Gå til innhold

Hjelp: Isdn hub??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I XP er det greit, følg bare hjelpeteksten for nettverksoppsett. "deling av internettforbindelse" i XP.

Jeg oversetter svaret ditt til lavteknisk, jeg :)

Det som trengs er et nettverkskort i hver maskin. Så kjøper du en kabel av typen "krysset TP", som du kobler mellom nettverkskortene i de to maskinene. ISDN-kortet bør stå i Windows XP-maskinen, fordi det er mye enklere å sette opp deling av internettforbindelsen der. Når du har installert driverne til ISDN-kortet og fått maskinen på nett, følger du veiviseren Ulv tipser om. Deretter må du sette opp Windows 98 til å ta imot IP automatisk fra maskinen med Windows XP. Det gjør du i innstillingene for nettverk i Kontrollpanelet i 98, merk TCP/IP i listen, velg Egenskaper og kryss av for Dynamisk.

Windows XP-maskinen må alltid stå på for at 98-maskinen skal komme seg på nett. Det er også sannsynlig at du må omstarte 98-maskinen for å komme på nett dersom XP-maskinen har vært avslått/omstartet mens 98-maskinen sto på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88548-hjelp-isdn-hub/#findComment-484290
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

Jeg oversetter svaret ditt til lavteknisk, jeg :)

Det som trengs er et nettverkskort i hver maskin. Så kjøper du en kabel av typen "krysset TP", som du kobler mellom nettverkskortene i de to maskinene. ISDN-kortet bør stå i Windows XP-maskinen, fordi det er mye enklere å sette opp deling av internettforbindelsen der. Når du har installert driverne til ISDN-kortet og fått maskinen på nett, følger du veiviseren Ulv tipser om. Deretter må du sette opp Windows 98 til å ta imot IP automatisk fra maskinen med Windows XP. Det gjør du i innstillingene for nettverk i Kontrollpanelet i 98, merk TCP/IP i listen, velg Egenskaper og kryss av for Dynamisk.

Windows XP-maskinen må alltid stå på for at 98-maskinen skal komme seg på nett. Det er også sannsynlig at du må omstarte 98-maskinen for å komme på nett dersom XP-maskinen har vært avslått/omstartet mens 98-maskinen sto på.

Takk, jeg får krampe av å skrive.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88548-hjelp-isdn-hub/#findComment-484304
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...