Gå til innhold

31 år og singel

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Riesenschnauzer.

Joa, de krever mosjon disse bikkjene, men jeg løper ikke jeg heller. Jeg går:)

Retrievere er fine de, men katter går jeg ikke overens med. Og det er gjensidig.

Rieserslafser ?

AHA, trekkhund.

Katter liker ikke at man stirrer på dem, skal du ha dem vekk er det bare å sperre øynene opp og frese litt: fssssss. Så går de, eller så flyr de på deg :-)

Jeg får ikke tårer i øya når jeg ser hverken dyr eller barn. Men de får pent stell. Den siste katten var meget velfrisert og veloppdragen. Klorte ikke på møbler og gikk pent i kassa si. Sitte og gi labb kunne den også.

Ungene til andre elsker meg, endelig en som gidder høre på, snakke, tulle, lese og leke hest :-)

Fortsetter under...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

13

• tigertrollet

9

• shandy

6

• SierDuDet

4

Mest aktive i denne tråden

Ulv I Faarikaal

Nå er det jo en vesentlig forskjell på en mann på 28 og ei dame på 31.

Klokken tikker nok litt raskere for "deppings" og hvis hun ønsker seg barn, er det ikke bare å røske til seg en hvem som helst - de fleste ønsker å være sånn nogenlunde sikker og ikke minst være oppriktig glad i den man skal lage barnet med.

Du kan jo rote rundt til du er 60 om du vil :), men så enkelt er det ikke for oss damer.

Heldigvis slipper jeg sånne bekymringer, da jeg har de ungene jeg skal ha. En klar fordel med å begynne tidlig er at man fremdeles er ung selv når ungene gror over hodet på en :-) Morsomt igrunn.

Å skal jeg være helt ærlig så syntes jeg at damer som drar over de 30 og vel så det igrunn begynner å bli i eldste laget til å være førstegangsfødende. Men for all del, vær sin smak.

Om jeg har villet ha barn vet jeg ikke, men jeg ville ha vurdert en evt barnemor med rekeøyer. Ikke greit å få en drittsekk til barnemor. Der må det være likestilling som ellers i samfunnet. Det er ikke bare damene som skal velge. Stå opp mannfolk, her skal det markeres !

Om jeg har villet ha barn vet jeg ikke, men jeg ville ha vurdert en evt barnemor med rekeøyer. Ikke greit å få en drittsekk til barnemor. Der må det være likestilling som ellers i samfunnet. Det er ikke bare damene som skal velge. Stå opp mannfolk, her skal det markeres !

Barnemor med rekeøyne høres tiltalende ut, må jeg si :o)

Det er fremdeles heldigvis sånn at mange finner sin rette i tjueårene, og faktisk greier å holde sammen:-) Godt å se at det fremdeles skjer, mener jeg! :-)

Jeg var i et førjulsselskap rett før jul, og av de parene som var der, hadde alle unntatt jeg vært sammen i mer enn ti år! Det var to par som hadde truffet hverandre i russetiden, og dette er nå 12-14 år siden for de det gjaldt. De var gifte, og alle hadde ett eller to barn.

Selv satt jeg og gubben der med våre knappe seks år sammen (til våren) og følte oss som amatører! :-)

Dette med at det haster mer for kvinner, har med fruktbarheten å gjøre. Den synker dramatisk fra midten av tredveårene. Allerede tidlig i tredveårene er den redusert for kvinner, i forhold til kvinner i tenårene og tjueårene.

Fra ca 37-38 år, er fruktbarheten faktisk ganske lav blant kvinner, men jeg husker ikke prosenttallene for reduksjonen helt. En del kvinner kan derfor faktisk ikke regne med å få barn, fordi de ventet for lenge og fruktbarheten var for redusert når de startet å prøve. Det tar for lang tid, kanskje ett år eller to. Og da er man brått 40....

Hmmm faktisk så kommer jeg ikke på så mange jeg kjenner, altså på min alder, som har funnet den rette veldig tidlig. Joa, jeg har vært i noen brylluper de siste årene, men dette er folk som har giftet seg forholds raskt etter at de ble sammen (i løpet av et par år), mens enkelte andre faktisk har kommet så langt at de allerede har rukket sin første skillsmisse.

Kanskje min omgangskrets ikke er representativ, men jeg får inntrykk av at vi er flere og flere som er single, og det fordi vi har lyst til å være det. Dette gjelder for øvrig guttene. Jentene stresser av en eller annen grunn mye mer. Det er akkurat som om de ikke føler seg hele dersom de er single.

