Gå til innhold

trenger et lite interiørtips til min hybel!!

Anbefalte innlegg

girl-next-door

Har nettop leid meg en liten mini-leilighet. Den er enkel, med hvite vegger, store vinduer og parkett-gulv.

Hadde vært greit om jeg skulle brukt mine egne møbler, men leiligheten er allerede utstyrt med en stygg sofa og et stygt bord...

Sofaen er av typen helt flat "seng" med store puter i ryggen. Helt grei, men brun og grå i fargene.. Hva kan jeg gjøre for å piffe den opp??

Noe lett som ikke krever noe særlig sying.. ( det kan jeg ikke...)

Bordet er en stor hvit firkant. Hva kan jeg gjøre med dette???

Det største problemet er jo at møblene ikke er mine, så jeg kan ikke begynne å male eller trekke om......

Fortsetter under...

Enkelt: Kjøp et fint pledd eller et fint sengetepe (ikke type "dyne", type sånn man legger oppå senga og dyna når den skal se fin ut når den er oppredd) og sleng dette over den stygge sofaen. Kompletter med fine puter.

Bordet: Kjøp en STOR matchende duk.

Så blir det så fint, så...

mvh

Kjenner du ingen med stort loft eller kjeller da, der du kan oppbevare disse møblene? Så bruker du heller dine egne?

En sofa er såpass stor at det ikke er mye å gjøre ved den, men du kan prøve å kjøpe et par pene pledd å legge der. I en nøytral farge, f.eks. lys beige, som passer til de hvite veggene og parkettens farge. Pleddene sprer du utover, og setter prikken over i'en med noen hvite puter. Som kanskje tar opp igjen den beige fargen med et diskret mønster i beige...?

Bordet skjules med duk. Duker fås kjøpt i alle salgs stoffkvaliteter, farger og mønstere - det er bare å velge. Dersom stoffet i sofaputene fås i metervare, kan du kanskje sy en duk i samme stoffet, eller omvendt.

Angela1365380318

Om du har råd kan du jo kjøpe dine egne møbler og be husverten ta de du har erstattet vekk så lenge du bor der..

Ellers kan du kjøpe et fint pledd å ligge over sofaen slik at den på en måte er trekt om, pynte med bilder, lys og andre ting i farger og stiler du liker. Det er utrolig hvor mye et hvitt rom kan forandre seg ved hjelp av puter, lys og bilder. Bordet kan du jo ha som det er om det er fint, eller kjøpe en duk du liker, matte eller glass brikker til for å figffe litt opp. Kjøpt blomster og passende blomsterpotter, heng opp ting om du liker den stilen, feks t-shirt, plakater, plater ol.

Kjøp en fin reol eller et annet møbel som tar oppmerksomheten bort fra tingene du ikke liker og som du kan ta med deg om du flytter.

Klarer du å sy litt kan du kjøpe noen meter av et fint stoff og sy inn kantene slik at det blir et stort "teppe" du kan legge over sofaen, og da vil det passe akkurat istedet for å måtte bruke 2-3 pledd som andre foreslår, og det er ikke dyrt heller.

Duk på bordet, planter i vinduet, noen fine og fargerike plakater på veggene, en bokhylle/kommode med litt hjemmekoselig pynt på. Gardiner står du fritt til å ta ned, kjøp deg nye eller bruk dine gamle, du skal se det blir stor forandring bare av det.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...