Gå til innhold

Den der nødutgangen min (til alle som orker involvere seg :-)

Anbefalte innlegg

Skrev et innlegg her for en stund siden om nødutgangen på badet som jeg har lyst til å tette igjen.

Vel, det fikk jeg jo ikke lov til av borettslaget, og sikkert ikke av brannvesenet heller.

Nå har det seg sånn at borettslaget ikke gidder å fyre på loftet (nødutgangen min går fra badet mitt og ut på loftet), sånn at det nå er is(!!!) på badet mitt.

Det blir jo svindyrt å varme opp for meg, det har jeg ikke råd til.

Hva skal jeg gjøre da?

Herlighet, føler meg ganske maktesløs...

Fortsetter under...

Gjest Persille

Har sagt det før og sier det igjen, tett igjen , lat som om du ikke visste bedre...

Bare sørg for at du bruker noe du kan få opp igjen, en solid dør med nøkkel på din side, eller gipsplater du kan sparke/slå deg igjennom dersom bødvendig...

Om det noen gang blir noen diskusjon, beklag at du var så dum, men at du simpelthen ikke visste bedre... Spill dum så godt du kan =)

En annen ting; nødutgang via leiligheten din? Hva om den andre døren de må gjennom er låst da? For de må jo gjennom din ytterdør den ene eller den andre veien uansett...

Har sagt det før og sier det igjen, tett igjen , lat som om du ikke visste bedre...

Bare sørg for at du bruker noe du kan få opp igjen, en solid dør med nøkkel på din side, eller gipsplater du kan sparke/slå deg igjennom dersom bødvendig...

Om det noen gang blir noen diskusjon, beklag at du var så dum, men at du simpelthen ikke visste bedre... Spill dum så godt du kan =)

En annen ting; nødutgang via leiligheten din? Hva om den andre døren de må gjennom er låst da? For de må jo gjennom din ytterdør den ene eller den andre veien uansett...

Det er bare nødutgang for min leilighet. Jeg bor helt alene på toppen. Alle de andre leilighetene i blokka har balkonger som nødutgang, det har ikke jeg :-(

Sjefen her vet jo at jeg har lyst til å mure igjen hele skiten, så det er nok for sent å spille dum...

Det er bare nødutgang for min leilighet. Jeg bor helt alene på toppen. Alle de andre leilighetene i blokka har balkonger som nødutgang, det har ikke jeg :-(

Sjefen her vet jo at jeg har lyst til å mure igjen hele skiten, så det er nok for sent å spille dum...

Synes du skal høre med brannvesenet jeg! Om du skaffer deg et branntau, blir helt sikkert et av vinduene dine godkjent som rømningsvei.

Og etter det trykker du godkjennininga opp i trynet på styret. Sammen med kjøpekontrakten! Og så murer du i vei!

Kan ikke skjønne at styret skal kunne pålegge deg den store risikoen for frosne rør og flere tusen i rørleggerregning på badet!

mvh

En idé til:

ta kontakt med avisen - få dem til å ta bilder av isen på badet og den tynne døra - fortell om et borettslag som tydeligvis forventer at du skal varme opp hele loftet på din strømregning, og som gjør livet vanskelig for deg. Fortell om hvordan du "bare venter på" at vannrørene på badet skal fryse.

Dette tar seg dårlig ut i avisen, særlig når høye strømpriser og mennesker som fryser ihjel i sine leiligheter er daglig journalist-mat!

Og flaue borettslagsledere som blir "outa" i avisen, kan av og til endre mening!

mvh

Annonse

Synes du skal høre med brannvesenet jeg! Om du skaffer deg et branntau, blir helt sikkert et av vinduene dine godkjent som rømningsvei.

Og etter det trykker du godkjennininga opp i trynet på styret. Sammen med kjøpekontrakten! Og så murer du i vei!

Kan ikke skjønne at styret skal kunne pålegge deg den store risikoen for frosne rør og flere tusen i rørleggerregning på badet!

mvh

Takk for svar!

Jeg bor i fjerde etasje, så da må jeg isåfall ha brannstige som koster masse...tau er vel bare lov opp til 2. etasje, er det ikke?

Nå har jeg trukket et gjestemadrass med plast og stappet den inn i dørkarmen, det isolerer litt i den verste kulda, men lekkert er det ikke :-(

En idé til:

ta kontakt med avisen - få dem til å ta bilder av isen på badet og den tynne døra - fortell om et borettslag som tydeligvis forventer at du skal varme opp hele loftet på din strømregning, og som gjør livet vanskelig for deg. Fortell om hvordan du "bare venter på" at vannrørene på badet skal fryse.

Dette tar seg dårlig ut i avisen, særlig når høye strømpriser og mennesker som fryser ihjel i sine leiligheter er daglig journalist-mat!

Og flaue borettslagsledere som blir "outa" i avisen, kan av og til endre mening!

mvh

*Muahahaha*

Kanskje det ja! *glise ondt*

Får ringe gubben idag og true han litt, hehe ;-)

Gjest Persille

Men tror du han kommer og sjekker da?

Dessuten, om du isolerer med brannhemmende materiale, og setter opp gipsplater, så kan vel ikke det være så ille? Da kan du jo slå deg igjennom om du må ut...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...