Gå til innhold

Mye penger=dårig samvittighet??

Anbefalte innlegg

Endelig skulle vi få igjen for alt slitet med barn(som jeg følte kom litt i andre rekken),skole og dårlig økonomi.

Jeg har nå jobbet nesten et år.Økonomien er sinnsykt bra!

Vi har faktisk 18 tusen i mnd til kos ETTER at vi har betalt alle utgifter.

Det er deilig og kunne handle det en ønsker uten og måtte spare hele tiden.Vi har hus,hytte og to biler som er betalt(riktig nok har vi arvet huset og hytten)

Men nå sliter jeg skikkelig med DÅRLIG samvittighet,vet jo at det er så mange andre som sliter!!

folk fryser i hjel hjemme i egen stue osv..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88451-mye-pengerd%C3%A5rig-samvittighet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo dempe din dårlige samvittighet noe ved å skjenke et bidrag til flere veldedige organisasjoner, samt stiftelser og lag som jobber for en god sak?

Mange av disse er helt avhengige av den økonomiske støtten de får fra givere.

Jeg har i mange år støttet Norsk Luftambulanse, og har meldt inn mann og barn også som støttemedlemmer. Litt over 400,- kr pr år. I tillegg pleier jeg alltid å bruke giroen de sender et par ganger i året ved innsamlingsaksjoner, for å bidra til innkjøp av f.eks. hjertestartere og lignende livsnødvendig medisinsk utstyr.

Hver jul pleier jeg også å støtte foreninger som LHL (Hjerte og lungeforeningen) samt kreftsaken. Andre år blir det Røde Kors kanskje. Et par stykker hver jul, iallefall. De sender giroer i posten til alle, sammen med julekort. Jeg BRUKER giroene, de kastes ikke, og gir noen hundrelapper.

Jeg synes det er viktig å støtte slike saker, for de gjør et utrolig bra arbeid, disse foreningene.

Angela1365380318

Det finnes jo mange måter å gå og mange ting å gi.

Du trenger ikke gi bort penger for å hjelpe eller glede, du kan likegodt gi bort gamle/bruke ting eller klær, og du kan gi bort tid og kjærlighet.

Meld deg inn som avlastningsfamilie for ANN og hjelp en stakkars alenemor med barnevkt en gang i månden, bli støttekontakt, bli med i frelsesarmeen eller driv lokalt arbeid for meningheten/eldre/få syselsett ungdom der du bor!

Det er ikke bare fattige barn i afrika som trenger deg, kansje har du en gammel nabo som har problemer med å få handle inn mat, hente posten eller måke snø? Kansje du vet om en som ikke har noen venner som du kan hjelpe inn i et sosialt nettverk eller iallefall ta en kaffekopp med?

Nå vet ikk eg om alderen din, men du nevnte barn , hjelp etterkommerene dine og sett inn penger i banken for utdanning eller hus til barn eventuelt barnebarn?

Eller støtt en eller annen forening du mener har en god sak, landsforeningen for hjerte og lungesyke, kreftforeningen, redd barna, unicef, kirkens nødhjelp, frelsesarmeen, aids, organ dornasjoner, barnevadelinger på sykehus ol.

Annonse

Ørkenvandreren

Helt greit å ha god råd når man har jobbet for det. Synes også det er fint at du har litt dårlig samvittighet, for det vitner om et underliggende samfunnsansvar selvom du allerede har betalt din skatt. Du kan jo bøte på samvittigheten ved å støtte ulike "frivillige" organisasjoner; Redd barna, SOS barnebyer, Røde kors, Frelsesarmèen, Plan Norge, Kreftforeningen, Landforeningen for hjerte- og lungsyke, det lokale skolekorps, idrettslaget, ++++

Du kan også få konto-nummeret mitt... *s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...