Gå til innhold

Strømkrisa fører til fonuft hos meg.

Anbefalte innlegg

Gjest spare jeg?

Siden jeg prøver å tenke mest muligt positivt om dagen prøver jeg også å tenke positivt ang. strømkrisa når det gjelder meg og andre storsløsere. Jeg har vært veldig sløv med å spare på strømmen, en skikkelig sløser var jeg. Når jeg nå fikk se den høye strømrekninga som kommer til å bli så jeg meg nødt til å begynne å spare. Så nå er jeg blitt obs på lys som jeg slår av, har begynt å henge opp tøyet i stedet for tørketrommelen, bruker håndklær jeg har hatt etter dusjing oppigjen osv..Håper jeg nå skal greie å innlære meg noen gode vaner på strømsparing som vil være innarbeid også når prisene blir lavere. Håper det da også skal gå av seg selv, slik som det har gjort for mange eldre. Min bestefar som egentlig har god råd, var veldig sparsommelig på strømmen når det var lave priser også, fordi han hadde det innarbeid fra tidligere tider.

Når jeg sparer på strømmen rører jeg mere på meg (noe stillesittende normenn har godt av) i tillegg til at man innarbeider vaner som vil spare på miljøet. Synes allikevel det er riktig at de med dårlig økonomi må få hjelp til å få betale strømregning, likeens eldre bør få støtte.

Andre som har tenkt i samme baner?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...