Gå til innhold

Denne ufyselige antirøykekampanjen

Anbefalte innlegg

Ja selvsagt helt på sin plass..

Hva er årsaknen til at øl, vin og spritflaskerike ikke har digre fargebilder av slimete bloige skrumplevre til glede på fest og julebord ?

Kan årsaken være at 80% av befolkningen nyter alkohol, og at det vil være urimelig om et flertall skulle trakassere seg selv ?

Jeg tror det. Som kjent er det mye letetre å hersje med et mindretall, og "spedalske" i en elelr annen form er noe samfunnet til en hver tid trenger

Helt enig! Det er vel få ting som forårsaker så mye død, vold, lemlestelse og lidelse som alkohol. Likevel - i mine noe yngre dager, da jeg var avholds, så godtok jeg likevel at jeg gikk på gata på kvelden og fikk meg en på trynet her og der av fulle idioter. Nei - dette er det politikk i. Om politikken er særlig intelligent er et annet spørsmål.

(For ordens skyld: jeg røyker ikke)

"..............."

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Pappa Bjørn

12

• musikeren

5

• Lillemus

2

• Prozak

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest undertegnet

Det var denne balansegangen da, mellom det å kreve at man blir tatt hensyn til og det å være hysterisk. Jeg synes du helt klart kommer inn under kategori nummer 2.

Igjen, jeg har ingen motforestillinger mot at andre skal skånes for røyk. Men det må gå en grense et sted. Når det blir persontrakkasering av røykere har det gått for langt. At innlagte ved norske sykehus nekter å bli vasket i rompa av en hjelpepleier som har røykt i matpausen sin, eller fok som sitter på verandaen sin i 4 etasje og klager på at folk røyker på sin veranda i 2 etasje og lignende situasjoner mener jeg er totalt over streken. Det er hva jeg mener med hysteri, og det har jeg ingen forståelse for skal bli tatt hensyn til.

Hva pokker er så hysterisk i svaret mitt?

Siste ukene har forumet her omtrent blitt overstrømt av sutrete innlegg fra stakkarslige røykere som mener seg urettferdig behandlet pga kampanjer og nye røykelover. Ikke en av dem har i utgangspunktet nevnt den motsatte urettferdigheten ikkerøykerne har blitt utsatt for på årevis.

Hva som er hysterisk med å be deg slutte å sutre kan jeg ikke fatte.

Gjest undertegnet

Det var denne balansegangen da, mellom det å kreve at man blir tatt hensyn til og det å være hysterisk. Jeg synes du helt klart kommer inn under kategori nummer 2.

Igjen, jeg har ingen motforestillinger mot at andre skal skånes for røyk. Men det må gå en grense et sted. Når det blir persontrakkasering av røykere har det gått for langt. At innlagte ved norske sykehus nekter å bli vasket i rompa av en hjelpepleier som har røykt i matpausen sin, eller fok som sitter på verandaen sin i 4 etasje og klager på at folk røyker på sin veranda i 2 etasje og lignende situasjoner mener jeg er totalt over streken. Det er hva jeg mener med hysteri, og det har jeg ingen forståelse for skal bli tatt hensyn til.

Siste ukene har forumet her omtrent blitt overstrømt av sutrete innlegg fra stakkarslige røykere som mener seg urettferdig behandlet pga kampanjer og nye røykelover. Ikke en av dem har i utgangspunktet nevnt den motsatte urettferdigheten ikkerøykerne har blitt utsatt for på årevis.

Hva som er hysterisk med å be deg slutte å sutre kan jeg ikke fatte. Det er du som har drasset inn andre elementer i svarene dine til meg, jeg har holdt meg til saken. Spørs nå hvem av oss som er hysterisk, da.

Pappa Bjørn

Hva som er hysterisk med å be deg slutte å sutre kan jeg ikke fatte.

Som sagt, jeg har aldri nektet på at det er positivt å ta hensyn til de som ikke røyker. Ta og les svaret mitt en gang til så du ser hva jeg mener med at det går en grense. Dessuten har denne tråden handlet om en kampanje som er støtende. Det har ikke vært en ren røykedebatt.

Jeg og mange andre har reagert på bestialske bilder og filmer i beste sendetid som er så til de grader ufyselige, som skremmer mange som ser dem og som har blitt sendt like etter barne tv!

Igjen, dere skal da for guds skyld bli tatt hensyn til, men det er en grense! Dere er nødt til å tåle at noen lukter røyk, at noen røyker i sitt eget hjem eller utendørs.

Gjest undertegnet

Som sagt, jeg har aldri nektet på at det er positivt å ta hensyn til de som ikke røyker. Ta og les svaret mitt en gang til så du ser hva jeg mener med at det går en grense. Dessuten har denne tråden handlet om en kampanje som er støtende. Det har ikke vært en ren røykedebatt.

Jeg og mange andre har reagert på bestialske bilder og filmer i beste sendetid som er så til de grader ufyselige, som skremmer mange som ser dem og som har blitt sendt like etter barne tv!

Igjen, dere skal da for guds skyld bli tatt hensyn til, men det er en grense! Dere er nødt til å tåle at noen lukter røyk, at noen røyker i sitt eget hjem eller utendørs.

"Dere er nødt til å tåle at noen lukter røyk, at noen røyker i sitt eget hjem eller utendørs."

Greier du tolke denne holdningen ut fra innleggene mine om sutring er du sannelig god!

Synes ikke det er kvalmt i det hele tatt. Det er mer kvalmt å tenke på at røykerne siden tidenes morgen har fått lov til å forpeste tilværelsen for oss ikke-røykere. For 10 år siden gikk det ikke an å gå på et spisested en gang uten å måtte sitte i sur røyklukt.

Det var en selvfølge at røykere kunne få røyke hvor som helst. Heldigvis ikke nå lenger. Det handler om å kreve av røykerne noe som er helt normal folkeskikk, nemlig å ta hensyn.

Kva med alle mødre (og fedre) som kjem med støyande (og spyande) krapyl på alle moglege offentlege stader der ein helst vil ha litt ro og fred!? Kan dei ikkje halda dei heime? Må dei absolutt ta dei med? Kva har vi elles leikeplassar og barnehagar til?

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...