Gå til innhold

Arbeidsgivers plikt!

Anbefalte innlegg

Da jeg kom til legen i dag fikk jeg vite at hun hadde fått beskjed av arbeisgiveren min at han ville snakke med henne for å gi henne informasjon. Han hadde ringt rett etter et møte i går hvor jeg ble sint. Har han virkelig lov til dette? Legen ventet til jeg kom og sa at hun ikke ville foreta seg noe og hun ville si hvis han prøvde å ringe igjen at jeg ikke ønsket at de snakket sammen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88468-arbeidsgivers-plikt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syntes vel ikke det er noe galt i at arbeidsgiveren din snakker med legen din?

Jeg tenker da at det er noe han er bekymret for ved deg som han ønsker at legen skal vurdere?

Er det konflikt melleom deg og arbeidsgiveren din? Vet du egentlig hva arbeidsgiveren din ønsker å snakke om, men du er for stolt til innrømme noen feil hos deg?

Syntes du skal la arbeidsgiveren din si det han har å si til legen din, så kan du diskutere det med legen etterpå og komme med dine synspunkter. Kan ikke se noe annet en at det kan bare være positivt for deg.

Så lenge man spiller med helt åpne kort ovenfor deg, og legen din har taushetsplikt tilbake til arb.giveren din så ser jeg ingenting galt med det.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88468-arbeidsgivers-plikt/#findComment-483587
Del på andre sider

Syntes vel ikke det er noe galt i at arbeidsgiveren din snakker med legen din?

Jeg tenker da at det er noe han er bekymret for ved deg som han ønsker at legen skal vurdere?

Er det konflikt melleom deg og arbeidsgiveren din? Vet du egentlig hva arbeidsgiveren din ønsker å snakke om, men du er for stolt til innrømme noen feil hos deg?

Syntes du skal la arbeidsgiveren din si det han har å si til legen din, så kan du diskutere det med legen etterpå og komme med dine synspunkter. Kan ikke se noe annet en at det kan bare være positivt for deg.

Så lenge man spiller med helt åpne kort ovenfor deg, og legen din har taushetsplikt tilbake til arb.giveren din så ser jeg ingenting galt med det.

Ja det er en konflikt mellom meg og arbeidsgiver. Jeg vet at han ville snakke om at jeg ble sint. Jeg er ikke for stolt til å innrømme feil hos meg, men jeg trodde ikke at noen kontaktet legen min uten å diskutere det med meg først. Det var feil å bli sint, men jeg kan si min mening om hva jeg vil. Jeg har vært sykemeldt i lang tid og går til behandling hos for mine sykdommer. Jeg har ingen problemer med å fortelle legen selv hva som skjer rundt meg. Jeg er intressert i å vite om dette virkelig blir praktisert på arbeidsplasser og om det virkelig er lov uten å si ifra til den sykemeldte arbeidstakeren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88468-arbeidsgivers-plikt/#findComment-483592
Del på andre sider

Ja det er en konflikt mellom meg og arbeidsgiver. Jeg vet at han ville snakke om at jeg ble sint. Jeg er ikke for stolt til å innrømme feil hos meg, men jeg trodde ikke at noen kontaktet legen min uten å diskutere det med meg først. Det var feil å bli sint, men jeg kan si min mening om hva jeg vil. Jeg har vært sykemeldt i lang tid og går til behandling hos for mine sykdommer. Jeg har ingen problemer med å fortelle legen selv hva som skjer rundt meg. Jeg er intressert i å vite om dette virkelig blir praktisert på arbeidsplasser og om det virkelig er lov uten å si ifra til den sykemeldte arbeidstakeren.

ok.. Jeg vet ikke om det er vanlig. Tror vel egentlig ikke det? Reaksjonen når jeg leste det du skrev var nok først at det hørtes litt rart ut t arb.giveren din skulle blande inn legen din. Men kan umulig tro det er _ulovlig_.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88468-arbeidsgivers-plikt/#findComment-485911
Del på andre sider

Gjest Persille

Nå har jeg satt meg litt mer inn i situasjonen din.

Det er som du sier, det er overhodet ikke vanlig at arb.giver gjør slike ting. Det eneste en arb.giver kan gjøre overfor en arb.taker er å ikke akseptere sykemeldingen, det må gå via trygdekontoret. Du vil da få utbetalt lønn av trygdekontoret, inntil saken er avklart. (Jeg har vært i den siruasjonen selv, og vet at dette faktisk er en mulighet, uansett hvor uenig man er).

Et tips dersom du lurer på slike ting, er å skrive litt mer om bakgrunnen for det du lurer på. Ut fra det første innlegget ditt, så ser det faktisk bare ut som om arb.giver er bekymret for deg, og derfor kontakter legen din. Hvilket de fleste av oss så som en hyggelig gest.

Dersom du med en gang hadde sagt at det hadde vært en situasjon hvor du ble sint og sånn og sånn skjedde, og videre etter møtet med arb.giver kontaktet denne legen din for å få informasjon om deg, så ville nok svarene du har fått her vært litt annerledes....

Uansett; lykke til, både med arb.giver og med de problemene du sliter med!!!

=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88468-arbeidsgivers-plikt/#findComment-486403
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...