Gå til innhold

Ærlighet når det gjelder økonomien

Anbefalte innlegg

Gjest løgneren

Ærlighet når det gjelder økonomien

Hei.

Er en gift kvinne på 28, som egentlig er veldig lykkelig. men samtidig er jeg veldig fortvilet.

Jeg har desverre brukt mere penger enn vi har og sa en kveld at jeg hadde satt de bort på annen konto for å spare dem til vei avgiften o.l.

Problemnet er jo at jeg ikke har gjort det, og nå er vi i en krise, dvs vi har 250 kroner igjen til fredagen, da jeg kanskje kan få penger av min mor, dersom hun får.

Hva gjør jeg? Dette er desverre ikke første gangen, skjedde en gang for 2 år siden også, og da ble reaksjonen en kinaputt eksplosjon.

Jeg har aldri bortsett fra disse to gangen løyet for min mann, så det er ikke særlig festlig.

Så min mann har da bedt meg om å sette vpenger tilbake til kort kontoen, slik at vi har dem å leve for i en uke til, da den er lønning for han neste uke.

Noen forslag?

Fortsetter under...

Du må bite i det sure eplet, og innrømme hva du har gjort. Det er det eneste riktige. Hva vil du ellers gjøre? Lyve enda en gang? Du er voksen, du vet at du har gjort noe galt. Hva ville du råde et barn som hadde tatt penger av foreldrene sine til å gjøre?

Det eneste rådet jeg kan gi deg er å være ærlig. Hva annet er det å gjøre egentlig? Når han blir sint for at du bruker pengene som skulle vært brukt på annet så kan du vel tenke deg at det ikke blir bedre av å juge om det i tillegg...

Gjest løgneren

Det eneste rådet jeg kan gi deg er å være ærlig. Hva annet er det å gjøre egentlig? Når han blir sint for at du bruker pengene som skulle vært brukt på annet så kan du vel tenke deg at det ikke blir bedre av å juge om det i tillegg...

Hei Anki.

Ja jeg vet at jeg må det, det er bare så forferdelig dumt alt sammen.

Men etter at jeg hadde skrevet innlegget satt jeg og tenkte, og tenkte og kom til den slutning at menn er en rase for seg selv.

Min mann fikk ganske litten lønn nå, pga div ting.

Av kroner 3000, forventer han at han skal kunne kjøpe lunsj hver dag på jobben, dra x antall ganger på kino for å se samme film, han henter ut biletter til en konsert der faren skal være med han, som forøvrig ikke er før sommeren.

Det er ikke særlig lett for meg og jeg forsøker ikke å legge feilen over på han, saken er bare mer belyst på flere områder, om du forstår.

Min mor har også hatt økonomiske problemer, og hun har da spurt meg pent. Klarte ikke si nei, og derfor er nok det mye av feilen.

Min mor har spurt meg før, da har jeg spurt min kjære om hva han mener og den beskjeden jeg da har fått er at vi ikke er noen bank.

Så jeg vet ikke jeg.

Hei Anki.

Men etter at jeg hadde skrevet innlegget satt jeg og tenkte, og tenkte og kom til den slutning at menn er en rase for seg selv.

Av kroner 3000, forventer han at han skal kunne kjøpe lunsj hver dag på jobben, dra x antall ganger på kino for å se samme film, han henter ut biletter til en konsert der faren skal være med han, som forøvrig ikke er før sommeren.

Det er ikke særlig lett for meg og jeg forsøker ikke å legge feilen over på han, saken er bare mer belyst på flere områder, om du forstår.

Min mor har også hatt økonomiske problemer, og hun har da spurt meg pent. Klarte ikke si nei, og derfor er nok det mye av feilen.

Min mor har spurt meg før, da har jeg spurt min kjære om hva han mener og den beskjeden jeg da har fått er at vi ikke er noen bank.

Så jeg vet ikke jeg.

det forandrer kanskje endel ting sånn at jeg skjønner at det ikke er lett for deg heller, men allikevel syns jeg ikke du skal juge. :) da kan du vel f.eks si at han også må hjelpe til for at dere skal klare økonomien. Er jo ikke bare en av dere som skal kunne unne seg noe mens den andre aldri får brukt ei krone på seg sjøl :)

Hei Anki.

Så jeg vet ikke jeg.

synes ikke det er bare du som bruker pengene ufornuftig her!

Sett opp et budsjett som ikke er for stramt til å kunne følges. dette kan nok hjelpe dere til å se mer hva dere kan bruke penger på og hvor mye.

Pass på å sette av hver mnd til faste utgifter, så får dere ikke noen "sjokkmnd" som dukker opp når de store regningene kommer.

håper det går bra for dere.

Annonse

Du må bite i det sure eplet, og innrømme hva du har gjort. Det er det eneste riktige. Hva vil du ellers gjøre? Lyve enda en gang? Du er voksen, du vet at du har gjort noe galt. Hva ville du råde et barn som hadde tatt penger av foreldrene sine til å gjøre?

Du får si sannheten og si at du er et voksent menneske som bestemmer selv hvordan du bruker dine penger. Samtidig er ærlighet og diskusjon viktig og dere MÅ bli enige om bruk av penger i en felles husholdning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...