Gå til innhold

Rettigheter i forbindelse med kjøp av tv

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi kjøpte for ca. 1 år siden en billig 28 tommers tv i en av de store kjedene. Nå har billedrøret røket for 3. gang, og vi vil gjerne heve kjøpet. Kjøpsloven er litt diffus på dette området, kan noen svare meg på om vi har rett til dette? Butikken påstår at vi kan få hevet kjøpet neste gang det skjer, altså 4. gang, men noe sier meg at de bløffer oss.

Det er sååå irriterende å for det første være uten tv og for det andre alt styret med bæring (tungt!) og transport til og fra butikken. Begynner å bli skikkelig fed up!

Håper det er noen som kan gi meg et konkret svar på dette!

På forhånd takk!

Fortsetter under...

Ring Forbukerrådet der du bor, og spør!! De fleste butikker velger å følge forbrukerrådets anbefalinger.

Du finner nummeret på nettet eller i telefonkatalogen.

http://www.forbrukerradet.no/

Det finnes i hvert fylke, og det står en liste med telefonnummer o.l.

Ring Forbukerrådet der du bor, og spør!! De fleste butikker velger å følge forbrukerrådets anbefalinger.

Du finner nummeret på nettet eller i telefonkatalogen.

http://www.forbrukerradet.no/

Det finnes i hvert fylke, og det står en liste med telefonnummer o.l.

Hei!

Ja, dette burde jeg ha tenkt på selv! Har sendt de en mail, og har nå et indre bilde av meg som i triumf klasker svaret fra forbrukerrådet på disken deres.

Vel, verdt forsøket er det i alle fall, uansett blir jeg bedre kjent med rettighetene mine.

Takk for tips fra dere begge (som hele tiden har ligget framfor nesen min, men dog!)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...