Gå til innhold

Denne ufyselige antirøykekampanjen

Anbefalte innlegg

Pappa Bjørn

http://www.nettavisen.no/servlets/page?section=2&item=249309

Jeg er så enig med Alvheim. Denne kampanjen er så kvalm og den burde hatt aldersgrense på lik linje med filmsensur.

Men selv om myndighetene vil ha oss til å slutte har de likevel investert en milliard fra oljefondet i tobakksindustrien. Hørte jeg et snev av dobbeltmoral?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88656-denne-ufyselige-antir%C3%B8ykekampanjen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Pappa Bjørn

12

• musikeren

5

• Lillemus

2

• Prozak

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Hva skulle aldersgrensen ligget på da? Da hadde det ikke vært noen vits i kampanjen. En av mine kolleger sa som sant er: vi vet da alt dette fra før, men vi klarer ikke å slutte fordet! Det er de yngste som må fores med denne skremselspropagandaen dersom den skal ha noen virkning serru.

Synes ikke det er kvalmt i det hele tatt. Det er mer kvalmt å tenke på at røykerne siden tidenes morgen har fått lov til å forpeste tilværelsen for oss ikke-røykere. For 10 år siden gikk det ikke an å gå på et spisested en gang uten å måtte sitte i sur røyklukt.

Det var en selvfølge at røykere kunne få røyke hvor som helst. Heldigvis ikke nå lenger. Det handler om å kreve av røykerne noe som er helt normal folkeskikk, nemlig å ta hensyn.

Gjest sneip: )

Den er ufyselig ja - det er derfor ejg tror den vil virke på mange! Jeg har i hvert fall tenkt å stumpe røyken etter ejg har sett skadede lunger, hjernesla og fett i hovedpulsåren.

Har et dumt spørsmål i tillegg: er det ekte organer de viser?

Enig. Det er som prf.Fuggeli sier i dagnes avis at det er noe "talbansk" over denen skrekkampanjen. Men hva annet kan man forvente når vi har en gjeng religiøse fanatikere i ledende posisjoner ?

Indre organer er for de fleste motbydelige å se på enten det er hos røykere elelr firske, men makan til kynisk spekulasjon på dette område har vel ingen sett makaan til !

Kanskje vi burde vise nærbilder av skrumplever og henge opp på polet også ? Hvorfor ikke ?

Hva med maltrakterte lik i bilforetningene ?

Nærbilder av skamslåtte ansikt og avrevne sener i sporstbutikkene bør vi jo også ha, slik at alle fortsår hvordan det går når man driver med idrett.

Annonse

Enig. Det er som prf.Fuggeli sier i dagnes avis at det er noe "talbansk" over denen skrekkampanjen. Men hva annet kan man forvente når vi har en gjeng religiøse fanatikere i ledende posisjoner ?

Indre organer er for de fleste motbydelige å se på enten det er hos røykere elelr firske, men makan til kynisk spekulasjon på dette område har vel ingen sett makaan til !

Kanskje vi burde vise nærbilder av skrumplever og henge opp på polet også ? Hvorfor ikke ?

Hva med maltrakterte lik i bilforetningene ?

Nærbilder av skamslåtte ansikt og avrevne sener i sporstbutikkene bør vi jo også ha, slik at alle fortsår hvordan det går når man driver med idrett.

Er en kjernekar, synes jeg! Han har et avslappet forhold til det meste. For ei tid tilbake jobbet jeg i en avis, og da kom det en undersøkelse som viste av nordlendinger er noen "helseverstinger" - spiste fet mat, drakk, røykte og drakk kokekaffe (huff, så fælt).Prof. Fuggeli mente at folk måtte få kose seg med den feite maten sin og kokekaffen i fred -og at langt flere "bekymret" på seg helseproblemer.

Liker'n jeg!

mvh

Gjest klamydia

Synes ikke det er kvalmt i det hele tatt. Det er mer kvalmt å tenke på at røykerne siden tidenes morgen har fått lov til å forpeste tilværelsen for oss ikke-røykere. For 10 år siden gikk det ikke an å gå på et spisested en gang uten å måtte sitte i sur røyklukt.

Det var en selvfølge at røykere kunne få røyke hvor som helst. Heldigvis ikke nå lenger. Det handler om å kreve av røykerne noe som er helt normal folkeskikk, nemlig å ta hensyn.

Klart vi skal ta hensyn. Men hva har det med antirøykekampanjen å gjøre?

Den er ufyselig ja - det er derfor ejg tror den vil virke på mange! Jeg har i hvert fall tenkt å stumpe røyken etter ejg har sett skadede lunger, hjernesla og fett i hovedpulsåren.

Har et dumt spørsmål i tillegg: er det ekte organer de viser?

Nei, det er fake.

Hadde de enda brukt "orginale deler", altså delt en lunge til en som røyker osv., DA kanskje kampanjen hadde virket på meg også.

Dette de sender nå bryr jeg meg ikke om i det hele tatt.

Pappa Bjørn

Kan ikke dere røykere slutte å sutre så fælt? Med all denne sytinga får dere i alle fall ikke noen sympati. Sutrepaver får sjelden det.

