har meldt meg inn der, og jeg var sikkert ikke den eneste. Hele saken er nok ødelagt nå, og samme kan det være da..... med sånne folk i spissen.

Annonse

ahh... det fikk jeg ikke med meg...

da er "organisasjonen" død.

Jeg putter ikke ei krone inn der. Har mailet utmeldelse.(ta kopi). De som har tenkt å kjøpe aksje pålydende kr.1000,- bør styre unna.

Alle kan gå konk, men her er det mistanke om kriminelle forhold.

Fyr'n "ba om pent vær", og å bli trodd i sine gode hensikter i tv-innslaget, men det bør man nok ikke stole på.

Halleluja-stemmningen er over for min del..

Forbrukerrådet advarer mot organisjasjonen:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article.jhtml?articleID=467144

--

Jaggu på tide.

(fra artikkelen)

""- Det koster mye å få dette i gang og drive det videre. Jeg har ikke behov for å stikke penger i egen lomme, men jeg skal ha en grei lønn - rundt en million kroner i året. Det er jeg vant med. Resten går til saken, sier Gillebo.""

Dette burde få opp øya på de fleste. Litt av en type. *grøss*

(fra artikkelen)

""- Det koster mye å få dette i gang og drive det videre. Jeg har ikke behov for å stikke penger i egen lomme, men jeg skal ha en grei lønn - rundt en million kroner i året. Det er jeg vant med. Resten går til saken, sier Gillebo.""

Dette burde få opp øya på de fleste. Litt av en type. *grøss*

Etter å ha sett fyr'n i aksjon på NRK i går kveld fortjener han ikke engang arbeidsledighetstrygd.

Når man er så tafatt bør man vurdere å engasjere profesjonell hjelp på mediefronten - evnt. ansette en "talsperson".

Etter å ha sett fyr'n i aksjon på NRK i går kveld fortjener han ikke engang arbeidsledighetstrygd.

Når man er så tafatt bør man vurdere å engasjere profesjonell hjelp på mediefronten - evnt. ansette en "talsperson".

Kanskje konkurs-avsløringa som tok 'peppen'av'ham'

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...