Helvete, jeg synes lange forhold virker slitsomt selv om jeg ikke engang har vært samboer enda. Dette forandrer seg sikkert en gang, men akkurat nå kunne jeg ikke engang tenkt meg å være i noe forhold, og sånn sett er det ganske ok at så mange i det siste har blitt single, sånn at vi kan gjøre single ting sammen. Som gutteturer på byen helt uten forbehold, og uten kvinnfolka :)

Jeg merker heller ikke at omgivelsene rundt meg stresser meg, men det er kanskje verre for dere jenter.

Jeg har for øvrig også et par kompiser som stresser fælt om dagen, og skal man rote med noen så skal det være et koneemne. Noe annet duger lissom ikke... Jeg synes sånt er rart. Veldig rart.

Annonse

Velge å velge fru Blom. Det er vel ingen som har truet deg til å knulle dem gravide? Du har jo ikke barn heller så.

Men fakta er nå engang sånn, at mannfolk flest er veldig lette å få i halmen.(Jeg er ikke billigfille, jeg bare kødder med dem). Om de har ring på fingeren eller ikke - det er nærmest bare å peke, knipse hvis man er ute etter det. Sauer......

Innpåslitne, klåfingra svette og klissete jævler med hentesveisen i vilden sky.

Lurer på hvordan du er på byen - du er jo i den aktuelle panikkalderen for menn.

Har du lov til å være kresen? bør du ikke nøye deg med ei dundre på hundre? Hva syntes du, er jeg råtten, er jeg sannferdig, kjenner du deg igjen - eller sitter du bare foran pc`n :)

Det er fremdeles heldigvis sånn at mange finner sin rette i tjueårene, og faktisk greier å holde sammen:-) Godt å se at det fremdeles skjer, mener jeg! :-)

Jeg var i et førjulsselskap rett før jul, og av de parene som var der, hadde alle unntatt jeg vært sammen i mer enn ti år! Det var to par som hadde truffet hverandre i russetiden, og dette er nå 12-14 år siden for de det gjaldt. De var gifte, og alle hadde ett eller to barn.

Selv satt jeg og gubben der med våre knappe seks år sammen (til våren) og følte oss som amatører! :-)

Dette med at det haster mer for kvinner, har med fruktbarheten å gjøre. Den synker dramatisk fra midten av tredveårene. Allerede tidlig i tredveårene er den redusert for kvinner, i forhold til kvinner i tenårene og tjueårene.

Fra ca 37-38 år, er fruktbarheten faktisk ganske lav blant kvinner, men jeg husker ikke prosenttallene for reduksjonen helt. En del kvinner kan derfor faktisk ikke regne med å få barn, fordi de ventet for lenge og fruktbarheten var for redusert når de startet å prøve. Det tar for lang tid, kanskje ett år eller to. Og da er man brått 40....

Det du sier stemmer ikke helt.

Jeg pratet nylig med en spesialist på gynekologi i Tyskland og han sa at fruktbarheten synker fra 35-37 års alderen. Før dette synker den bare NOE og har ikke særlig betydning mht om du blir gravid eller ikke. Fra 35-37 synker den MER, men det er helt vanlig at kvinner på 37-38 får barn uten problemer.

Men likevel har det seg sånn at snittet for førstegangs fødende er godt over 30 år (tror det var 32 komma ettellerannet, men det må også sies at dette var i Oslo. Jeg vil tro landssnittet er lavere).

Folk tenker annerledes nå enn for 10 år siden, rett og slett fordi flere og flere prioriterer singellivet, og det er ikke lenger noe must at man må være i et etablert forhold for ikke å bli sett på som "rar".

Men du har selvsagt rett i at det er enklere for oss gutta, da vi som 40 åringer kan grabbe en 20 åring :)

;o)))) - jadda, jadda, jadda *s*

Ulv I Faarikaal

Velge å velge fru Blom. Det er vel ingen som har truet deg til å knulle dem gravide? Du har jo ikke barn heller så.

Men fakta er nå engang sånn, at mannfolk flest er veldig lette å få i halmen.(Jeg er ikke billigfille, jeg bare kødder med dem). Om de har ring på fingeren eller ikke - det er nærmest bare å peke, knipse hvis man er ute etter det. Sauer......

Innpåslitne, klåfingra svette og klissete jævler med hentesveisen i vilden sky.

Lurer på hvordan du er på byen - du er jo i den aktuelle panikkalderen for menn.

Har du lov til å være kresen? bør du ikke nøye deg med ei dundre på hundre? Hva syntes du, er jeg råtten, er jeg sannferdig, kjenner du deg igjen - eller sitter du bare foran pc`n :)

>>Lurer på hvordan du er på byen - du er jo i den aktuelle panikkalderen for menn.

Er ikke på byen, har ikke panikk.

>>Har du lov til å være kresen?

Ja visst, og jeg har fremdeles min vilje og frie valg i behold :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...