Gå til innhold

Arbeidsgivers plikt ved yrkesskade?

Anbefalte innlegg

Gjest yrkesskade

Jeg mener arbeidsgiver har plikt til å melde fra til trygdekontoret om eventuell yrkesskade, samt oppfølging av ansatt om å gå til lege å få det registrert snarest. Mener jeg har lest det i et eller annet lovverk engang. Vet noen om hvor jeg kan lese denne loven. Jeg var selv utsatt for en yrkesskade på jobben der arbeidsgiver ikke registrerte det og meldte fra til TK, ei heller oppfordret meg til å gå til lege. Gikk først til lege 4 mnd etter skaden jeg pådro meg og har i ettertid fått problemer. Må legge til at arbeidsgiver var en meget useriøs person som ødela mye for mange. Ikke var jeg informert om hva jeg burde gjøre da skaden oppsto og jeg var uvitende om det meste.

Har noen gode råd å komme med?

På forhånd tusen takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88556-arbeidsgivers-plikt-ved-yrkesskade/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg fikk en yrkesskade for et år siden eller så (fikk et barnehodet midt i trynet og knakk en tann) så måtte jeg selv hente yrkesskade-skjemaer hos arbeidsgiver, fylle ut disse og levere til trygdekontoret. Arbeidsgiveren fylte vel ut en liten bit, eller bare skrev under...

En yrkesskade skal rapporteres innen 3 dager etter den har skjedd (mener jeg å huske...)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...