At vi røykere skal slutte å sutre? Nå har jeg vel hørt den også!

Det er da virkelig ikke røykerne som har sutret noe så inderlig i alle år. " Det lukter så røyk av klærne mine etter å ha vært sammen med disse fæle røykerne". "Jeg svir såå i øynene mine jeg. Her må det bli røyking forbudt ellers blir jeg nødt til å flytte ut i skogen alene jeg....." Det er ikke annet enn sutring fra alle kanter om Hvor plaget dere er av røyking. Nå klarer dere å klage om det er snakk om røyking utendørs også. Griner og maser om den fæle røyken HELE tiden. Så er vi noen sutrepaver bare fordi vi synes det er ekkelt med slimete kroppsdeler som er zoomet opp til det kvalmeste som for øvrig blir sendt rett etter barne tv slik at småunger blir vettskremt?

Tipper du er typen som sender gjentatte klager til borettslaget også i det øyeblikket du får høre om ureglementert hold av undulater.

Pappa Bjørn

Jeg har aldri benektet at vi burde ha avdelt røyke og ikke røyke seksjon jeg. Jeg mener da ikke med viten og vilje å plage ikke-røykrene, men det virker det ofte som om de gjør. Når det blir forbudt å røyke utendørs mange steder, når mange yrkesgrupper ikke får røyke umidelbart før etter eller under arbeidstiren fordi noen kan finne lukten støtende og generellt trakassere andre mennesker, da blir det for dumt.

Dette er også et eksempel på dette. En ufyselig kampanje som ikke burde vært vist i det hele tatt.

Pappa Bjørn

Hva skulle aldersgrensen ligget på da? Da hadde det ikke vært noen vits i kampanjen. En av mine kolleger sa som sant er: vi vet da alt dette fra før, men vi klarer ikke å slutte fordet! Det er de yngste som må fores med denne skremselspropagandaen dersom den skal ha noen virkning serru.

Joda, en gråtende 2- åring som ble skremt av noen skrekkbilder som ble sendt umidelbart etter barne-tv? Det kommer dere nok langt med i den hysteriske kampen deres. Det vekker bare avsky overfor kampanjen slik at den virker mot sin hensikt.

Serru.

Annonse

Er en kjernekar, synes jeg! Han har et avslappet forhold til det meste. For ei tid tilbake jobbet jeg i en avis, og da kom det en undersøkelse som viste av nordlendinger er noen "helseverstinger" - spiste fet mat, drakk, røykte og drakk kokekaffe (huff, så fælt).Prof. Fuggeli mente at folk måtte få kose seg med den feite maten sin og kokekaffen i fred -og at langt flere "bekymret" på seg helseproblemer.

Liker'n jeg!

mvh

Han har visst forstått det. Helse er ikke bare fysisk sunnhet.

Gjest papirtiger

Joda, en gråtende 2- åring som ble skremt av noen skrekkbilder som ble sendt umidelbart etter barne-tv? Det kommer dere nok langt med i den hysteriske kampen deres. Det vekker bare avsky overfor kampanjen slik at den virker mot sin hensikt.

Serru.

Som forelder må du passe på hva ungen din ser på tv.

Jeg syns ikke denne kampanjen er ufyselig, og tror den får ungdom til å tenke seg 7 ganger om før de begynner å røyke. Hva gamle røykere tenker interesserer meg midt i ryggen.

Pappa Bjørn

Som forelder må du passe på hva ungen din ser på tv.

Jeg syns ikke denne kampanjen er ufyselig, og tror den får ungdom til å tenke seg 7 ganger om før de begynner å røyke. Hva gamle røykere tenker interesserer meg midt i ryggen.

Når jeg setter ungen foran barne tv regner jeg med at jeg som forelder passer på det.

Gjest klamydia

Hva er det som er så kvalmt med denne kampanjen? Det visuelle? At noen tar (tobakks)bladet fra munnen og kaller spaden for en spade?

Ingenting er så farlig som å kjøre bil. Hva med en kampanje med maltrakterte trafikkoffer. Kanskje det kunne få folk til å kjøre mindre? Bra for miljøet er det også.

Gjest klamydia

Hva er det som er så kvalmt med denne kampanjen? Det visuelle? At noen tar (tobakks)bladet fra munnen og kaller spaden for en spade?

Ingenting er så farlig som å kjøre bil. Hva med en kampanje med maltrakterte trafikkoffer. Kanskje det kunne få folk til å kjøre mindre? Bra for miljøet er det også.

Pappa Bjørn

Ja, eller disse som på død og liv skal kjøre i 200 på motorsykkel? Vi får passe på å sette opp noen boards over likrester og gørr som spyles ned fra tunnel veggene.

Fedme er vel så ille, så nå skal alle sjokolader, brusflasker,desserter osv. merkes med advarsler fra helsedirektoratet. Likeledes skal det reklameres og informeres ved å vise innvoller og kropper som er dyttet igjen med rent fett slik at hjertet og blodkar brøt sammen og tilsto.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...