Gjest amama Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Jeg skal snart ha en stor operasjon i utlandet, og fikk mensen i dag. Det betyr at jeg får den da jeg skal opereres også... Er det noen av dere som har erfaring med måter å utsette mens på? Jeg rekker ikke å begynne på p-piller, som forsåvidt er uaktuelt uansett, men... 0 Siter
serendipity Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 P-piller får du ikke begynne på før operasjon pga. faren for blodpropp. Da jeg skulle opereres fikk jeg beskjed om å slutte med p-piller med engang. Det var en "haste" operasjon. Jeg fikk blodfortynnende så lenge jeg lå på sykehuset. 0 Siter
Snøvit Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Ta kontakt med fastlegen din der kan du få en pille,husker ikke hva den heter men den utsetter mensen,har prøvd det. 0 Siter
Line Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Synes å huske jeg fikk noe som het Primolut en gang jeg skulle utsette mensen. Det er minst ti år siden, så det kan hende det finnes andre midler nå. Men det spørs da, om det er så lurt av deg å bruke slike milder mtp faren for blodpropp? Snakk med legen din om det! 0 Siter
Gjest papirtiger Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 P-piller skal man ikke bruke hvis man skal opereres. Men det finnes kanskje andre alternativer? Ta kontakt med legen i dag. Har engang brukt noen piller som man skulle begynne med to uker før mensen skulle komme. 0 Siter
Gjest ikke før operasjon Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Alle midler til å utsette mensen med er på resept, så du må uansett snakke med legen. Men de inneholder hormoner som du ikke skal ta før en operasjon. Jeg har hatt flere operasjoner mens jeg har hatt mensen, ikke noe problem, på sykehuset er det flinke pleiere som hjelper deg med stell hvis du ikke kan gå i dusjen selv. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.