Gå til innhold

Brystvorter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan gi meg en fornuftig forklaring på hvorfor menn har brystvorter? (helst saklig)

Skrevet

Det har jeg også lurt på! Det sies jo at alt på kroppen har en funksjon, men altså ikke brystvorter på menn, såvidt jeg kan skjønne..

mvh

Skrevet

Brystvorter er en sone som alt for mange ignorerer, men det er ikke slik som mange syntes å tro, at mannens eneste erogene sone er den han har hengende mellom bena.

Mannen min synes det er en av de mest erogene / følsomme soner på kroppen hans ;o)

Skrevet

Det har jeg også lurt på! Det sies jo at alt på kroppen har en funksjon, men altså ikke brystvorter på menn, såvidt jeg kan skjønne..

mvh

Godt spørsmål...

De kan egentlig brukes til det samme som kvinners...

Leste dere ikke i Dagbladet om en mann fra en eller annen stamme i Afrika som hadde begynt å amme babyen sin etter at kona døde?

Da brystvortene ble stimulert produserte kjertlene faktisk melk!

Ekkelt egentlig, og vet ikke om det er derfor dere har dem, i tilfelle dere blir enkemenn med babyer liksom...

Men nå vet du i alle fall litt mer....?

Skrevet

Brystvorter er en sone som alt for mange ignorerer, men det er ikke slik som mange syntes å tro, at mannens eneste erogene sone er den han har hengende mellom bena.

Mannen min synes det er en av de mest erogene / følsomme soner på kroppen hans ;o)

Det synes han sikkert.Men det var ikke det jeg spurte om. Kvinners brystvorter er også svært erogene, men det var ikke derfor vi i utgangspunktet fikk dem.

Skrevet

Det synes han sikkert.Men det var ikke det jeg spurte om. Kvinners brystvorter er også svært erogene, men det var ikke derfor vi i utgangspunktet fikk dem.

Ok ;o)

Men at de er fine å se på ?!

Syns jeg i alle fall....

Skrevet

Kanskje fordi både gutte- og jentebarn i utgangspunktet deler en haug med gener. Hos jenter utvikler enkelte ting seg i en viss retning, mens det hos gutter bare blir liggende uutviklet. På et visst stadie i fosterlivet ser kjønnsorganene til gutter og jenter helt like ut. Men så begynner utviklingen å dele seg i hver sin retning, alt ettersom det er blitt "bestemt" at dette er en gutt eller jente. Jenters klitoris er en uutviklet del av det samme som mannens penishode er utviklet av, faktisk.

Jeg antar at noe slikt kan gjelde for brystvorter også. Hos fosteret blir begge utstyrt med mange av de samme grunnbyggestenene. Men hos gutter blir bl.a. brystvortene aldri utviklet fullt ut, kun hos jenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...