Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Jeg mener det må være lov å lage et verktøy som kan brukes til lovlige aktiviteteter, selv om det også kan brukes til ulovlige.

DeCSS kan brukes til å kopiere dine egne filmer som du har kjøpt, og det er lovlig.

DeCSS kan _også_ brukes til ulovlig kopiering.

Den som selger eller distribuerer verktøyet kan altså nå gjøre det lovlig ?

Hvis man skulle gjøre selger og distributør ansvarlige, ville det da være mulig å selge brekkjern lovlig ?

PC'en brukes jo også til kopiering, og det gjør brennern også, da måtte de også bli ulovlige ?

Spilleren brukes til noe ulovlig, nemlig å se ulovlige plater.

Tydelig for meg at alle midler brukes i kampen for rettigheter til åndsverk. Retten skal de ha selv om folk skal dø og fengsles for det.

Noen mener at en som bruker en ulovlig kopiert plate skal fengsles og fratas DVDspiller og PC. Er vi tilbake i Stalintida ? Det snakkes om en hundrelapp i royalties tapt her.

Fra dagliglivet: man skulle bankes og lemlestes for å snike på trikken, Det dreier seg om 20 kroner ! Noen sier da at man skal statuere et eksempel, stakkars eksempelet sier jeg. Noe sier da at det _sikkert ikke_ er første gangen vedkommende sniker ! Og hvis der ER føste gang hva da ? Hvilken forskjell gjør det ?

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=4500141

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88352-dvd-jon/#findComment-483162
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...