Gå til innhold

Hva er det egentlig å være single?

Anbefalte innlegg

F. eks. i presentasjonen av deltakerne i "Eldrebølgen" sto det skilt og single om hverandre. Jeg trodde man kunne kalle seg single bare man er ledig. Altså at det går an å være både skilt og single.

Eller tar jeg feil? Er single det samme som det noe avlegse "ugift"?

Fortsetter under...

Jeg trodde at en som var singel hadde verken kjæreste, samboer eller var gift. Ubundet - ledig på markedet?

Ja, men spørsmålet mitt var: Kan du være skilt og single? Jeg trodde det. Men ble forvirret fordi i nevnte presentasjon sto noen oppført som single og noen som skilt. Hvorfor kunne de i så fall ikke kalle alle single? Eller kanskje de ville fortelle at de har vært gift - hva vet jeg.

Ja, men spørsmålet mitt var: Kan du være skilt og single? Jeg trodde det. Men ble forvirret fordi i nevnte presentasjon sto noen oppført som single og noen som skilt. Hvorfor kunne de i så fall ikke kalle alle single? Eller kanskje de ville fortelle at de har vært gift - hva vet jeg.

"Eller kanskje de ville fortelle at de har vært gift - hva vet jeg."

Helt sikkert - det er veldig viktig for noen :-)

Personlig mener jeg at man blir singel igjen etter en skilsmisse.

Annonse

Gjest GeorgeX

Jeg trodde at en som var singel hadde verken kjæreste, samboer eller var gift. Ubundet - ledig på markedet?

Enig i din definisjon, naiv, men kan man kalle seg singel dersom man er "ledig på markedet", men ikke aktiv? Altså mer typen "gammel ungkar" enn en singel som er ute og sjekker og står på?

Jeg er "enslig" (et uttrykk jeg liker mye bedre),men har problemer med å definere meg inn i "singel-båsen", fordi jeg ikker aktiv i forhold til sjekking, dating etc...

Ulv I Faarikaal

"Eller kanskje de ville fortelle at de har vært gift - hva vet jeg."

Helt sikkert - det er veldig viktig for noen :-)

Personlig mener jeg at man blir singel igjen etter en skilsmisse.

Ei venninne har 5 unger med 4 ulike fedre og gift tre ganger, kronisk blakk og klin gæærn. Hva skal hun kalle seg ?

Ulv I Faarikaal

Den må jeg sove på..

Forslag:

WD,

"Walking Disaster"

Eneste gjesten jeg har hatt som har prøvd å knuse inventaret og bl a stuevinduet. Jeg var ikke inkludert i krangelen. Men jeg var med å lette etter et gullsmykke hun kastet fra terassen og angret :-(

Ingen av mine gjester / venner har løftet en finger mot noe eller noen unntatt henne.

Ei venninne har 5 unger med 4 ulike fedre og gift tre ganger, kronisk blakk og klin gæærn. Hva skal hun kalle seg ?

Jeg synes "between husbands" er en elegant sivilstand. Kan hun bruke den?

Ellers registrerer jeg at det er litt ulik oppfatning av hvorvidt man kan være skilt og single.

For ytterligere å forkludre begrepene kan jeg fortelle at jeg er skilt, men ikke single og ikke samboer. For har man kjæreste, er man ikke single.

Jeg har da også sett "har kjæreste" som betegnelse på sivilstand.

Men jeg får se å bli samboer igjen. Da sletter man tidligere rulleblad på ekteskapsfronten på en kjekk måte.

Enig i din definisjon, naiv, men kan man kalle seg singel dersom man er "ledig på markedet", men ikke aktiv? Altså mer typen "gammel ungkar" enn en singel som er ute og sjekker og står på?

Jeg er "enslig" (et uttrykk jeg liker mye bedre),men har problemer med å definere meg inn i "singel-båsen", fordi jeg ikker aktiv i forhold til sjekking, dating etc...

Jeg oppfatter ikke ordet single som "søkende etter ny partner". Og av en eller annen grunn lyder det mer positivt i mine ører å være single enn å vær enslig.

Men skal vi holde oss til de formelle alternativene f. eks. i selvangivelsen, er det vel du som bruker rett begrep. Der er det vel ingenting som heter single.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...